sobota 27. listopadu 2021

Návraty - SOOS

Další výlet rozdělím na tři části. Nejdříve se podíváme do přírodní rezervace SOOS, která leží nedaleko Františkových Lázní. Je to rozsáhlé rašeliniště a slatiniště, kde vyvěrá velké množství minerálních pramenů a oxid uhličitý v tzv. Mofetách -  bahenních sopkách. Naučná stezka vede po dně vyschlého jezera, které mělo slanou(minerální) vodu. 




Císařský pramen. 








 Byla tam hodně cítit síra.






  
Tak to byl SOOS viděný očima mého muže a teď přijdou na řadu moje fotky. 
















V areálu je také přírodní geologický park, muzeum s expozicí Příroda Chebska a SOOSU, pavilon s expozicí Dějiny země a paleontologie s velkoplošnými reprodukcemi obrazů Zdeňka Buriana a modely prehistorických ještěrů. 








Po prohlídce SOOSU si dáme odpočinek a potom se pojedeme podívat do Františkových Lázní.


 

28 komentářů:

  1. Růženko,to je moc hezké místo a krasně zelené.Moc pěkná je i expozice.
    Já mám starších fotek hodně,ale to jsme výletovali pořád s vnoučatama a tak mám na fotkách hlavně je.K těm se vracíme jenom,když si je promítáme doma při sešlostech.
    Měj hezký začátek adventu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, děkuji. Jsem ráda, že se Ti v SOOSU líbilo.
      I Tobě přeji hezký začátek adventu.

      Vymazat
  2. Moc Hezké fotografie. Tam my jsme se už letos nedostali. Snad někdy příště. Měj se moc hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, děkuji. Pokud bude možnost, tak se tam určitě někdy podívejte.
      Měj hezký víkend.

      Vymazat
  3. Musím pochválit, udělala jsi krááásné fotky. SOOS znám, je to vlastně nedaleko od nás, už jsem tam často byla. Příště budou Františkovy Lázně? Jééé to si sáhneš na Frantíka?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věrko, moc děkuji. Na Frantíka jsem si nesáhla, protože tam byla paní s dvěma holčičkami .;-)
      Měj pěkný víkend.

      Vymazat
  4. Růženko, hezký výlet s Tebou a zajímavé místo. Přeju hezký začátek adventu. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, děkuji. Je to opravdu zajímavé místo.
      Měj hezké adventní dny.

      Vymazat
  5. O tomhle místě vím, ale nebyla jsem tam. Ráda jsem se podívala, Růženko!
    Děkuji a zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Ve Františkových Lázních jsem nebyla a tohle místo neznám. Díky za skvělou prohlídku díky tvým fotkám. Zdravím 😉

    OdpovědětVymazat
  7. Růží, o tomto místě nemám ani tušení, takže jsem ráda nakoukla a vím, že by se mi tento výlet také moc líbil.
    Přeji krásný adventní čas. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, děkuji, určitě by se Ti tam líbilo. Měj krásné adventní dny.

      Vymazat
  8. Růži, taky jsem se vrátula v čase. Já jen do léta - v SOOSu jsme byli na výletě v červnu, když jsme byli v Mariánkách.
    Hezký zbytek víkendu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, takže jsi to krásné místo viděla na vlastní oči.
      Měj hezkou první adventní neděli.

      Vymazat
    2. Jj, moc se nám tam líbilo.

      Vymazat
  9. Růženko, taky tam rádi jezdíme, ale naposledy to tam moc nepšoukalo, těším se na tvé pojetí F.L.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, teď jsi mě pobavila, že to tam moc nepšoukalo. R.

      Vymazat
  10. Růženko, ďakuejm za predstavenie veľmi zaujímavého miesta. Expozícia sa mi tiež veľmi páčila. Kedysi dávno môj brat "fičal" na dinosauroch, takže mi ho vždy pripomenú.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Modely ještěrů se nám líbily a při psaní článku jsem si říkala, co by na ně říkaly naše děti.

      Vymazat
  11. .Kč hezky kout naší země jste navštívili.

    OdpovědětVymazat
  12. Růži, tohle místo ani neznám. Díky moc za reportáž. Měj pěknou adventní neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, díky moc. Také Ti přeji příjemnou adventní neděli.

      Vymazat
  13. Zajímavé, ani já tohle místo neznám.
    Přeji hezký adventní čas. J.

    OdpovědětVymazat
  14. Růženko, moc děkuji za tyto fotky. Rašeliniště by mne také nadchlo. Ale neměla jsem tu čest.

    OdpovědětVymazat
  15. Krásné fotky, krásné místo. Zrovna teď jsem to někde videla jako reportáž, možná v Toulavé kameře?

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za návštěvu a milé komentáře.