sobota 4. července 2020

Když kvetou lípy....

Trochu jsem si upravila název písně. Cestou na nákup jsem přemýšlela o všem možném a trochu jsem fotila, dnes mobilem, nebylo to plánované. A když jsem uviděla v parku pod školou rozkvetlo lípu, tak mě napadlo, že bych mohla dát fotky na blog. 
Asi každý z nás má někdy v životě období, kdy se nedaří ať třeba v zaměstnání, v osobním životě nebo zdravotně. Mně trápí to poslední a už to trvá docela dlouho. Na podzim přišly problémy se žlučníkem, které skončily v prosinci operací. Abych toho neměla málo, po operaci jsem dostala zánět žil do ruky a k tomu zánět močového měchýře. Píchala jsem si Clexan na ředění krve a k tomu brala léky na urologické problémy. Ty se opakovaly a pan doktor střídal léky. Po dobrání jsem měla vždy pár dnů pokoj a pak se zánět močáku vrátil, jednou, podruhé, potřetí, počtvrté. Nakonec jsem tři měsíce brala jeden lék večer, vždy jednu tabletu a byl celkem pokoj. Mezitím přišel koronavirus, karanténa, téměř nikam jsme nemohli. To mi také na náladě nepřidalo, spíš naopak.
 Minulý týden se zánět znovu objevil, takže opět vyšetření na urologii a léky. K tomu mě 14 dní bolí záda a bolest jde do ruky až do prstů. Když je doma manžel, tak mi záda maže mastí, teď je na chalupě, mažu se sama kam až dosáhnu. Ve středu jsem léky dobrala a včera večer se potíže  vrátily. Mám doporučený přípravek místo ATB, uvidím jestli pomůže. A navíc mají příští týden na urologii všichni volno. 
Víte, že nemám ve zvyku si pořád stěžovat, ale nějak mě to válcuje a já se potřebovala vypsat. 
A teď trochu zeleně, přiznám se, že mi procházka na Lidl trochu zlepšila náladu.


Lípa u školy



Džungle u školní tělocvičny.


Když vidím kvést zvonky, ta mě vždycky napadne říkanka: zvonili, zvonili na zvoneček
lidé se sbíhali na kopeček...Určitě ji většina z vás zná.







Už vím jak se keř jmenuje. Trojpuk, je to zvláštní název a tak nevím, jestli si ho budu pamatovat. Je jich několik druhů, jsou i růžově kvetoucí. 



Bříza v parku pod školou.



Fialové kytičky jsou svazenka vratičolistá. Letos jsou záhony jinak oseté. Jetel inkarnát už odkvetl, vlčí máky kvetou stále a s nimi i svazenka. Bohužel fotky z telefonu nejsou nic moc, tak se omlouvám. 










Další keř, který neznám. Doufám, že mi někdo poradí.




Nakonec úsměvnou historku, koupila jsem si misku s netřesky. U pokladny jsem si za boha nemohla vzpomenout, jak se kytičky jmenují, paní pokladní také ne. Volala někam dozadu a tam jí řekly, že je to mix rostlin a jinou cenu, než jsem si pamatovala, že byla u netřesků. Raději jsem se šla podívat ke stojanu, paní pokladní si cenu opravila a já byla ráda, že je vše v pořádku. I když jsem platila o 40 Kč víc. 
Přeji vám všem hezké letní dny prožité ve zdraví. 

19 komentářů:

  1. Růženko, předně přeji brzké uzdravení, já se dnes šourám po bytě se zablokovanými zády, tak s tebou soucítím!
    Fotky moc pěkné, džungle bez hadů, pavouků a štírů, výhoda střední Evropy.
    Měj se hezky. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta záda nás nějak zlobí, viď. Ať je Ti brzy líp.
      Měj pěknou neděli s našimi oblíbenými pořady.

      Vymazat
    2. Růženko, dnes bych měla jet na oslavu narozenin mladší vnučky a vlastně i té starší, nebyl čas to oslavit, když měla v květnu 16.Jenže nevím, zda to zvládnu!
      Pořady mi manžel nahraje a shlédnu později.
      Jo, hlavně zdraví!!!
      Letošek je nějaký nepovedený. Snad bude líp. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Hezké fotografie Růženko. Vůni kvetoucich lip mám moc ráda. Toho jsem si užívala v Telči,kde je sídliště a hodně lip a krásně to tam počátkem prázdnin voní. Hlavně ti přeji brzké uzdravení. Když se vše takto vrací a navazuje jedná potíž na druhou, tak je to hrozně vyčerpávající. Fyzicky i psychicky. Přeji Ti, aby ses uzdravila a všechny problémy se staly minulostí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, máme lípy i za domem, včera jsem viděla jednu mladou paní, jak trhala lipový květ.
      Přesně tak, už mě to unavuje, nemůžu si nic naplánovat.
      Měj pěknou neděli.

      Vymazat
    2. Járo, vůně posečené trávy, vůně borovic a vůně kvetoucích lip jsou moje Chanely!!!
      A jsou státy, kde to nikdy neviděli ani necítili.
      Máme se báječně.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Růži, já myslela, že už máš klid. Tak ať se to brzy zlepší. Pěkné fotky. Měj aspoň trochu klidnou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, když jsem brala ta ATB, tak to bylo lepší. Po dobrání se problémy vrátily. Asi by to chtělo pořádné vyšetření.
      Tobě přeji krásnou neděli s dětmi.

      Vymazat
  4. Prajem čo najskoršie uzdravenie :-) Prechádzka bola krásna, máte tam nádhernú prírodu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikky, děkuji. Jsem ráda, že bydlíme tady na sídlišti, je tu hodně zeleně.

      Vymazat
  5. Také přeju brzké uzdravení. A hlavně trvalé :) Držím palce!
    Na ten keřík jsem zkusila zamířit telefonem a Google Lens našlo Komule Davidova, motýlí keř.
    Ta historka s netřeskem je hezká. To znám...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, snad mi bude brzy dobře.
      Díky za určení keře, pořád se učím něco nového.
      Měj krásný den.

      Vymazat
  6. Taky jsem dnes ucítila vůni lípy. Vždycky se mi vybaví prázdniny u babičky. Sedávala se sousedkou večer pod lípou a já s nimi. Ta vůně, kterou snad večer znásobil se do mně zapsala.
    Tak ať už je co nejdříve lépe.
    Klidné dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, už je líp, snad to chvíli vydrží.
      Měj pěkné dny.

      Vymazat
  7. Růženko, to je mi líto, že máš takové zdravotní potíže. když se to na jednoho sesype, jakoby nevědělo, kdy má přestat. Lípa kvete krásně a také krásně voní,. já nejsem alergická a tak mi to dělá dokonce dobře. Překvapilo mne, že u vás jsou oseté záhony lučním kvítím. Je to moc krásné. já bych tam asi stále fotila máky. Netřesky jsou tké krásné. já jsem si je chtěla vysadit na zahradě na skalce, ale nějak se jim nedařilo. A při tom prý jsou nenáročné a usadí se všude, dokonce je měla stařenka i na střese chlívku. :)
    Se zády trpím s tebou. V sobotu jsem skučela na zahradě. nesmím to prostě přehánět, i když se mi zdálo, že jsem toho zas tak moc neudělala. Růženko přeji, ať se zdraví stabilizuje a je zase na chvíli pokoj.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, moc Ti děkuji. Mám více chronických problému, nějak jsem si už zvykla. Ale když se přidají další, tak to hůř snáším. Ale pořád se snažím a vidím na životě to pěkné. A mám ve svých přátelích vzor, že je potřeba bojovat a nevzdávat se.
      Jsem alergik, ale spíš mi vadí, když kvetou trávy, pelyněk.
      Netřesky dám asi na hřbitov, už jsem je tam jednou měla v truhlících. Vím, že krásně kvetou.
      Maruško, měj hezké dny.

      Vymazat
  8. Růženko, máš krásnou cestu na nákup, to se to chodí nakupovat. :o) Jen ty nemoci, ... snad Ti léky zaberou a bude zase dobře. Miluji vůni rozkvetlé lípy, vrací mne do dětství a vyvolává ve mne pocit klidu a radosti.
    Přeji pohodové dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, od nás je to kousek, ale je čím se kochat. Tedy pokud v parku nesedí bezdomovci s pivem v ruce. Lípy byly součástí i mého dětství, rostly po obou stranách ulice, kde jsem bydlela.
      Měj krásné dny.

      Vymazat
  9. Krásné rozkvetlé fotky :-) Už je to dvacet dní, co jsi článek psala, tak doufám, že už je lépe ;-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za návštěvu a milé komentáře.