středa 3. června 2020

Jihlava - pohled z výšky

Dnes bych vám chtěla ukázat zase jinou část Jihlavy. Využila jsem cesty do města, vzala si foťák a fotila, co mě cestou zaujalo. Nejdřív půjdeme ulicí, kde jsou vilky a kterou jsem kdysi velmi dobře znala. 





Erbenova ulice, kdysi tu neparkovala žádná auta a my jsme o prázdninách na ulici hrály badminton. Byly jsme parta holek, znaly jsme se ze školy. V ulici jsou rodinné domy.


Tady kdysi byla školka



Dnes tu je Národní institut pro další vzdělávání, krajské pracoviště.


Ve vilce napravo bydlela kamarádka a před jejich domem jsme hrávaly.


Další vila ve které také bývala školka. Dnes tu sídlí firma Gordic. 


V této obrovské vile jsem téměř 23 let bydlela, to otevřené okno bylo z pokoje našeho bytu.


Tady bydlela spolužačka.



Zimní stadion.


Park u zimáku, už byl na blogu loni.


Ta paní s taškou přes rameno je naše sousedka. Viděla mě jak fotím a ptala se, jestli jsem jihlavská fotografka. Vlastně tak trochu ano.😉 Tady vidíte část jihlavského opevnění, které se zachovalo. 


Park Gustava Mahlera. Do roku 1939 tu stávala jihlavská synagoga, která byla vypálena jihlavskými nacisty. V pozdějších letech tu byla tržnice.


Překonala jsem svou nechuť k výškám a vyšplhala na vyhlídkovou věž. 


Je odtud krásný rozhled.






Nafotila jsem domy kolem dokola. 


Věžní ulice a Brána Matky boží. Jediná z pěti bran jihlavského opevnění, která se dochovala.






Hřiště pro děti.


Výklad cukrárny, která je u brány.


Brána Matky boží.


Jihlavská radnice.





O kostelu Nanebevzetí Panny Marie jsem už psala na starém blogu tady: http://ruzena57.blog.cz/1911/z-jihlavy.

Kousek od kostela je branka, kterou se projde na parkán. Tam se podíváme příště.

14 komentářů:

  1. Růži, díky za prohlídku města. Díky tobě ho víc poznám. Byla jsem tam jednou ještě jako studentka. Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, ráda vám naše město ukazuji. Mně se tu moc líbí.
      Měj pěkný den.

      Vymazat
  2. Tleskám každému městu, které do sebe pustí zeleň a stará se o sebe.
    Krásné procházky, máte být nač pyšní.

    OdpovědětVymazat
  3. Je vidět, že Jihlavě je moc pěkné město. Upravené, čisté. A já jsem si moc ráda Tvoje fotky opět prohlédla.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Růženko, za tuhle reportáž ti moc děkuji.Když jsme tam byli naposledy, šla má kamarádka s mým mužem do ZOO a já s Janou do města, okolo hradeb, dnes jsi mi toho hodně připomněla.Jihlava je moc pěkná.
    Jen se mi zdá, že to máš do města daleko.
    Růženko, vám tam jezdí busy nebo trolejbusy?
    Nemůžu si vzpomenout.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, od nás na Masarykovo náměstí to je asi 20-25 minut. Jezdí tady trolejbusy a i autobusy, ty jezdí do okrajových částí Jihlavy.
      Jsem ráda, že se Ti naše město líbí.

      Vymazat
  5. Růženko moc krásné fotografie jsi pořídila. Jihlavu vůbec neznám, ale věřím, že se tam ještě také podíváme. Krásná je ta historická součást města. Tam by se mi moc líbilo. Děkuji za tip na výlet a přeji Ti krásný i když asi deštivý, víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, historický střed města určitě stojí za vidění. Když pominu Prior, který se tam nehodí. Na náměstí je i Muzeum Vysočiny, kousek je ZOO, která je také moc pěkná.
      I Tobě přeji pěkný víkend.

      Vymazat
  6. Stále hovorím, že to tam máte krásne, snáď sa raz zadarí a prídeme sa pozrieť :-) Na vyhliadkovú vežu by som asi tiež "chvíľu" naberala odvahu, keďže je o mne známe, že výšky zrovna nie sú moja parketa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tu vyhlídkovou věž bys také zvládla, není zas tolik vysoká. Výšky také nemusím, ale tohle mi nedalo, byla jsem nahoře poprvé. Krásný rozhled je i z Brány Matky boží.

      Vymazat
  7. Krásná reportáž. Škoda, že jsem měli na Jihlavou jen jeden den a ten strávili převážně v ZOO nebo schovaní před prudkým deštěm odpokedne. Ta vyhlídková věž tam asi ještě tenkrát nebyla. Určitě bych si ji všimla a vylezla tam také.Je moderní konstrukce, ale docela šikovně schovaná v hradbami.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta vyhlídková věž je do hradeb dobře zakomponovaná. Připomíná mi rozhlednu na hradě Orlík u Humpolce, ta je zase vybudovaná na věži.
      Měj pěkný večer.

      Vymazat

Děkuji všem za návštěvu a milé komentáře.