sobota 26. června 2021

Pochvala

Od jara do podzimu mě naši sousedi mohou vídat jak kolem domu trhám mlíčáky, jitrocel a jetel pro naši želvu. A také květy jetele, Poldík má rád ty fialové, o bílé zájem nejeví. Dnes ráno jsem se opět vypravila na "pastvu" a kolem šla sousedka z vedlejší domu s dětmi. Upozornila je, že vybírám želvičce ty nejlepší  listy, zatímco ony donesou šnekům, které doma, mají hrst zeleného. Musela jsem se smát. Děti jsou přibližně ve věku našich vnoučat a přály si zvířátko. Tak mají povolené šneky ze zahrady. Vzpomněla jsem si na dobu, kdy i naši kluci chtěli zvířátko, u nás to byl džungarský křeček. A hádejte, také jsem mu nosila to nejlepší, co měl rád. Sousedka říkala, že by u nás chtěla být zvířátkem.  Taková pochvala potěší.

Kromě snídaně pro Poldíka jsem ulovila i pár fotek pro vás. Snad vás potěší.


Tolik jsem si přála vyfotit vlčí máky a ejhle, kvetou i u našeho domu. 





Jasmín, připomíná mi dětství. Kolem domu, kde jsem bydlela rostlo několik keřů a pamatuji si na tu vůni, když jasmín kvetl. 



Svlačec rolní.


Druhý keř jasmínu je napadený mšicemi a tolik nekvete. 



Do třetice jasmín. 


Tyhle dva malé stromečky, katalpy rostou u nemocnice. Vypěstoval je ze semínka a pak je sem zasadil manželův tatínek. Tomu jednomu se nedaří moc dobře. Manžel kmínky obalil, aby je nepoškodili při sekání trávy. Tchán už nežije, ale stromečky tu snad budou dlouho. 

Mějte pěkný den. 

25 komentářů:

  1. U nás se mají zvířátka také moc dobře.Já je mám ráda a tak jsem už měla doma křečka,myšky,morčata,králíčka a rybičky a kdyby mě už nebylo přes 70 určitě bych nezůstala jenom u kočičky.Také mě lidé v sídlišti znali,že trhám mlíčí pro králička.Kamarádka měla želvu a tak jsme chodily trhat vždy spolu.
    Hezky jsi nafotila kytičky u vás.
    Růženko,měj hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Letos je dost vláhy a tak může želvička denně dostávat porci toho nejlepšího.
      Měj krásnou neděli.

      Vymazat
  2. To je krásne, že sa o Poldíka tak staráš :-) Zvieratká sú super <3 Opäť nádherné fotky, balzmam na dušu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, jsem ráda, že můžu mít alespoň želvičku, když ta chlupatá mít nemůžu.

      Vymazat
  3. Růženko, je mi jasné, že se u vás má Poldinka jako v ráji!
    Já mám na jasmínu taky mšice, bojuji s nimi každý rok.
    Ty katalpy, to je krásná památka, to se mi moc libí!
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, snažíme se, aby bylo želvičce u nás dobře.
      Manželův tatínek byl zahrádkář celý život a tak snad katalpy zůstanou jako památka na něho.
      Měj pěknou neděli.

      Vymazat
  4. Letos mám na vlčí máky taky štěstí. Vůni jasmínu mám taky ráda, též mi připomíná dětství. Byl v blízkosti školy, takže ta jeho vůně se do mne zapsala.
    Poldík se má u vás moc dobře :-).
    Měj hezkou klidnou neděli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Letos vlčí máky hodně kvetou a jsou všude. V pátek jsem je viděla i na kruháči, když jsme jeli nakoupit na Kaufland. Je to krása.
      I Tobě přeji pěknou neděli.

      Vymazat
  5. Hezky to u vás všechno kvete. Vlčí máky tady u nás moc nejsou, ale u cesty jsem viděla jeden ,ale oranžový. Také jsem dříve sháněla venku pro papoušky hlavně ptačí zob a lístečky mlíčí, ale také mladé větičky z měkkých stromků, aby si o ně brousili zobáčky. Teď už manžel doma nic nechce a tak krmím aspoň ptáčky za oknem. Mají tam pořád čerstvou vodu a trocha slunečnice se jim také hodí. Chodí hlavně sýkorky a v horkých dnech tam nejel ptáčkové pili, ale také se koupali. tak já mám ty živé miláčky v přírodě a za oknem. Krásné dny Růženko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, želvička mi musí stačit. Ještě jsem chtěla bych ráda morčátko bez srsti, ale manžel je proti. Tak se kochám zvířátky v přírodě. Teď vídám kolem domu zajíce, má tu bohatou pastvu.
      Měj pěknou neděli.

      Vymazat
  6. Už jsem kolikrát viděla zvířátka, která se měla u lidí lépe, než lidé samotní :D.
    Krásnou neděli přeji! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mít zvířátko je i závazek a někdo se třeba musí něčeho vzdát, aby zvířátka měla vše, co potřebují.
      Také Ti přeji pěknou neděli.

      Vymazat
  7. Někdy stačí jen vyjít před dům a je co fotit. Škoda, že na fotce není Poldík, kolegyně měla želvu Bertu, tak vím, co potřebuje. Jasmín kvete krásně, ale vůně celého keře je až omamná. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teď nám to kolem domu hezky kvete a musela jsem to zaznamenat. Poldík je zvyklý na terárko a jak ho vezmu ven, tak je zmatený a místo do trávy míří po chodníčku pryč.

      Vymazat
  8. Jak se u nás mají zvířátka? Chtěla bych být zvířetem u nás ....... tak asi tak.

    OdpovědětVymazat
  9. To se mi moc líbí, co říkala sousedka :) Zdravím Poldíka! U nás vládnou naše kočky Rita a Bubu. Máme se u nich ale docela dobře :)
    Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, děkuji a posílám kočičkám pohlazení.

      Vymazat
  10. Růží, vidět vlčí máky u domu je super. Hezky jsi je nafotila. A Poldík se bude mít určitě dobře, s vybranou snídaní, co mu naservíruješ.
    Přeji hezký týden. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, děkuji. Myslím, že mu snídaně chutnala.

      Vymazat
  11. Růži, i naše děti měly spoustu zvířátek mimo psa a kočku také hlemýždě, pulce, želvy, rybičky, myši ... Pohlaď za mě Poldíčka a měj pěkný nový týden.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, děkuji a určitě ho pohladím. Měj se hezky.

      Vymazat
  12. Růženko, zdravím Tebe a Poldíka. Má hezké jméno, to má podle Takové normální rodinky? A vyfotíš nám ho někdy ? Jako děti jsme měly s bráchou taky želvu,křečky,kanára. A brácha psy,moc je miluje od dětství a má chovnou stanici kokršpanělů. Ahoj Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, uhodla jsi, Poldík dostal jméno podle želviček z Takové normální rodinky. Když jsme si ho dovezli, tak mu bylo asi 3/4 roku a ještě se nedalo poznat, jestli je to kluk nebo holka. Pan chovatel nám říkal, že to asi bude sameček, u želviček má prý vliv teplota při líhnutí na to, jestli to bude sameček nebo samička. Až po pár letech se ukázalo, že je to opravdu kluk. Určitě ho někdy vyfotím. Už tu na blogu myslím byl.
      Měj pěknou sobotu.

      Vymazat
  13. Naše děti si také přály zvířátko a tak si z jednoho výletu do ZOO přivezly dva křečky. Jo ale na krmení kolem domu jsme chodili my a pelíšky jim čistit, to také zbylo na nás. Děti zvířátko chvíli baví, ale starat se moc pak nechtějí. No jak které dítě, že? Ale v dospělosti už ke zvířákům máme jiný vztah. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za návštěvu a milé komentáře.