pondělí 21. června 2021

S Eliškou po cestách na Křemešníku

Dnes vás zve na výlet jedna z mých panenek, Eliška. Jeli jsme na Křemešník. Vyrazili jsme dopoledne kdy ještě nebylo takové vedro. Manžel chtěl jet až po obědě, ale cestou domů uznal, že jsem měla dobrý nápad jet už dopoledne. Za prvé nebylo takové vedro a bylo tam málo lidí.

Jedna z vesnic, přes kterou jsme jeli, je Vyskytná u Pelhřimova. Bydlel tady můj kolega z Modety. Kolega už bohužel nežije, ale ráda na něho vzpomínám. Teprve až dnes jsem si všimla, že ve Vyskytné mají i hezkou dřevěnou zvonici. A muž mi tam ochotně zastavil.




Neví se kdy byla zvonice postavena. Tady je uvedeno 15.století, někde  17.století. Místní pověsti hovoří o tom, že patřila buď ke klášteru nebo jinému opevněnému sídlu. Je poměrně daleko od kostela. 


Jsme na Křemešníku, auto jsme nechali u hotelu a šli jsme se projít. Tentokrát jsme hned nešli po naučné stezce, ale šli jsme po zelené turistické značce.


Cesta ve stínu stromů a keřů byla příjemná. Manžel si všiml křížku v lese. 





Tady rostou mladé listnaté stromky, jednou asi zaplní vykácená místa v lese. 



Představuji vám Elišku, dostala jméno po mé kolegyňce z práce, která moc ráda cestuje. 





Ohromná hromada větví. Můj muž měří 185 cm a vedle té hromady byl docela malý.




Drobné žluté kvítky bohužel neznáme. 



Ve studánce bohužel voda není. Měla by se v ní objevovat voda ve stejnou dobu jako v zázračné studánce, asi jsou propojené. 




Přes vykácená místa se otevírá pohled od kraje. 


Odkud jsme přišli? Z pravé strany. 


Na odpočivadle jsme si na chvíli sedli. Jak jedeme na Křemešník, tak vždycky máme nějaké problémy s foťákem. Já neměla místo na kartě a tak jsem chvíli fotila s manželovým. Tomu se zase vybila baterka. Tak jsem mazala fotky v mém foťáku. 


Už jsme na naučné stezce. 



Tady by se to mohlo jmenovat u třech buků.





Tady si kořen stromu přidržuje kámen. 


Plochý kámen upoutal naši pozornost a cestička nás dovedla k tomu to štítku. 


Na památku lesníků, kteří se zasloužili o současný stav lesů města Pelhřimov. Vždy je dnešek žákem včerejšího dne. P.Syrus (2001) Bohužel v době umístění nikdo netušil co s lesy udělá kůrovec. 



Krásná a pravdivá slova. Ovšem vyhlídku by chtělo upravit, aby bylo vidět dál do kraje.  



Poustevna.


Došli jsme k Zázračné neboli Zlaté studánce. Jak je to s vodou, která se v určitém období objeví a po čase zase přestane téct, si přečtete zde: Zázračná studánka


Zatím voda ještě teče. Napít jsem si netroufla, ale osvěžila jsem si obličej. 


Všimněte si, kdy voda začala téct. 2.11.2020 - na narozeniny mého muže. 



Cestičkou vedoucí do lesa se dostaneme ke Křížové cestě. Tu si projdeme příště. 

24 komentářů:

  1. Růženko, pěkně jsem se s tebou prošla po známých místech. Ta stříbrná vodička už tam neteče???
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, voda teče slabým pramínkem. Když si fotku rozklikneš, tak je to trochu vidět.

      Vymazat
  2. Tak jsem se zase s vámi a s Eliškou krásně prošla místy, která neznám.
    A líbilo se mi to.
    Měj hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, to jsem ráda. A připrav se, ještě půjdeme dál.

      Vymazat
  3. Růženko, hezká procházka, a ještě k tomu s Eliškou. Je to taková příruční panenka, šikovná na cestování, viď. Je roztomilá. Máš fajn, že muž rád chodí a jezdí s Tebou, u nás to je horší. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám malé panenky moc ráda, mají takovou kapesní velikost. Muž rád chodí, jezdíval na tremp a chodí rád. Ovšem jeho tempu nestačím.;-)
      Měj hezké dny.

      Vymazat
  4. Růženko, udělali jste si krásný výlet. Obdivuji Tvého muže, že si troufne do lesa tak nalehko...to kvůli klíšťatům. Doufám, že jste si domů žádné nedonesli. Také tady jsou lesy hodně prokácené kvůli kůrovci vznikla spousta mýtin, které se postupně osazují většinou listnáči. Ta žlutá kvítka jsou asi orseje jarní. Květou a od května do července. Měj se moc krásně a opatruj se.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, manžel je proti klíštěti očkovaný. Já žádné klíště nenašla, tak je to snad v pořádku.
      Měj krásné dny.

      Vymazat
  5. Pěkný výlet. Elišce to v těch šatičkách moc sluší :-).

    OdpovědětVymazat
  6. Překrásný výlet. Fakt krása! Úplně cítím tu lesní vůni, to ticho.
    Eliška byla jistě taky spokojená.
    Růženko, měj krásný večer. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, jen ptáčci na hlavami nám zpívali. V jednom místě jsem říkala manželovi, že cítím houby. Byli jsme spokojeni všichni.
      Přeji Ti krásný den.

      Vymazat
  7. Eliška cestovatelka je kouzelná panenka! :)
    Příběh zázračné studánky jsem si přečtla, je opravdu zajímavý.

    OdpovědětVymazat
  8. Růženko, udělali jste si krásný výlet a Eliška ti pěkně zapózovala.👍
    Lesy se kácí všude, stromy jsou zdevastované kůrovcem, kmeny se odvážejí a z větví vznikají obrovské hromady. Stejně jako v mém rodném kraji jsou dnes výhledy do krajiny, kvůli těžbě, úplně jiné.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Křemešníku je převážně smíšený les, takže to nevypadá tak hrozně jako jinde.
      Měj se hezky.

      Vymazat
  9. Moc ráda jsem se s Tebou podívala na Křemešník. Krásná procházka. A Eliška vypadá moc hezky a spokojeně.
    Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, děkuji. Na Křemešník jezdíme rádi. Vnoučata jsou nadšená, že funguje lanové centrum, loni jsme tam s nimi byli.
      Měj krásné dny.

      Vymazat
  10. Růženko,vzali jste Elišku na krásný výlet.Co zajímavostí je při jedné cestě lesem.
    Také chodíme na výlety ráno,kdy není ještě takové teplo.
    Teď ráno konečně zapršelo,prudce,ale bohužel krátce.Hlavně,že nebude to horké dusno.
    Měj hezké letní dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, ráno je v lese příjemně, zvlášť když jsou taková vedra jako teď.
      U nás byla včera k večeru pořádná bouřka, až to 2x vyplo elektřinu, někde ve městě prý uhodilo. A další byla dnes k ránu. Je trochu zalito a hlavně se vyčistil vzduch.
      Měj pěkné dny.

      Vymazat
  11. Nádherné fotky a krásna bábika :-)

    OdpovědětVymazat
  12. Moc krásný výlet do přírody. Jak já už se těším na dovolenou. Nyní se všechno u nás točí jen kolem zubaře a zahrady. :)

    OdpovědětVymazat
  13. Ona je tak malinká, ta místo nezabere, super panenka na výlety. A opět krásné místo 👍

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za návštěvu a milé komentáře.