sobota 21. srpna 2021

Kamenice nad Lipou

Už je to šest let, kdy jsme se do Kamenice nad Lipou vypravili na Hračkobraní. Hračkobraní je festival hraček z přírodních materiálů.  I letos se konalo v červenci. To jsme neviděli, ale při našem včerejším výletu jsme o hračky nebyli ochuzeni. Vybrali jsme si okruh  "Hledej hračku". Nejdřív vám ukážu, co se mi v Kamenici líbilo. 

Vchod do zámku.




Okolí kašny je moc hezky upravené, dá se tu i posedět. Vedle zámku je pivovar, kde je i restaurace. 



Motýli a čmeláci tu mají voňavou pastvu. 




Ve stínu mohutné lípy jsme se vyfotili. 


Svatého Václava jsem musela vyfotit pro manžela. Než jsme odjížděli, tak mě ještě kontroloval, jestli jsem ho vyfotila. 😉

Ještě nahlédneme do zámecké zahrady.





Katalpu jsem si pamatovala z minulé návštěvy. Ještě na ní bylo pár kvítků.


Památná lípa, podle které dostalo město jméno. 




Památná lípa má i svého potomka. 

V parku jsem objevila další památný a zajímavý strom. 






A takto vypadá pivovar ze zadní strany. 








Moc návštěvníků jsme na zámku a v parku neviděli. 



Ještě jsem se chtěla projít po Kamenici, ale manžel chvátal, abychom jeli dál. 

Příště budeme hledat hračku. Pokud máte zájem, tady je odkaz na článek o Hračkobraní: Hračkobraní 2015.


20 komentářů:

  1. Krásné fotky. Moc jsem si to putování užila. Takže ta památná lípa má nebo nemá jeden kmen? Jsem trochu zmatená 🤔 Každopádně vzhledem k tomu stáří vypadá hodně dobře 👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel jsem nenašla fotku z výletu v roce 2015. Ale na netu jsou fotky, kde je vidět, jak lípa vypadá. Na fotce v článku je trochu vidět, jak jsou větve podepřené. Blíž jsme nemohli, je to tam oplocené, protože se provádí stavební úpravy.

      Vymazat
  2. Ráda jsem se koukla do Kamenice. Platí o ní to, co o Jihlavě - z chalupy je to kousek, ale byla jsem tam naposledy snad před 15 lety.
    P.S. Chalupu máme mezi Horní Cerekví a Novým Rychnovem, do Batelova, co by kamenem dohodit (a kousek došel - asi 4 km :D)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Včera jsme přes Horní Cerekev jeli. A Nový Rychnov také znám.

      Vymazat
  3. Růženko, děkuji za krásnou procházku Kamenicí. V pátek jsem byla hodně blízko :o)
    Přeji hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Kamenice je pěkné městečko a je tu hodně zajímavých míst.Ráda jsem je s vámi navštívila.
    Růženko,měj hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, děkuji. Myslela jsem, že Kamenici víc poznám, ale muž chvátal. Řidiče musím poslouchat.
      Měj pěknou neděli.

      Vymazat
  5. Děkuji za krásnou procházku, fotky jsou moc pěkné. 🙂
    Hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem moc ráda, že se Ti procházka líbila, děkuji.
      Měj hezkou neděli.

      Vymazat
  6. Tak tady jsem nikdy nebyla. Ráda jsem se s vámi prošla. Sluší vám to oběma !
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  7. Růži, krásné fotky, užila jsem si to s tebou. Měj klidný vstup do nového týdne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, moc děkuji. Přeji Ti krásné dny s vnoučátky.

      Vymazat
  8. Růženko, párkrát jsme Kamenicí n.L. projížděli a vždy jsme k lípě šli.Obdivuhodný strom. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, máš pravdu. Je obdivuhodné jak se lípa stále drží.

      Vymazat
  9. Moc krásné fotografie zámku i města jsi pořídila. Jsou to krásná místa, která neznám a už asi ani nepoznám a tak díky Tobě za hezké fotografie. Pod lipou vám to oběma moc sluší. Jsi kočka Růženko.

    OdpovědětVymazat
  10. Nádhera <3 Lipa s lipkou <3 a potešenie vo forme vás dvoch <3

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za návštěvu a milé komentáře.