úterý 10. srpna 2021

Václavský parkán

V neděli jsem si zase dovezli vnoučata a tak bylo potřeba vymyslet  nějaký program. Včera odpoledne jsem s nimi byla na hřišti u řeky. A dnes jsme byli ve městě. Děti šli s mužem na věž sv. Jakuba Většího a já jsem se šla projít kousek po parkánu. 


Zatímco děti a děda stoupali po schodech na věž (těch schodů je 186), já jsem několik schodů sešla.






Parkán je hezky upravený a je tu poměrně čisto. 

V údolí se nachází park Heulos a jihlavská ZOO. Jsou slyšet některá zvířata. 




Zaujaly mě tyto dva výklenky, zajímal by mě jejich původní účel. 




 Je tu pamatováno i na hmyz.


Když jsem se otočila, tak se mi naskytl zajímavý pohled na střechu kostela. 





Tento pojem jsem neznala a je vidět, že je možné využít staré a rozpadající se dřeviny. 



Přes hradby jsem nahlédla do zahrady. 



Pohled na nový brněnský most.





Došla jsem k Mahlerovu penzionu Na hradbách. 




Kdybych přešla ulici, tak bych mohla pokračovat dalším úsekem parkánu. Já jsem ale zamířila nahoru a pak jsem zahnula do Joštovy ulice. 






Tady probíhá oprava starého domu. Podílí se na ní i kamaráda mého muže, umělecký kovář Erwin Habermann. Dala jsem se s ním do řeči a chvíli jsem se zdržela. 



Mezitím už byl muž s dětmi dole a hledali babičku. Volal mi kdeže se toulám. Sešli jsme se na náměstí a já jsem si stihla prodloužit průkazku na MHD. Ještě máme naplánovanou návštěvu Brány Matky Boží.

24 komentářů:

  1. Růžo, já bych určitě také volila parkán. Podle fotek je to tam moc hezké, také mě hodně zaujala střecha kostela. Užívejte si vnoučata, přeji hezké dny 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, střecha kostela je opravená a jsou na ní nové glazované tašky, které se ve slunci krásně lesknou.

      Vymazat
  2. Růženko,to jsou zajímavá místa,krásně jsi je nafotila.Také bych se šla raději na procházku,než zdolávat tolik schodů.
    Užívej si vnoučátek a měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, mně stačí, že musím zdolávat tři patra k nám domů. Navíc jsem se hezky prošla a viděla zajímavá místa.

      Vymazat
  3. Růženko, hezká procházka s Tebou. Líbí se mě ten dům, co se opravuje. Užij si vnoučat, mě to teď skončilo. Ahoj Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, opravovaný dům bude určitě krásný. Miluji když se zachová původní ráz domů.
      Měj hezké dny.

      Vymazat
  4. Krásné místo, Růženko! Moc děkuji za procházku.
    Přeji příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Říkala jsem si, že než muž s vnučkami zvládnou věž, tak ty obejdeš snad celé město. Pěkná procházka. Mám ráda všelijaká zákoutí a uličky.Díky za připomenutí průkazky na MHD. Sice už jezdím zdarma, ale musím se prokazovat občankou a asi ji brzy ztratím. Snad mají i nějaké průkazky pro seniory. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, vzali to fofrem a ještě na mně museli čekat. ;-)

      Vymazat
  6. Musím sa priznať, že by som tiež išla radšej s tebou ako s pánom s batůžkem a vnúčatkami. Prajem vám krásny spolu strávený čas :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Moc hezké fotografie Růženko. Plánovali jsme letos, že se na Vysočinu podíváme, ale asi už to nevyjde. Všechna ubytování, která jsme v Telči sháněli, jsou beznadějně obsazená. Měj se moc pěkně a opatruj se.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, to je škoda, že se letos na Vysočinu nedostanete. Snad to vyjde příští rok.
      Měj hezké dny.

      Vymazat
  8. Růži, krásná volba pro tvou procházku. Měj pohodový den a užívej si s vnoučaty.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, šla bych ještě dál, ale musela za zbytkem rodiny. Snad příště projdu i další část parkánu.
      S dětmi to utíká nějak rychleji. Měj se hezky.

      Vymazat
  9. Procházka s Tebou mme vždycky baví !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  10. Tam jsem šla, když jsme šli nahoru že ZOO a prošli si centrum. Ale to už je let.. Díky za aktuální foto 😊

    OdpovědětVymazat
  11. My máme do Jihlavy z chalupy blízko, ale už jsem tam dlouho nebyli a vůbec ji nemám pořádně prošmejděnou. Asi proto, že manžel preferuje výlety do lesa spíš než šmejdění po městech. A taky proto, že na chalupě je pořád co dělat, tak odtud výletujeme jen velmi občas.
    Měj se fajn

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, já jsem z Jihlavy a také nemám město pořádně prochozené. A kde máte chalupu?
      Měj hezké dny.

      Vymazat
  12. Růženko, to byla moc pěkná procházka. M.

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za návštěvu a milé komentáře.