pátek 16. října 2020

Kdo hledá, najde....

Co jsem hledala? Musím předeslat, že většinu fotek mám ve stolním počítači a mám v nich pořádný "hokej". Líbí se mi články Jiřinky, kde vzpomíná na své dovolené a říkala jsem si, že by nebylo špatné takový článek také napsat. Obzvlášť vzpomínám na dovolenou na Karlovarsku. Manžel sloužil v Karlových Varech jako voják a celé dlouhé roky našeho manželství mi sliboval, že se tam jednou pojedeme podívat. Dočkala jsem se v roce 2011. Termín dovolené vyšel na první červencový týden, kdy se ve Varech koná filmový festival. Zpět k fotografiím. Včera jsem našla jen ty, které pořídil manžel a těch není mnoho. Věděla jsem, že existují i moje fotky a dnes jsem je konečně našla.

Ubytování jsme měli zamluvené v Dubině, je to místní část obce Šemnice, leží asi 11 km od Karlových Varů. Hospoda se jmenuje Dubina a je na břehu řeky Ohře. Je u ní tábořiště pro vodáky, jsou tu pro ně i WC a sprchy.

Měli jsme třílůžkový pokoj s vlastní koupenou.

Omlouvám se za neustlané postele.

V koupelně bylo místa dost, ale sprchový kout byl hrozně malý.

Pohled na Ohři. Pod námi byla terasa, kde každý večer sedávali vodáci.
Na místo jsme přijeli v neděli po téměř celodenní cestě. Můj muž nejezdí po dálnici  a tak to bylo docela únavné. Ubytovali jsme se a šli se projít. Hned přes silnici nás upoutala cedule upozorňující na Skalky skřítků.

Na vrcholu kopce jsme v lese potkali malá prasátka, ještě byly trochu vidět pruhy na tělech. Bachyně naštěstí pro nás s nimi nebyla. Ovšem já se otočila na patě a utíkala po cestě dolů, manžel šel rychle za mnou a smál se.

Tady už jsem zvolnila krok. Adrenalinový zážitek hned první den dovolené. Skalky skřítků ani skřítky jsme tedy neviděli.
Druhý den jsme se jeli podívat do Karlových Varů. Umíte si představit, jak to tam v době filmového festivalu vypadá. Všude plno lidí a tak jsme moc nefotili.

Pohledem na vřídlo se pro dnešek rozloučím. Příště popojedeme kousek dál.

1. Já jsem byla s manželem v tomto koutku naší země v loňském roce poprvé. Základnu jsme měly ve Fr. Lázních a vyjížděli jsme do okolí. Karlovy Vary jsou krásné, ale působily na mě spíše jako město. Chyběl tam ten pravý lázeňský duch. Všude plno turistů, především Japonců. Zato Mariánské Lázně mě doslova okouzlily. Letos jsem si je chtěla zopakovat, ale situace nám to nedovoluje.Škoda!!!

1. Jani, také bych se tam ráda znovu podívala a více si vše prohlédla. Františkovy Lázně se mi moc líbily.

2. Růženko, moc hezké fotky. 👍👍 Mám západní Čechy ráda a občas tam zajedeme. Krom lázeňských měst je tam i hezká příroda. Ten sprchový kout mi připomněl jednu z dovolených na jihu. Měli jsme apartmán, který byl jednak veliký a současně i luxusně vybavený. Patřilo to Vatikánu, který se chová tržně. Ten luxus kazil sprchový kout rozměrů 70x70, kam byl kumšt se vsoukat. Připadali jsme si jako Houdini, který se vymaňoval z řetězů. Přitom koupelna byla veliká, dalo by se tam i tancovat.😀
    Těším se na další pokračování.
    Měj hezké dny

1. Přesně tak, přitom koupelna nebyl malá, ale bylo to špatně vyřešené. Zato zrcadlo bylo přes celou zeď.

3. Krásné fotografie, moc hezké vzpomínání. V Karlových Varech jsem byla kdysi jednou, ale už bych to tam asi nepoznala. Je tam toho hodně i v okolí a když se člověk dívá pozorně , tak nejde plno zajímavých míst. Děkuji za krásnou podívanou.

1. Jaruško, pro mně to bylo poprvé a manžel mohl porovnávat. To víš, že se tam hodně změnilo od doby, kdy tam byl na vojně. Dokonce jsme v lese nad K.Vary trochu bloudili, ale našli jsme cestu zpátky.

4. Ve Varech jsem byla kdysi dávno v lázních a líbila se mi okolní příroda. Ale ještě raději mám Mariánské lázně, tam bych klidně jela hned ☺

1. V Mariankách jsme byli jen na skok cestou domů. I proto bych se tam chtěla znovu podívat.

5. Růženko, moc pěkně jsi se do toho pustila a jen dál!
    Já ten kout republiky mám moc ráda, jezdíme tam často a buď jedeme na jeden den nebo lépe na víc dní, s pobytem v M.L., byla jsem tam kdysi několikrát ve Frantovkách na léčení a tak jsem se snadno drápkem zachytila.Chlapi obvykle moc rádi po letech jedou nakouknout, kde to vojákovali.
    pozn.: Chebsko a okolí super místo na dovolenou.
    Moc zdravím Jiřina z N.

1. Jiřinko, díky. Pomohla jsem manželovi přes Facebook najít jednoho spolubojovníka, který bydlí ve Varech.

6. Růženko, děkuji za připomenutí, ve Varech jsem nebyla hromadu let. Teď opakují povedený seriál Já, Mattoni, mluvili jsme s mužem o tom, že bych do těch míst zajeli. Tak uvidíme, teď si asi dlouho nezajedeme nikam...
    Přeji hezký večer a těším se na pokračování! Helena

1. Snad bude příští rok situace lepší a bude se moci zase cestovat. Alespoň u nás.

7. Růži, tam jsem byla několikrát. Dokonce v lázních po operaci a i na filmovém festivalu. Ale o tom asi víš, psala jsem o tom na blogu. Díky za připomenutí prostřednictvím tvých fotek. Měj pěknou sobotu.

1. Marti, to jsem ráda, že jsem Ti mohla K.Vary připomenout.
      Měj pěknou sobotu.

8. Hezké vzpomínání. Já jsem v Karlových Varech nikdy nebyla. Ale pamatuji se, že mamka tam byla jednou v lázních.
    Měj se fajn!
    Hanka

1. Hani, třeba se tam jednou podíváš.
      Měj pěkný den.

9. Jé, krásná dovča. Skalky skřítků - o těch jsem jen slyšela. Vary jsou krásné, tam jsem párkrát byla a jednou, když nebyla sezóna a bylo málo lidí, jsem tam vytáhla na focení i Barbie - Sinatru :-)

1. Určitě bych se chtěla do Varů vrátit a to v době, kdy tam není tolik lidí. Je tam moc hezky.

10. Růženko, s těmi prasátky jste měli teda opravdu adrenalinový zážitek. Bachyně byla určitě někde opodál a nevím jak by se manžel smál, kdyby běžela za ním. Mě stačilo, když jsme šli kolem Valtic lesem po cestě rozryté divočáky. Pořád jsem se rozhlížela a měla jsem strach. Jinak krásná dovolená. Ono není nikdy všecko úplně ťip ťop třeba ten malý sprchový kout, ale zážitky zůstanou. Také budu psát články ze starých dovolených, které jsem měla na dřívějším blogu. Ale musím si dát pauzu od počítače nevydržím s tou nohou sedět. Hezký den

11. Taky mám pokaždé strach, když v lese narazíme na stopy po divočácích. Prasátka utíkala na opačnou stranu, naštěstí. Malý sprchový kout mi zase tolik nevadil, jsou horší věci. Jinak to byla moc hezká dovolená.
    Měj se hezky.

12. Ve Varech ani v okolí jsem nikdy nebyla, západní Čechy jsou pro mě zatím velkou neznámou. O to víc děkuji za krásný výlet a fotky a už se těším na další část :-)

13. Krásne fotky a krásne spomienky z dovolenky :-) Teda divých prasiatok by som sa neskutočne zľakla, takže Ti plne rozumiem. Tiež mám vo fotkách pekný "poriadok" a netuším, kedy sa k tomu dostanem, aby som s tým niečo urobili.

Děkuji všem za návštěvu a milé komentáře.