sobota 6. března 2021

K Helenínu

Dnes vám ukážu kousek Jihlavy kam se turista asi nepodívá. Půjdeme se projít k Helenínu,  části Jihlavy, kde jsem studovala na textilní průmyslovce. Hledali jsme místo, kde nebude moc lidí. Dnes od rána svítilo sluníčko a tak program na odpoledne byl jasný. Vyrazili jsme hned po obědě, přejeli jsme autem na druhý konec města, kde jsme auto nechali. 




Jihlavská čistička odpadních vod.

Nad ní vede silnice k zahrádkám a Helenínu. Kdysi jsme po ní v hodinách tělocviku běhaly, byly jsme ve třídě jen holky. Na tělocvik nás měla paní učitelka Rudolfová, byla prima. 


Za řekou je vidět stráň, kde byl les. I tady řádil kůrovec. Dole u řeky jsou zahrádky. 




I tady jsou mezi chatkami domy. V této době je to velká výhoda, do přírody je odtud kousek. 

Fešák z břízy se vyhříval na slunci.






Prošli jsme tunelem pod tratí.




I tady se kácí a to i náletové dřeviny.


Vrátili jsme se zpět na silnici. Holky z internátu nesměly na skálu nad řekou.



V budově z cihel byla v přízemí kuchyně a jídelna, v prvním, druhém a třetím patře byly dílny a ve čtvrtém patře učebny fyziky, chemie, strojnictví a zkoušení textilií. 


Bývalá kotelna, nyní slouží k jiným účelům. 



Procházka mi přinesla další kamínek.






Tady má zahradu manželův bývalý kolega.


Zamávala jsem projíždějícímu vlaku. 




V tomto domě bydlí moje bývalá šéfka z Modety, je jí 87 roků. Už jsem ji dva roky neviděla, naposled jsme si volaly před Vánocemi. Doufám, že se zase sejdeme. 


Slunečné počasí nám přineslo příjemnou procházku a mně vzpomínky na studentská léta. Byly to krásné čtyři roky v příjemném prostředí. 
Po cestě zpátky jsme potkávali hodně lidí, kteří se stejně jako my vydali na procházku. Někteří roušky měli, většina ne. Raději to nekomentuji, jen konstatuji.




33 komentářů:

  1. Krásná vycházka. A zase z jiného pohledu. Také tam chodívám s kočárem, ale trochu jinak, takže ráda vidím i fotky od kolejí apod. Beru to Helenínskou na tu silnici na tvých fotkách, přejdu mostek a kolem Kačaby po Lesní ulici až k Brněnské. Vyjít tu Lesní s kočárem od Helenína je celkem dřina, možná proto se mi rozpadl podvozek. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsi dobrá, že tam jezdíš s kočárkem, teď to musí být docela dřina.

      Vymazat
  2. Růženko, je to jedno, kudy to vezmeš, důležité je být venku a na sluníčku. Pěkně sis zavzpomínala. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já chtěla jít jinam, ale tohle byla akce pána s batůžkem. Nebýt toho, že jsme se museli vrátit k autu, tak jsme mohli dojít podél řeky až do Malého Beranova.

      Vymazat
  3. Bylo krásně slunečno, ale u nás foukal studený vítr.

    OdpovědětVymazat
  4. Růži, tak sis krásně zavzpomínala. Měj pohodovou neděli.

    OdpovědětVymazat
  5. Růženko, děkuji za milé vzpomínky a seznámení s další částí Jihlavy.
    Přeji hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, díky za milý komentář.
      Měj pěknou neděli.

      Vymazat
  6. Zase jiná místa tam od vás. A když se dá i zavzpomínat, je to fajn.
    Pěknou neděli, Růži !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, tam vždycky vzpomínám. Byly to hezké čtyři roky života, ještě bezstarostné.
      I Tobě přeji pohodovou neděli.

      Vymazat
  7. Růženko,, děkuji za přiblížení další části Jihlavy. Pro tebe spojenou se vzpomínkami na studentská léta.
    Měj hezkou neděli.🍀

    OdpovědětVymazat
  8. Růženko, pěkně jsem se s tebou prošla místy které asi nikdy neuvidím.
    Přeji ti hezké odpoledne. Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou to místa, kam turista nezavítá.
      Měj se hezky.

      Vymazat
  9. Díky za procházku jihlavskou přírodou, my jsme o víkendu chodili alespoň po městě. Sluníčko lákalo ven i nálada byla mnohem lepší, zdravím ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tahle část je okraj města. I tady jsem potkávali skupinky lidí, cyklisty, pejskaře.

      Vymazat
  10. My včera pracovali na zahradě, dneska jsem se šla taky projít, i když jen kousek...
    Vy jste měli pěknou procházku, ten březový kavalír nemá chybku 👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jste stihli práci i procházku. Ten fešák z břízy se mi moc líbil.

      Vymazat
  11. Růženko, na procházce sis také zavzpomínala na toky studia i práce i na lidi ve tvém životě. To je vždy příjemné. V jedné zahrádce jsem viděla docela velkého trpaslíka a musela jsem se smát. manžel by si také chtěl na zahrádku pořídit trpaslíka, ale dověděl se, že buď trpaslík nebo on. Zahrada je moje a trpaslíky v zahradě nesnesu v jakékoli velikosti. Něco jiného je keramické nebo kamenné zvířátko, ale ne trpaslík či muchomůrka. :-D Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, toho trpaslíka jsem si musela vyfotit. Mít zahrádku, tak ale bez něj. ;-)

      Vymazat
  12. Zase pěkná vzpomínková procházka :) Jestlipak se ten březový panák na sluníčku opálí?
    Měj se hezky, zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, vidíš, to mě nenapadlo. Spíš jsem si říkala, že dřív nebo později skončí v kamnech.
      Měj se hezky.

      Vymazat
  13. Fešák z břízy je vážně fešák! :)

    OdpovědětVymazat
  14. Růženko, to byla pěkná procházka. I já jsem si zavzpomínala na studentská léta.
    V Heleníně na textilní škole studovala moje nejlepší kamarádka ( moje švagrová).
    Zdravím do Jihlavy. Marie

    OdpovědětVymazat
  15. Růženko, hezké vzpomínky s vycházkou. A ten březový panďulák nemá chybu. Měj se prima. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  16. Krásná procházka moc se mi líbí Tvoje fotky s výkladem vždy se dovím něco nového :-).

    OdpovědětVymazat
  17. Krásne fotky nostalgických miest :-) Ten Garfield je skvelý.

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za návštěvu a milé komentáře.