pondělí 4. května 2020

Kudy jsem chodívala?

Asi se zeptáte kam jsem to chodívala. Do práce.  Ještě před jednadvaceti roky jsem cestou, kudy jsem dnes šla, chodila do denně práce. Říkala jsem si jak to strašně uteklo. Tehdy jsem pracovala v Modetě, ty starší z vás asi budou znát, že to byla textilní továrna v Jihlavě. Jeden z jejích závodů byl ve Starých Horách a tam směřovaly moje kroky. Dělala jsem mistrovou na pletárně a pracovala na dvě směny. Bohužel jeden z majitelů továrnu zadlužil a poslední vedení už ji nedokázalo zachránit. A já byla jedna z těch, kteří dostali výpověď. Nechme vzpomínek a pojďme.



Vzala jsem to po chodníku kolem fotbalového stadionu. 





Tudy vedla stará silnice do Starých Hor, dnes slouží jako parkoviště.




Obdivovala jsem krásně kvetoucí keř.


Pohled z mostu, který vede přes dálniční přivaděč. 



Přešla jsem most a uviděla skupinu sakur. Právě kolem nich vedly denně moje kroky do práce, v létě, v zimě.




Přešla jsem a fotila. Jsou nádherné a já se jich nikdy nenabažím.


Restaurace Steak House Dolina.



Jihlavská mlékárna.


Konečná trolejbusové linky, tady se trolejbus otočí a jede zpět do města. 


Zastávka u železniční tratě.  Když jsem přešla trať, tak už to bylo do práce jen kousek. Cesta mi trvala asi 20 minut. 


Budova bývalé Modety, dnes je tu firma Sapeli, která vyrábí dveře.



 Osada Staré Hory (německy Altenberg) vznikla ve 13 století a byla důležitou hornickou osadou. Jak asi víte, v Jihlavě se ve středověku začalo těžit stříbro. Více si můžete přečíst zde: https://www.jihlava.cz/o-jihlavskem-dolovani/d-470176.


Půjdeme dál podél řeky. 



Teď krásně kvetou střemchy a jejich vůni jsem cítila i přes roušku. 



Přes lávku vede cyklostezka,  která nás dovede až ke sportovně relaxačnímu centru Český mlýn.





Cyklostezce jsem se vyhnula a šla jsem kolem koníčků starou cestou. 


Pastvina byla bohužel prázdná, takže koně vidíte jen na předchozí fotografii. 


Cesta, kterou moc ráda chodím, většinou tu nikoho nepotkám a dnes jsem za to byla o to víc ráda, že jsem si na chvíli mohla sundat roušku. 




Alzhaimer centrum.





Loni byla opravena druhá polovina mostu na přivaděči a "umělci" už zase řádí. 



Tady jsem už na cyklostezce. Občas kolem mně projel někdo na kolečkových bruslích, mladá maminka kroužila i s kočárkem. 









Tu dnešní procházku jsem moc potřebovala. Manžel je 14 dnů na chalupě a já na sobě cítila nedostatek pohybu. A nakonec jsem spojila příjemné s užitečným, šla jsem nakoupit. 

Doufám, že se vám dnešní procházka bude líbit.

20 komentářů:

  1. Moc hezky je v Jihlavě. Těším se, jestli se do toho kouta ještě vydáme, tak bychom tam chtěli navštívit překrásnou ZOO, kterou tam u vás máte. Moc pěknou procházku sis udělala. Super fotografie. přeji Ti krásný a pohodový večer.

    OdpovědětVymazat
  2. Jaruško, děkuji. V Zoo jsem byla loni se snachou, její maminkou a vnoučaty. Je to tam moc pěkné, my se kochaly zvířátky, děti daly přednost různým atrakcím.
    I Tobě přeji pěkný večer.

    OdpovědětVymazat
  3. Tak jsem si Tě našla na nové adrese. Také o tom občas přemýšlím, ale jsem technický neuměl, tak nevím, jestli bych to zvládla. Fotky máš moc pěkné, Jihlavu neznám, tak alespoň z Tvých fotek ☺

    OdpovědětVymazat
  4. Evi, to jsem ráda, že jsi mě našla i na nové adrese. O přestěhování blogu jsem přemýšlela už loni, začala jsem na tom i pracovat. Teď mi s tím Jaruška pomohla a já se učím s novým blogem pracovat. Líbí se mi, že mohu vkládat fotky rovnou do článku a nemusím je napřed stáhnout do galerie. A přetrvávající problémy na blog.cz mě utvrzují, že jsem udělala dobře.
    Jsem ráda, že jsem Ti ukázala kousek Jihlavy.

    OdpovědětVymazat
  5. Nikdy jsem v Jihlavě nebyla a teď mám dojem, že to u vás znám :)
    Moc hezká procházka.

    OdpovědětVymazat
  6. Růži, díky za procházku, v Jihlavě jsem byla kdysi dávno. Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, rádo se stalo. I Tobě přeji krásný den.

      Vymazat
  7. Projít se s Tebou stálo za to. Nosívala jsem ráda věci z MODETY. Byly kvalitní.
    Měj se hezky!
    Hanka(bavi-mne-to)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, děkuji. Je mi líto, že Modeta skončila. Pracovala jsem tam od školy od r.1977 do r.1999, kromě doby, kdy jsem byla na mateřské. Pak ji koupil Alfatex v Pelřimově, ale to už pak nemělo dlouhé trvání. V roce 2004 skončil i ten. Z Modety v Jihlavě zůstal jen provoz u ZOO, Modeta Style, kde se vyrábí plavky a sportovní oblečení. Jen to jen zlomek z bývalého kolosu.

      Vymazat
  8. Růženko:
    1. mám radost, že z Modety alespoň něco zbylo a lidi mají práci a nechátrá ten objekt jako mnohé továrny na severu!
    2. Moc pěkná procházka a v přírodě je teď tak hezky a ještě sis připomněla cestu do práce.
    3.Mám ráda louky plné kvetoucích pampelišek.
    4. Ještě sis nakoupila!
    5. Já znám Jihlavu - ZOO, náměstí a jeho okolí až k hradbám...a pak výpadovku na jih ke Slavonicům, nebo k Brtnici.
    Hezky jsi nás provedla.Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, ráda jsem tudy chodila. Zažila jsem dobu, kdy se budoval přivaděč a stavěl nový most přes přivaděč. Moc ráda jsem sledovala, co kde kvete a nejhezčí to bylo právě na jaře. Máš pravdu, že je dobře, že je budova bývalé Modety využitá a lidé mají práci.
      Těší mě, že se Ti procházka líbila.

      Vymazat
  9. Modeta Jihlava patřila k významným firmám. Dokonce si vybavím i její logo. Než jsem šla dělat hospodářku do školy, pracovala jsem ve skladech Prioru v Ruzyni. Pracovaůa jsem v reklamačním oddělení a s Modetou nebyly nikdy žádné problémy, i těch reklamací bylo minimum. A to jsme zásobovali sedm prodejen Prior.
    Udělala sis hezkou procházku, i když s kouskem nostalgie.
    Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že bylo málo reklamací. Několik let jsem v Modetě pracovala i na kontrole.
      Měj se hezky.

      Vymazat
  10. Hezká procházka po Jihlavě, když všechno kvete, to je hned ten pohled na svět veselejší :-)
    Já do práce musím autem, mám to 20km, ale v létě jezdívám na kole a taky to je super :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš pravdu, na jaře jsem si cestu do práce a pak domů vždycky užívala. Horší to bylo v zimě, když třeba namrzlo, někdy to byla pěkně krkolomná cesta.

      Vymazat
  11. Dnes veľmi pekná príjemná prechádzka

    OdpovědětVymazat
  12. Růženko, je hezké vidět místa, kudy člověk chodívá pohledem druhého. Děkuji. Šlo se mi s Vámi moc hezky.
    Krásný prodloužený víkend
    Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, děkuji za milý komentář a návštěvu.
      Mějte pěkné dny.

      Vymazat

Děkuji všem za návštěvu a milé komentáře.