čtvrtek 25. července 2019

Praskolesy

Dnes bych vás chtěla pozvat do malé vesničky Praskolesy.



Pamatujete na krásný seriál Paměť stromů, kterým diváky provázel Luděk Munzar? K jednomu památnému tromu vás dnes zavedu. Roste v malé veničce Praskolesy, která je částí městyse Mrákotín. Historický střed vsi je od roku 2004 vesnickou památkovou zónou. Nevím, kolik obyvatel žije v současnosti ve vsi, v roce 2011 to bylo 9 obyvatel. Myslím, že sem jezdí více chalupáři. Poprvé jsme se k památnému stromu vydali pěšky před lety z naší chalupy v Borovné. Je to krásná procházka.
Přála jsem si toto kouzelné místo znovu navštívit. A cestou z Počátek mi manžel mé přání splnil.
Dost bylo slov, pojďte se podívat.


Památným stromem je nádherná lípa.


Můžete si tu posedět a kochat se okolím a krásnou poklidnou atmosférou.


Kmen stromu je uvnitř dutý a dá se vejít i dovnitř kmene. Hladila jsem kůru lípy a v duchu jsem si říkala, co za ta staletí zažila.


Úctyhodný věk, co říkáte. Kolem přešla staletí a ona tu stále stojí.


Jen zvonek tu chybí.




Asi bývalý sad. Moc se mi líbilo, že je kamenná zídka opravená a to ve stylu, v jakém byla kdysi vybudovaná.


Roste tu i mladá jablůňka.


Že by sadař? Mrkající


Přes kamennou zídku pohled do krajiny.



Za zídkou kvetly tyhle krásné fialové kytičky. Jen název neznám.



A to je ta krásná země.....Jen je mi moc líto, že z naší krásné země mizí ve velkém lesy. I tady bohužel ničí stromy kůrovec.


Tehdy jsme přišli do Praskoles z této strany a vítala nás chátrající chalupa. Bohužel se za ty roky nic nezměnilo.


Jen střechu kdysi někdo opravil. Půjdeme zpátky.





V pozadí stará zídka, ve předu nová.



Rozloučíme se pohledem na lípu, jejíž kmen utržil hodně ran, ale ona stále roste.

Příště budou panenky, které mi dělaly na výletě společnost.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji všem za návštěvu a milé komentáře.