pátek 8. února 2019

Od ledopádu ke kozám......

Azurová obloha a sluníčko od rána zvaly k výletu.



Manžel po obědě umyl nádobí a já si mezitím uvařila kávu. Nakoukl do pokoje a konstatoval, že asi pojede na výlet sám. V tu ránu jsem vypnula televizi a oželela jsem i kávičku. Přece si nenechám ujít výlet. Poletovala jsem po bytě a v duchu jsem si říkala, že nemám žádnou panenku připravenou na focení. Pohled mi padl na malou Lalaloopsy, která sedí u televize. Než jsem se oblékla, tak byla panenka u muže v batohu. Dal ji tam aniž tušil, že ji chci vzít s sebou. Že by uměl číst myšlenky? Mrkající

Panenka se přestěhovala z batohu ke mně na klín, aby něco viděla.


Kam jsme se vypravili? Jeli jsme se podívat na ledopád u vesnice Lhotka, která leží pár kilometrů od Telče.


Kousek od vesnice je kemp. kde se ledová krása nachází.


Na kraji jsou dvě dřevěná týpí. Uvnitř týpí je uprostřed ohniště a po obvodu lavice.


Hned je musela vyzkoušet.


Je tu i umývárna. A také studna pro tábořiště. Voda ze studny v zimě zamrzala. Pan Procházka ze Lhotky vodu využil, vyvedl ji hadicí nad keře a mráz v zimě udělá své. Možná si říkáte, že v době, kdy je vody málo, je to plýtvání. Pan Procházka říká, že je tu vody dost i když je sucho. Před pár dny byl na rádiu Region v pořadu Česko - země neznámá. https://region.rozhlas.cz/voda-z-hadice-vytvorila-v-kempu-u-lhotky-na-vysocine-nadherne-ledove-umelecke-7753858.


Ledopád.


Vidíte ty dvě budky? To nejsou obyčejný budky. To jsou kadibudky. Při pohledu přes louku se mi vybavil známý český film S tebou mě baví svět. A pak už jsem mohla fotit ledovou krásu.











V umývárně na poličce - dvě v jednom.


Včeličky ještě spí.


Unavený turista si může odpočinout v altánku.


I unavená panenka.


Cestou zpět jsme se zastavili ve Lhotce. Na rozcestníku se manželovi líbil nejvíc spodní nápis Kozárium. Kozy prý jsou asi v zimě schované znělo jeho konstatování.


Kousek od rozcestníku je malý betlém.


Na návsi je i malý rybníček.



Rybníček obývají dva vodníci a mořská panna.


Že by zakletý princ? Jak jsem fotila rybník, tak mi zrak padl za plot za rybníkem. A říkám manželovi, kozy nejsou schované, jsou za plotem. A byly, tři se vyhřívaly na kládě, zpočátku jsem měla dojem, že jsou to sochy.


Ležely hezky seřazené. Abych je mohla vyfotit zblízka, musela jsem se přebrodit sněhem a přeskočit potůček. Uklouzla mi noha, kdybych tak spadla do rybníka. Mám na pády do vody štěstí.


Naštěstí jsem byla dost daleko od kraje.


Kozy jen občas otočily hlavu, jinak jsem je nazajímala. Asi jsou zvyklé pózovat.


V ohradě mají hezký domeček. U něj byly další dvě malé kozičky.


Asi kilometr od vesnice je v lesích zřícenina hradu Štamberka (dříve Šternberk). Je vidět jeho věž.


Cestou jsme ještě viděli věž hradu Roštejna, který je schovaný v lesích.


Ještě jsme si udělali krátkou zastávku ve vesničce Třeštice. Kaple sv.Antonína Paduánského.


Chtěla jsem si hlavně vyfotit tuto krásnou roubenku, kterou má náš známý.


Porovnání starého .....


...s novým.


A jedeme domů.

Jak jste se dnes měli vy?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji všem za návštěvu a milé komentáře.