sobota 31. července 2021

Kostel svatého Jakub Většího

Dnes se podíváme do kostela svatého Jakuba Většího. Nejdříve jsem se prošla kolem kostela. Teď se tu konají komentované prohlídky kostela i věže kostela. Na věž bych asi nevyfuněla a výšky mi nedělají dobře, takže jsem využila možnost a za 10 Kč jsem si šla prohlédnout kostel. Zvu vás na prohlídku. O historii kostela si můžete přečíst informace zde: kostel sv. Jakuba Většího.



Opravená střecha se krásně leskne v paprscích slunce. Jako krytina byly použity speciálně vyrobené glazované tašky. 







U kostela roste mohutný buk lesní, který je označený jako památný strom. Jeho věk se odhaduje na 110let. 





V údolí je jihlavská ZOO. 





V pokladně jsem si koupila vstupenku a šla si prohlédnout kostel. Poprvé a naposled jsme tu byli s mužem na půlnoční v době, kdy jsme spolu teprve chodili. 


Do kostela jsem vešla bočním vchodem. Přiznám se, že jsem byla ohromena tou krásnou. 







Kaple sv. Anny.


Oltář čtrnácti svatých pomocníků. 



Varhanní kruchta s varhanami. 


V roce 1702 byla přistavěna kaple Panny Marie Bolestné. Je oddělena mříží. 


Malby v kupoli jsou nádherné. 







Havíři s kahany.







Za těmito dveřmi jsou schody na věž. 







Opravené hodiny jihlavské radnice. Po sundání ciferníku byl objeven původní ciferník a právě ten se po opravě vrátil na věž radnice. 


Neptunova kašna.  Ještě jsem se zašla podívat do Galerie příšerky, co je nového.









Být stále mladý? Nevím, jestli bych to chtěla.



 

17 komentářů:

  1. Kostely si prohlížím ráda,ale většina je zavřených a tak fotím je a okolí.Baví mě to.Mám jich pár nachystaných na blog.Kostel sv.Jakuba Většího je pěkná stavba a máš pravdu,že vevnitř je moc krásný.Je fajn,že jsi mohla dovnitř.
    Galerie je zajímavá myslím,že by mě bavila.Zaujal mě Ještěd,to je u nás.
    Růženko,měj hezkou sobotu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, jsem ráda, že je kostel otevřený a že se tam dá fotit. I když se mi některé fotky nepovedly, tak jsem několik na blog vybrala.
      Měj pěkný víkend.

      Vymazat
  2. Růženko, kostel je opravdu krásný a hezky jsi vše nafotila. Děkuji za úžasnou prohlídku. Přeji Ti krásnou sobotu i neděli i když se má počasí pokazit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, děkuji.
      Je pravda, že se má počasí pokazit, ale dnes nám vyšel další výlet a bylo hezky.

      Vymazat
  3. Díky za detailní prohlídku. Mě kostel zaujal už tím, že mal každou věž jinou, ale uvnitř jsme nebyli, tak jsem si teď doplnila vzdělání 😉

    OdpovědětVymazat
  4. Růženo, děkuji za úchvatnou podívanou.
    Přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, jsem ráda, že se Ti článek líbí.
      Měj pěknou neděli.

      Vymazat
  5. Růži, kostely mám moc ráda. Díky za krásnou prohlídku s tebou. Měj pohodovou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, také je ráda navštěvuji. Všichni ti, kteří je postavili a vyzdobili zaslouží náš obdiv.
      Měj hezkou neděli.

      Vymazat
  6. Moc pěkný kostel. Děkuji za úžasnou prohlídku :-).

    OdpovědětVymazat
  7. Opravdu krásný kostel, ráda jsem se podívala.
    Klidnou neděli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  8. To je teda parádne miesto na rande, taký nádherný kostol :-) Ale aj okolie máte parádne. Snáď raz to budem vidieť na živo :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za návštěvu a milé komentáře.