pondělí 12. dubna 2021

Na Rokštejn

Díky počasí, které se o víkendu celkem vydařilo, jsme se mohli podívat na dva hrady, které se nachází v okrese Jihlava. V sobotu po obědě jsme se vypravili na zříceninu hradu Rokštejn. Autem jsme dojeli do Přímělkova a odtud pěšky pokračovali údolím říčky Brtnice k hradu. Přímělkov je malá vesnice, jejíž počátky spadají daleko do historie. První zmínka je z roku 1378. V roce 1920 byla u železnice založena trampská hospoda Nad přejezdem, je spojena s historií trampingu v údolí říčky Brtnice. Tramping začal díky hradu, jezdili sem Jihlaváci, bylo to výletní místo. 



Řeka Jihlava



U řeky jsou chaty, i tady změnil kůrovec ráz krajiny.


Říčka Brtnice. Prošli jsme pod železničním mostem a pokračovali dál údolím říčky, kde jsou chaty. 







Na protější stráni už rostou malé stromečky.








Po vykácení stromů je vidět, jak jsou stráně strmé. 


Tady už vykukuje zřícenina hradu Rokštejn. 

Bývalý mlýn. 



Zřícenina hradu Rokštejn. O jeho historii se můžete dočíst zde:https://cs.wikipedia.org/wiki/Rok%C5%A1tejn.








Nebyli jsme jediní, kdo se na hrad přišel podívat a bylo těžké vyfotit hrad bez toho, abych měla někoho v záběru.  
Dům vedle hradu asi slouží jako víkendové stavení. 



Hastrman asi hlídá mlýn.




U zachovalého náhonu jsem vyfasovala trekové hůlky, prý mám cvičit chůzi s nimi. 



Jsme zpět v Přímělkově. 










Vzala jsem na výlet i Amélku, ale fotek je moc, tak je nechám do dalšího článku. 


31 komentářů:

  1. Růženko, to jste toho stihli opravdu hodně. To klobouk dolů. Těším se na Amélku. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snažíme se využít hezké dny, kterých zatím moc nebylo.

      Vymazat
  2. Růžo, vy jste nezničitelní turisté, to je paráda. Díky za procházku, já toho moc nenachodím, po městě už mně to nějak nebaví a manžel má problém s kyčelním kloubem, takže nemůžeme jet ani na výlet. Mějte se moc fajn ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, já jsem zjistila, jak mám za ten rok špatnou kondici, potřebuji se hýbat a hlavně zhubnout. Po městě mě to také moc nebaví, ale ráda se někam dál podívám.
      Měj pěkné dny.

      Vymazat
  3. Růži, určitě to byla pěkná procházka :-)
    Kůrovec už nadělal škody ! My jsme jeli vloni na houby na známé místo,kde jsme nikdy s prázdnou neodešli....a my jsme nenašli ani ten les....to byl takový šok! Všechno vykácené.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vysočina je kůrovcem hodně zasažená. A v lesích je ještě hodně suchých, nepokácených stromů, je to moc smutný pohled. Ovšem prošli jsme se hezky.

      Vymazat
  4. Růženko, udělali jste si super výlet a tys ho báječně zdokumentovala. 👍👍 Díky článku a fotkám jsem poznala zase další kousek naší krásné země.
    Kůrovec je tragédie, když jsem byla naposledy ve svém rodišti, zjistila jsem, kolik stromů už bylo pokáceno kvůli tomuto škůdci. Je to smutný pohled.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, už je to pár let, co jsme na Rokštejně byli. Tak jsme se tam chtěli zase podívat a zjistit, co se změnilo. Místo zalesněného údolí jsou místy holé stráně. Je to veliká tragédie.
      Měj se hezky.

      Vymazat
  5. Krásný výlet. Jen škoda toho vykaceného lesa. Ale snad časem doroste 👍 Já na výlety bez hulek už nechodím, i když to není po horách. Jednak se mi líp jde, nebolí mě tak záda a hlavně nemám nateklé ruce, jako když je mám normálně podél těla při chůzi... 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Lesů je veliká škoda a bude to trvat dlouho než se obnoví. Hlavně by se měli sázet smíšené lesy.
      Na hůlky si budu muset zvyknout.

      Vymazat
  6. Růženko to je nádherný hrad a o něm jsem dosud neměla ani tušení. Děkuji za tuto krásnou podívanou a zajímavý článek. přeji Ti krásné dny i když se nám počasí pokazilo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, to jsem ráda, že jsem Ti ukázala něco nového.
      U nás se počasí také pokazilo, sněží. I tak se měj hezky.

      Vymazat
  7. Růženko, povedlo se vám krásně výletovat a počasí vám přálo. My jsme kdysi, před lety, jeli na kolech z Brtnice kolem obou žid.hř. do Panské Lhoty, ke hradu Rokštejn, pak, asi po modré zn. zpět kolem řeky do Brnice, ale to začalo pršet a nebylo to příjemné.Jo a dlouho jsem si pletla Rokštejn a Roštejn u Třešti!
    Pořádně jste se protáhli a pěkně jsi to nafotila. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, na Roštejn se také podíváme. Nejsi jediná komu se to plete.;-)

      Vymazat
  8. Růženko, moc děkuji za připomenutí našeho výletu. U toho rybníka, co máš na fotce jsme měli auto :o) Dokonce jsme jsem tam byly i ve stejný čas a moc se nám tam líbilo.
    Přeji jen hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, to mě moc těší. I Tobě přeji hezké dny.

      Vymazat
  9. Růži, vy jste úplní turisté. Mám ráda zříceniny. Díky a měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, do turistů máme daleko, ale výletování nás baví. A v této době je to zpestření poněkud jednotvárných dnů.
      Měj se hezky.

      Vymazat
  10. Prima výlet. My jsme sobotu ani neděli k výletování nevyužili. A teď už počasí moc vstřícné není.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My se řídili předpovědí počasí a vyšlo to. Teď už bychom nejeli.
      Měj se hezky.

      Vymazat
  11. Růženko, každá vycházka je moc důležitá, člověk přijde na jiné myšlenky a vidí něco zajímavého. Je vidět, že jste se pěkně prošli, některá místa kouzelná - kolem říčky, jiná smutná - jako stráně bez stromků. Ale snad zas brzy vyrostou nové.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, podívali jsme se na místa, kde jsme dlouho nebyli, přišli na jiné myšlenky, popovídali jsme si se známým. Také doufám, že stráně brzy zarostou.

      Vymazat
  12. To je krásná procházka, hned bych vyrazila :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To věřím, teď už můžete do jiného okresu. Tak ještě, aby bylo lepší počasí.

      Vymazat
  13. Počasí na výlet jako dělané :). Jen ty holé stráně působí tak nějak smutně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Počasí bylo fajn, pro mně nemusí být vedro. Stráně bez stromů jsou divné a také je změněný ráz krajiny.

      Vymazat
  14. Pěkný výlet na hrad.prekvapilo mně, že je docela velký a to jméno pro mne neznámé. Znám hrad Roštejn. Měj hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Roštejn jsme jeli v neděli, také bude na blogu.

      Vymazat

Děkuji všem za návštěvu a milé komentáře.