středa 27. října 2021

Žirovnice

Dnes se vrátím do pátku 15.10. Vypravili jsme se na výlet do Žirovnice, chtěli jsme se hlavně podívat na zámek a podle času si projít Počátky. Na odpoledne jsme měli domluvené setkání s příbuznými a trochu jsme oslavili narozeniny jak ty, které už byli, tak i ty, které teprve přijdou. Nejdříve se podíváme do Žirovnice.

Před Kalištěm jsme odbočili a jeli jsme silnicí, která vede k Počátkám. Silnice, jejíž kvalita byla hodně špatná, vede krásnou modřínovou alejí. 





Počátky, městem jsme jen projeli a pokračovali do Žirovnice. Tam jsme zaparkovali auto na náměstí a šli jsme k zámku. 


 
Budova pošty. 


Kostel sv. Filipa a Jakuba.







Cestou k zámku jsem se kochala pohledem do krajiny a zvědavě nahlédla do zahrady pode mnou.





 Prošli jsme kolem špýcharu, kde je expozice venkovských tradic a řemesel. Tam se zajedeme podívat jindy.


A jsme u zámku. Nahlédneme do nádvoří, ale prohlídku zámku si necháme na příště.






Na zámku sídlí Základní umělecká škola, kde jsou obory hudební a výtvarný. Mohli jsme si prohlédnou výstavku děl žáků školy. 



Příště projdeme průjezdem na druhé nádvoří, kde začíná prohlídka. 


20 komentářů:

  1. O Žirovnici jsme se učili ve zbožíznalství, neb se tam vyráběli, jako na jediném místě u nás ve velkém knoflíky. Jestli ještě teď, to nevím. A že tam na zámku je tuším právě muzeum knoflíkářství.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, knoflíky se v Žirovnici stále vyrábí. Teď se podnik jmenuje Knoflíky Žirovnice a.s. V současnosti je expozice knoflíků v Pivovaru. Současně je zde expozice historických šicích strojů a pivovarnictví.

      Vymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  3. Omlouvám se za smazání komentáře, ale zase mobil mi text pozměnil na nesmysly. Moc hezký výlet jste si udělali do kraje výroby perleťových knoflíků. Je tam krásně a moc hezky jsi fotila. Těším se na fotky ze zámku. Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, ty trampoty s mobilem dobře znám, nemusíš se omlouvat. Výlet se nám opravdu vydařil.
      Měj hezký den.

      Vymazat
  4. Jiřinko,moc hezký výlet a krásné fotografie.Líbí se mi modřínová alej.O víkendu jsem na výletě také nějaké fotila.Aleje ať jsou jakékoliv mám ráda.Zámek je hezký a budu se těšit na prohlídku.
    Měj hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Modřínové aleje u nás moc vidět nejsou, tak jsme se oba kochali.
      Přeji hezký večer.

      Vymazat
  5. Růženko, udělali jste si pěkný výlet. Jak je vidět, stále jsou stromy zlatavé a je fajn, že sluníčko ještě svítí, i když je dost zubaté. :-) pěkné fotky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, od výletu už pár dnů uplynulo a listí při tom vichru hodně opadalo. Ale slunečný den jsme si užívali i dnes s vnoučaty.

      Vymazat
  6. Růženko, krásné barvy listí stromů jste tam zastihli. Já jsem byla v Žirovnici jen jednou a to nás do zámku nevzali, neb tam byla svatba a jen náměstí a zámecké nádvoří a okolí jsem tehdy nafotila.Vím, že pod zámkem byl rybník.
    Hezky jsem si s tebou zacestovala. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, pod zámkem je rybník, ale my jsme se pak vrátili na náměstí, takže jsme kolem něj nešli.

      Vymazat
  7. Růži, ráda jsem s tebou nakoukla do Žirovnice - já tam nebyla už spoustu let (tipuju, že tak skoro 20).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že jsem Ti Žirovnici připomněla.
      Měj hezký den.

      Vymazat
  8. Růženko, moc ráda jsem si Žirovnici na tvých fotkách připomněla. Před pár roky jsme bydleli v hotelu na náměstí (Atraban myslím) a vyráželi odtud na výlety. K zámku jsme se chodili s mužem večer projít...
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, my jsme kousek od hotelu parkovali. Večerní procházky byly určitě kouzelné.
      Měj pěkný sváteční den.

      Vymazat
  9. Růži, díky za reportáž z míst, kde jsem nikdy nebyla. Měj klidný den.

    OdpovědětVymazat
  10. Krásné podzimní fotky. Ale nejvíc mě zaujala hned ta alej na začátku, ta je fakt luxusní. Modřínovou alej jsem snad nikdy neviděla a navíc takhle vzrostlou :-O

    OdpovědětVymazat
  11. Opäť krásne fotky :-) Mám veľmi rada tie vaše výlety, krásne miesta objavujete :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za návštěvu a milé komentáře.