pondělí 3. srpna 2020

Obrazy na zámku

Před pár dny mi cinkl telefon, na messengeru jsem měla pozvánku od bývalé kolegyně na výstavu jejích obrazů  na zámku v Brtnici. Včera dopoledne jsem navrhla manželovi, že bychom se na brtnický zámek mohli jet podívat a prohlédnout si i interiéry. Souhlasil, oželel Toulavku a Objektiv. Zámek je otevřený od 10 hodin, přijeli jsme akorát. Na nádvoří seděli dva muži, tak jsem se zeptala, jestli bude otevřená pokladna. Za chvíli přišel pan kastelán. Šli jsme si koupit vstupenky a dozvěděli se, že majetkoprávní vztahy týkající se zámku, jsou už vyřešené a jeden ze dvou pánů byl dokonce majitel. 
I tentokrát jsem vzala na výlet jednu z panenek, ať holky poznávají krásy naší země, ne? 



Tentokrát jsme šli k zámku přes park, kde rostou staré stromy a je tu i nová výsadba, park je hezky upravený.







Buk obsypaný bukvicemi, jedna větev musela být podepřená.



 

V místnosti, kde je pokladna, kdysi bydlel klíčník. Líbil se mi rám, který zůstal ze starých hodin.


Přispěli jsme i do kasičky na opravu zámku.



Prohlídka není komentovaná a je bez průvodce. Dostala jsem povolení fotit. Trasa je vyznačena červenými šipkami. Takže jdeme vzhůru po točitých schodech.




Po celém zámku jsou vystaveny obrazy a fotografie různých autorů. Některé jsem pro vás vyfotila.






Tento se mi moc líbil.



To je moje bývalá kolegyně Věrka. 




Tenhle mě nejvíc zaujal.



Obrázky vyjadřují její vztah k přírodě, ke stromům a jejich kůře a jejich spojení s běžnými věcmi, které potkáváme v životě. 








Na obrázcích jsou použity i přírodní materiály.




Co vás při pohledu na tento obraz napadne, co vám připomíná? Mohl by to být třeba průchod do jiné dimenze?






Pro milovníky motýlů.





I v rozlehlém sále předků jsou vystaveny obrazy.


Na schodišti jsme potkali Bílou paní.




V bývalé konírně jsou vystaveny krásné fotografie.








Určitě uhodnete na koho jsem si vzpomněla. Ano, na Vendy, která úžasně fotí a její fotografie by stály za uspořádání výstavy. Dala jsem se pak do řeči s panem kastelánem a vyptala se na podmínky vystavování na zámku. Je to poprvé, co jsou na zámku vystaveny obrazy a fotografie a je to zdarma. 


Vendy, tady je kontakt na pana kastelána, pokud by Tě to zajímalo.  Je to velice příjemný mladý muž, je vidět, že to dělá s láskou. 

Nebyli jsme jediní návštěvníci na zámku, ale asi jsme tam strávili nejdelší dobu. Prošmejdili jsme zámek až po sklepy a podzemí. Do jednoho článku se mi vše nevejde, takže se příště podíváme do interiérů.
No a po takové prohlídce nám vyhládlo, tak jsme sjeli do Brtnice na oběd.



Nikdy jídlo nefotím, ale tentokrát jsem musela. Oba jsme měli chuť na něco jiného. Já na rizoto s houbami a muž na mix smažených sýrů a hranolky. Bohužel, rizoto už nebylo a ze sýrů jen eidam. Tak jsme vsadili na klasiku, svíčkovou s karlovarským knedlíkem. Knedlíky jsou ty čtyři mrzáčci na talíři. Když muž uviděl svoji porci, která byla stejná, tak prohlásil, že pak jedeme domů a dá si krajíc chleba. Navíc bylo jídlo sotva vlažné. 


Tady asi přemýšlí jestli jedl.






Domů jsme samozřejmě nejeli.
Dnešní článek je docela dlouhý a doufám, že vám taky nevyhládne.😉

29 komentářů:

  1. Růženko! moc ti závidím. Byla jsem v Brtnici v r.2004 a od té doby bylo několik pokusů a vždy jsme to vzdali, neb objížďky.Ale ono se to jednou povede. O zámku a tvé reportáži: super a jsi hodná, žes přidala foto obrazů.
    Zdravím tě a těším se na příště. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, jsem ráda, že se Ti obrázky líbily. Bylo jich tam daleko víc, ale nafotila jsem jich jen pár.

      Vymazat
  2. Plno nádherných fotek a musím říct,že obrazy mne hodně zaujaly.Pěkný zbytek dne.Renata

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renato, děkuji za návštěvu i komentář. Také přeji pěkné odpoledne.

      Vymazat
  3. To jste měli pěknou neděli !!! Určitě bylo na co se dívat.Těším se na pokračování.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, neděle se nám opravdu vydařila. Zámek je rozlehlý a bylo na co se dívat.
      Měj se hezky.

      Vymazat
  4. Některý z těch obrazů bych si určitě vybrala, některé bych nemusela, ale výlet se vydařil. Teda až na to hladové jídlo. Myslela jsem, že jsi na fotku zareagovala později, když už bylo na talíři jenom něco ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, s těmi obrazy to mám stejně.
      Oběd byl "lehký", rozhodně jsme se nepřejedli. V poslední době spíš máme problém porci sníst, tady to nehrozilo.

      Vymazat
  5. Růženko,měli jste moc krásný výlet.Vůbec nevím,kde je Brtnice.Na výstavy chodím ráda,jak obrazů,tak i fotografií.U nás je malá síň a špatně se fotí,vystavují tu jenom místní umělci.Ale z těch tebou vyfocených obrazů bych si klidně něco vybrala.Je hezké,že vždy sebou bereš nějakou panenku.Je to milé.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Brtnice je kousek od Jihlavy, je to asi 20 minut jízdy autem. Směr Třebíč.
      Panenky sebou beru ráda, spojím tak své koníčky a nejraději je fotím v přírodě.
      Měj se hezky.

      Vymazat
  6. Moc zajímavý zámek. Jakmile jej má soukromý majitel a bude se o něj starat, tak to má co dělat, aby ho dal dohromady. Ono to je přece jen veliká finanční zátěž a starosti. Zahrada vypadá moc pěkně a město také. Krásné fotografie jsi pořídila. Krásný večer a příjemné další srpnové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, myslím, že to bude i na dlouhou dobu. V současné době je velice těžké získat finance na obnovu historických památek. A získat dotace z EU je velice složité, majitel by musel mít určitou částku, aby na dotace dosáhl.
      Měj se hezky.

      Vymazat
  7. V Brtnici jsem nikdy nebyla, ale koukám, že je tam co obdivovat. Tolik krásných obrazů i fotek a hezký zámek, který má svého Genia loci. Také bych vše prošmejdila. :o) A ta svíčková byla jako předkrm? Hi, Hi.
    Přeji krásné dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, do Brtnice není z Jihlavy daleko, zámek určitě stojí za návštěvu. Snad na prohlídku zámku najde časem cestu víc návštěvníků.
      Jsem ráda, že Tě náš oběd pobavil. Vypadá to jako dětská porce. Byla bych se ozvala, ale muž to nemá rád, tak jsem svíčkovou slupla. V Brtnici kdysi bývala restaurace, kde uměli výborně připravit ryby.
      Měj krásné srpnové dny.

      Vymazat
  8. Nevyhládlo, ale vy jste teda dostali pidiporcičku, možná nebyla pro vás, ale pro panenku .-) Je hezké, že oživily zámek fotografiemi a obrazy od různých autorů. Také bych si tam svůj oblíbený vybrala .-) Příjemný výlet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se Ti obrazy líbily. Opravdu oživily zámek, je to dobrý nápad, že je na zámku vystavili.
      Myslím, že na oběd už tam nepůjdeme.

      Vymazat
  9. Růženko, Brtnice mě před časem okouzlila, do zámku jsme se nedostali, a tak děkuji za tu reportáž. Škoda, že výlet zkazil odfláknutý oběd...
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, to mě mrzí. Byli jsme se tu podívat v dubnu, to ještě nebylo otevřeno a dostali jsme se jen na nádvoří. Přes prázdniny je otevřeno kromě pondělí každý den od 10 do 16 hodin. Ale asi je lepší podívat se na jejich stránky.
      Oběd nebyl nic moc, ale náladu nám nezkazil.

      Vymazat
  10. Růži, díky za tu krásu. Kochala jsem se vším. A přiznávám, že ten oběd by mi asi taky nestačil. Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda.
      Náš syn by měl ty knedlíky jako jednohubky.
      Měj se hezky.

      Vymazat
  11. Díky moc, že sis vzpomněla, kontakty jsem si napsala. I když je to dost z ruky ... ale pokud by se nemuselo platit za místo, dalo by se o něčem uvažovat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc bych Ti to přála.

      Vymazat
    2. Ono je to opravdu od nás dost z ruky a ostatní náklady by převýšily to, že je možnost vystavovat zdarma....

      Vymazat
  12. Brtnice je moc pěkné městečko. Až příště pojedeme za bratrancem do Moravských Budějovic, určitě se tam podíváme. Zámek by mne také zajímal. M.

    OdpovědětVymazat
  13. Tato návštěva v málem unikla. Kamarádka je velmi šikovná, ty obrazy jsou nádherné. U dalšího příspěvku jsem se zmínila že mě brtnický zámek připomíná Letovice. A nyní čtu že jste také šli podle šipek sami bez průvodce. Moc se mi líbí v těchto zámcích. Není tam přeplněno davem a přitom tam návštěvníci zajdou. Je fajn, že kastelán pořádá výstavy fotografií a obrazů. Právě ty krásné obrazy na těch ošuntělých zdech velmi vyniknou. Hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, prohlídka bez průvodce se mi také moc líbila, mohli jsme si vše v klidu prohlédnout. Já bych přála Brtnickému zámku hodně návštěvníků, přispělo by to i k jeho obnově. Nápad uspořádat výstavu obrazů a fotografií je moc fajn. Víš, co bych ještě brala? Brožurku, kde by byla popsaná historie zámku a fotografie.
      Měj se hezky.

      Vymazat
  14. Děkuji za výstavu. Ty obrazy jsou fakt krásné, líbí se mi snad všechny, i když některé přeci jen víc, třeba ty s kvítkama, ty barevné na začátku, ty kruhy, nebo i ty fotky jsou fantastické. Oběd tedy nic moc, se nedivím, že manžel přemýšlel, jestli vůbec jedl...

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za návštěvu a milé komentáře.