pátek 17. dubna 2015

Kobylinec.......aneb pozvání na výlet

Možná vás název dnešního příspěvku trochu zarazil. Já vám ho hned přiblížím. Už včera mně sluníčko lákalo do přírody a když jsem v rádiu zaslechla zprávičku, že u obce Trnava na Třebíčsku rozkvetl koniklec velkokvětý, bylo rozhodnuto. Domluvila jsem se s manželem a dnes po práci jsme se jeli na kytičky podívat.

Tuto lokalitu známe už několit let a jezdíme se občas na tyto kytičky na jaře podívat. Místo, kde vzácné kytičky na jaře rok co rok rozkvétají, se jmenuje Kobylinec. Toto místo je součástí Přírodního parku Třebíčsko. Jedná se o území kostřavové pastviny, která je udržována spásáním a kosením. Kobylinec byl vyhlášen památkou v r.1982. Dalším místem, kde koniklec velkokvětý roste je Ptáčovský kopeček, ten leží v těsné blízkosti Ptáčova - části Třebíče.


Lokalita Kobylinec, kde koniklec velkokvětý roste, je asi půl kilometru od obce Trnava. Je to nevelký kopeček a překvapila nás asfaltová cesta, která tu před lety nebyla.


Cesta vede kolem křížku.


Je tu i mapa cyklotras.


Unavení turisté se tu mohou posadit a občerstvit.


Je tu i informační tabule.


Tady je vzácný koniklec velkokvětý. Když jsme toto místo navštívili poprvé, tak nám jeden pán z Trnavy o tomto místě vyprávěl. Je zajímavé, že zkoušeli kytičku zasadit i na jiná místa poblíž této lokality, ale nikde se neujala a kvete jen na tomto nevelkém kopečku z obou stran cesty.


Některé rostlinky už odkvétaly.


Současně tu kvetou tyto drobné, žluté kytičky, ale bohužel je neznám. Budu ráda, když mi někdo pomůže je identifikovat.


Obě kytičky spolu.


Pro zajímavost, taková polní cesta tudy vedla. Musím se přiznat, že se mi k tomuto místu více hodila. Asfaltka je sice pohodlnější, ale už to nějak není ono.


Dnes jsme tu nebyli sami, ostatně toto místo je v době květu koniklece hojně navštěvované.

Mám ráda taková místa, kde kvetou vzácné jarní kytičky.

Na zítřek předpovídají velké ochlazení, tak doufám, že nezmrzneme. 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji všem za návštěvu a milé komentáře.