pátek 20. března 2015

Nancy Ann Storybook Dolls

Vždycky jsem obdivovala všechny, co opravují a restaurují panenky. Chce to určitě hodně času, znalostí, zkušeností a trpělivosti. Sama bych se do restaurování panenek nepustila, ale jednu panenku, které jsem alespoň trochu vrátila bývalou krásu ve své sbírce mám.

Dnes ráno jsem si na internetu prohlížela krásné staré i novější panenky http://www.dollshopsunited.com/ a narazila jsem tu na panenky Nancy Ann Storybook Dolls. Vzpomněla jsem si, že jednu panenku této značky mám. Když jsem ji před časem uviděla na Aukru, napadlo mě panenku vydražit a trochu ji opravit. Panenka byla ve špatném stavu, neměla ručičku. Bylo mi jí líto a tak jsem ji koupila. Zaujalo mě i její označení a už tenkrát jsem pátrala po jejím původu. Když jsem ji dostala, tak byla dost špinavá, na hlavičce měla nepatrné zbytky vlásků a protože tyto panenky mají vlásky nalepené, tak nebylo jednoduché ty zbytky odstranit, nic jiného nešlo s vlásky udělat. Panenku jsem umyla, odstranila zbývající vlásky. Pak jsem zkoumala, jestli má na zádech označení.


Označení na zádech má a já byla moc ráda, že znám původ panenky a že se opravdu jedná o panenku Nancy Ann Storybook Doolls. Ta moje je z tvrdého plastu a je mrkací.


Panenka měří asi 13,5 cm. Panenka nejde posadit, v nožkách je nějaký mechanismus, jde pouze udělat malý krok.


Uháčkovala jsem jí šaty a klobouček a moc se mi líbí i bez ručičky a vlásků. Zajímal by mě její osud, jak se k nám dostala, kdo si s ní hrál.



Má modré oči, vlásky měla původně hnědé (podle jejich zbytků).

Když jsem hledala informace o těchto panenkách, našla jsem pěkný článek a vložím na něj odkaz, protože jsou v něm podstatné informace o výrobě těchto panenek a já bych nerada něco vynechala. Je to překlad, ale je srozumitelný http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=cs&prev=search&rurl=translate.google.cz&sl=en&u=http://collectdolls.about.com/library/weekly/aa042301a.htm&usg=ALkJrhh79-VLBLrv6f_Wt0o2TBQJU7BPmw

První panenky se vyráběly z biskvitu a dnes jsou sběratelskými panenkami a jsou hodně ceněné. Pár fotografií jsem si vypůjčila z internetu.





Tuhle fotku jsem našla na ebay, panenky jsou v lepším stavu, než ta moje, mají vlásky, ale je vidět, že i ony nemají jednu ruku. Možná tu byl nějaký problém s připevněním rukou.

Byla bych moc ráda, kdyby se mi podařilo sehnat jednu sběratelskou panenku z biskvitu, jsou moc hezké.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji všem za návštěvu a milé komentáře.