pátek 29. května 2020

Trochu jiná Telč

Z naší chalupy to je do Telče asi 5 km a tak jsme ji nemohli samozřejmě minout. Nejdříve jsme se zastavili na oběd do oblíbené restaurace Na žabinci. I tentokrát jsme si pochutnali.




Na místě parkoviště byl předtím zimní stadion. Telč ovšem bez zimního stadionu nezůstala a v lednu roku 2016 byl zahájen provoz nového zimního stadionu, který je už krytý. Odtud jsme se vydali do středu města.



U mostu kvetla kalina. 


Most přes Ulický rybník.












Břehy rybníka zdobí trsy žlutých kosatců. 



Ráda chodím Seminářskou uličkou, která vede zezadu k zámku a k náměstí. Manžel zvědavě nakukoval do jednoho z dvorů. Je zajímavé vidět domy, které stojí kolem náměstí, z jiného pohledu, který je obvykle turistům utajen.


Dvůr hotelu U Černého orla.


 ˇ
Většina domů je opravena a obydlená.




V uličce jsou i zajímavá zákoutí, která tak ráda objevuji a fotím.








Na vysokou věž se předloni podíval s mým mužem náš vnouček. Teď by to zvládla i vnučka, tak příště.



Na zámku se už konají prohlídky, ale to jsme si nechali na jinou příležitost.


Tady už bylo vidět jak současná situace ovlivnila turistickou sezónu ve známém městě. Turistů tu bylo hodně málo.




V této budově kdysi byla učňovská škola a z Jihlavy sem jezdil můj muž. Vyučil se tady instalatérem.


V horních oknech byla jejich třída.





Copak asi bývalo ve výklenku? Myslím, že socha nějakého světce.


Vlaštovčí hnízdo.


Kachny byly nejen na rybníce, ale i na náměstí.


Ráno jsem si vzpomněla, že jsem na telčském náměstí jako dítě vyfocená. V Telči jsem ovšem nevěděla u které kašny to bylo. Tak mě manžel vyfotil pro jistotu u obou. 


A doma se ukázalo, že si muž dobře pamatoval, že to bylo u této kašny. 


Tady je důkaz. Já tak o půlstoletí mladší. Ježíš, to zní hrozně, ale je to tak.


V Telči jsem fotila hodně a tak bude ještě jeden příspěvek. 





16 komentářů:

  1. Růženko, za dalších padesát let tě klidně u té kašny vyfotím zas.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  2. Růži, moc krásná reportáž z výletu. Ani nevím, jestli jsem tam někdy byla. Jo a moc ti to u té kašny sluší. Měj pěknou sobotu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, děkuji. Pokud budete mít někdy cestu kolem, tak se v Telči určitě zastavte. Stojí za to ji vidět. Na náměstí je cukrárna, kde mají moc dobré zákusky, je tam příjemné posedět.
      Měj pěkný den.

      Vymazat
  3. Ráda jsem se podívala na vaši chalupu a její okolí a jelikož jsem v Telči nikdy nebyla, se zájmem jsem se podívala na vše, co jsi nafotila. Prima fotky u kašny. Sluší Ti to!
    Hezkou sobotu a vydařenou neděli!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, děkuji za milý komentář. Telč můžu jen doporučit, je krásná. Stojí za to vidět zámek a okolí. Krásné jsou i Slavonice, stojí trochu ve stínu Telče. Mají krásné náměstí. A také Dačice, kde se začal vyrábět kostkový cukr a kde je pěkný zámek.
      Měj pěknou sobotu.

      Vymazat
  4. Moc se mi líbí, jak jsi tam jako mládě opřená, patří ti celý svět !!

    OdpovědětVymazat
  5. Růženko, to jsou nádherné fotografie a pro mě návrat do rodného města. Moc Ti to sluší. Restaurace Na Žabinci je ještě součástí Starého města. Tam je plno zajímavých uliček a kostel Matky Boží a kaple. také u Staroměstského rybníka je židovský hřbitov odkud se dá dojít k rozhledně Oslednice a také je tam bývalý parní mlýn. Jo...tam mě v parku sestra prý vyklopila z kočáru...hihihi...Děkuji za milou vzpomínku a přeji ti krásné a pohodové dny .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, řeknu to manželovi a určitě si uděláme k Oslednici procházku.
      Měj pěkný večer.

      Vymazat
  6. Moc děkuji za tento příspěvek. Pro mne krásná vzpomínka na úžasnou dovolenou. Poblíž sv. Ducha jsme bydleli v penzionu, který jste měli po pravé ruce, když jste odbočili z náměstí k lávce.
    Myslím penzion Danuše (je i na jedné fotce).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě těší, že jsem Ti připomněla krásnou dovolenou.

      Vymazat
  7. Krásné fotky. V Telči jsem nikdy nebyla, ale ta absence turistů by se asi měla využít... ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že by bylo dobré Telč navštívit. Je tam moc hezky a letos bychom měli podpořit turistický ruch u nás.:-)

      Vymazat

Děkuji všem za návštěvu a milé komentáře.