sobota 17. října 2020

Popoplujem.....

Další den jsme se vypravili do přírodní rezervace SOOS, která je kousek od Františkových lázní. Pro ty, kteří tuto rezervaci neznají, je více informací zde:  https://cs.wikipedia.org/wiki/Soos.

Tak se pojďte podívat.

Císařský pramen.

Je tu cítit síra.

V 18. a 19. století se tu těžila rašelina, která se používala k lázeňským účelům nebo na topení. Později se zde začala těžit křemelina, ze které se vyráběly žáruvzdorné cihly a další produkty.

Byli jsme se podívat i v DINO pavilonu.

S tím fešákem jsem se musela vyfotit.😉

Ze SOOSU jsme jeli do Františkových lázní. Nejdřív jsme si zašli na oběd a pak jsme se šli projít.

Další zastávkou na naší cestě byl Cheb a hlavně jeho krásné náměstí.

Počasí tenkrát nebylo nic moc, ale na výlety dobré.

Dáme si ještě jedno pokračování, mám hodně fotek, tak ať se máte na co dívat.

1. Růženko, navštívili jste zajímavá a krásná místa. SOOS je zajímavý v každé roční době. Naposledy jsme tam byli na konci zimy, kdy mrzlo. Byla jsem zvědavá, jak vypadají bahenní sopky v tomto období. Čekala jsme zmrzlé sloupy vody, ale ty se nekonaly. Byli jsme tam sami, dokonce ani v pokladně nikdo nebyl. Františkovy Lázně a Cheb jsou krásná místa. Ráda se tam vracím.
    Měj hezké dny🌹

1. SOOS je určitě zajímavý i na konci zimy.
      Přeji hezkou neděli.

2. Moc hezké fotografie. V Chebu jsem kdysi dávno byla švagrovi na vojenské přísaze.Cestou zpět jsme se stěhovali ve Frant. Lázních, ale to bylo v sedmdesátých letech ...ach to je dávno. Moc krásné fotografie zajímavých míst. Děkuji za vzpomínky a přeji prima večer.

3. Růženko, Soos má rád můj muž, byli jsme tam vícekrát. Poblíž bylo i motýlárium.Jsem moc ráda, že jsi sem ty fotky dala, už jsme si myslela, že tam nikdo nejezdí. ( krom lázní ). Chebsko má co nabídnout, hezký večer Jiřina z N.

1. Jiřinko, o motýlech vím, ale nezajeli jsme tam. Snad příště.
      Měj hezkou neděli s Toulavkou a Objektivem.

4. Krásné, Růženko! V Chebu jsem byla jako dítě, ve Františkových Lázních nikdy, a tak jsem se pokochala. Procházka rezervací by se mi líbila, vypadá to, že tam jste sami. To tu atmosféru ještě umocní.
    Přeji hezký večer, Helena

1. Helenko, chtěla jsem vidět známý Špalíček v Chebu. Když jsem včera psala článek, tak jsem říkala manželovi, že je veliká škoda, že se nepodařilo zachovat Krecl na jihlavském náměstí. Byl to také soubor historických budov.
      Měj pohodovou neděli.

5. Růženko, tam jsem ještě nebyla, ale fotky jsou nádherné. Škoda, že to máme tam daleko. Určitě bych pochodovala v přírodní rezervaci také a vidět historické jádro Aše nebo Chebu by bylo také fajn. Děkuji, že to mohu vidět alespoň na tvých fotečkách. Zdraví Iwka

1. I od nás je to také hodně daleko. Plánujeme do těch míst další dovolenou, ale kdy to bude, je ve hvězdách. Do Aše jsme nedojeli, snad příště.
      Přeji hezkou neděli.

6. Chebské náměstí je opravdu moc pěkné, počasí bylo na výlet akurátní. Hlavně, že nepršelo ☺

1. Chebské náměstí s historickými budovami je nádherné. Jsem ráda, že jsem ho mohla vidět. Máš pravdu, počasí na výlet bylo tak akorát.
      Hezkou neděli.

7. Růženko, navštívili jste krásná místa☺

8. Vy jste nevynechali snad ani jediný koutek lázní. Některé fotečky mi připomínají náš loňský pobyt zde a některé jsou mně naprosto neznámé.

1. Jani, ráda bych lázeňská města navštívila znovu. Je tam krásně a je stále co objevovat.
      Měj se hezky.

9. Cestování letem světem, některé fotky jsou mi povědomé, moje švagrová byla ve Frantových minulý týden a ještě sem tam problesklo sluníčko, je to nádhera, když se o lázně tak parádně starají.
    Popoplujem a já se těším na další dávku z cestovatelského deníku.

1. Simi, Františkovy lázně se mi líbily nejvíc.
      Měj krásnou neděli.

10. Tato místa neznám, jen kdysi dávno jsem byla na výletu v Karlových Varech. Domy na náměstí v Chebu jsou proslulé, jen tedy musím litovat ty hospodyně, které umývají ta tabulková okna, to musí být šílenej vopruz. Zajímalo by mě, jestli se bydlí i tam nahoře kde jsou ta malá vikýřová okna, tam se musí dát udělat luxusní bydlení....

11. Fotografií skutečně hodně na pokoukání. Překvapil mě Cheb - netušila jsem, že tam mají tak krásné náměstí. Také ty makety v muzeu jsou pěkné, i ten frajer, kterého jsi si vybrala na focení :-) Měj krásné dny

1. V muzeu v Humpolci mají hezčího fešáka.
      Měj se hezky.

12. Růženko, ráda jsem se s tebou prošla na některých místech která znám, ale i neznám. Františkovy Lázně jste prošli podrobněji i s jeho okolím. V Chebu se mi moc líbilo. Měj hezký den.

13. Tak to bylo opravdu se na co dívat. Růženko, nádherná a rozsáhlá reportáž.

1. Mirku, děkuji. Fotek je hodně, tak jsem se chtěla podělit.

14. Růži, krásný výlet jste si udělali. A moc hezky si nafotila. Kochala jsem se. Měj pohodový nový týden.

15. Moc ráda jsem se podívala tam, kde jsem nebyla.
    Hezký den!
    Hanka

16. Krásné fotky. Rezervace se mi moc líbí, mám ráda ty dřevěné chodníky mezi bažinami a vodami.

17. V Soos jsme byli taky. Na kolech. Jeli jsme z kempu u Františkových Lázní. Mám na blogu stejné fotky jako ty. I z toho muzea. Je tam krásně :-)

18. Ten SOOS, Františkovy Lázně a Cheb jste absolvovali jeden den, nebo ten Cheb byl jindy? Každopádně fotky jsou parádní, opravdu krásná místa, ať už ta přírodní, nebo ta urbanistická. Určitě bych se tam taky někdy chtěla podívat :-)

19. Krásne miesta ste opäť raz navštívili, ale musím teraz napísať, že ti nová farba vlasov veľmi pristane. Ten Cheb je fakt krásny <3

Děkuji všem za návštěvu a milé komentáře.