úterý 23. července 2019

Počátky podruhé

Dnes vás vezmu na krátkou procházku Počátkami.



Centrem Počátek je Palackého náměstí, které bylo v roce 2015 kompletně rekonstruováno a v témže roce získalo cenu Stavba roku Kraje Vysočina. Zajímavostí je, že se zde natáčela scéna z filmu Postřižiny, kdy Magda Vášáryová projíždí náměstím na kole a pánové ji s obdivem sledují. Náměstí je pro turisty atraktivní, pro obyvatele vznikly rekonstrukcí jisté obtíže.


Dominantou náměstí je kostel svatého Jana Křtitele.


Na věž vede 124 schodů, jedna z kamarádek sběratelek ten výstup absolvovala a má můj velký obdiv. Já výšky ráda nemám.


Kašna se sochou sv.Jana Nepomuckého.




Když jsme přijížděli do Počátek, tak jsme viděli čápa jak přilétl na hnízdo. A tady se mi čápa podařilo nechtíc zachytit. Je v levém horním rohu. Zjistila jsem to až při upravování fotek.


Otevřená vrata mě lákala k nahlédnutí....


V průjezdu je uložený Betlém.





Fara. Většinou se městem jen tak touláme. Manžel jde přede mnou, já fotím. Tady se mi ztratil v úzké uličce.


Tak jsem chvátala za ním.


Tady mi zmizel?


Nezmizel, ale pořád šel kus přede mnou.


Musela jsem si vyfotit krásnou hortenzii.


A neméně krásnou juku.


Na lávce přes potok na mě konečně počkal.


Pozoroval totiž čápa.


Ten se ani nepohnul.


Zato kačeně se pózovat nechtělo a vzlétla. A mě se ta fotka docela líbí.


Pro milovníky trpaslíků jsem vyfotila jednoho před domem.


A druhého před obchodem.


Mariánský sloup a opět mezi dvěma lípami.


Ne všechny domy se dočkaly opravy.



Vyluštili jsme nápis lahůdky.


Chátrající dům sousedí s domem, kde je hodinářství. Moc se mi líbila pavlač.


V hodinářství mi vyměnili baterku v hodinkách. Že nejdou jsem zjistila až na cestě.


Do té uličky jsme se zamozřejmě museli jít podívat.




A opět krásná hortenzie.



Černá kočka se nás vůbec nebála.

A tady naše procházka končí. Vrátili jsme se na náměstí a šli na zmrzlinu.
Ovšem náš výlet ještě neskončil, jeli jsme se podívat na 40.míli a do Praskoles. A vy se dočkáte pokračování.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji všem za návštěvu a milé komentáře.