pátek 27. srpna 2021

Ubrousku - prostři se

Nebojte, nebudu vám vyprávět pohádku. Dnes se podíváme do Nové Bystřice, kde je penzion a restaurace s příznačným názvem Ubrousku - prostři se. Kromě ubytování a dobrého jídla tady můžete navštívit výstavu historických kočárků, panenek,  loutek, porcelánu a hlavně  lustrace Marie Fischerové Kvěchové. Možná znáte knihy pro děti s jejími ilustracemi nebo kostky. Více informací o ilustrátorce si můžete přečíst zde: Marie Fischerová Kvěchová.

Pojďte se podívat, snad to pro vás bude stejný zážitek jako pro nás. 


Galerii mohou navštívit i tatínci, určitě si tam najdou něco zajímavého. 


V létě je otevřeno pouze venkovní posezení. Měli jsme smůlu, bylo plno a na oběd jsme si po prohlídce galerie museli dojít jinam. 
















Krásný Betlém od Marie Fischerové Kvěchové.



Který slabikář byl ten váš? 




S takovými kostkami jsem si jako malá hrála. Krásné obrázky a krásná vzpomínka na dětství. 






Podobný mlýnek na kávu by si přál můj muž. 


Také jsem jezdila na dřevěné koloběžce. 


V další místnosti najdete kouzelné obrázky od Josefa Lady. 






Tentokrát bylo velice těžké vybrat fotografie do článku. Mám jich spoustu. Tolik kouzelných věcí pohromadě jsem snad ještě neviděla. 

Příště bude pár fotografií z Nové Bystřice. 




27 komentářů:

  1. Růženko,to je nádhera.Vtáhlo mě to do dětství a naprosto dokonale.Jako bych se tam vrátila.Ty kostky jsem měla hrozně ráda a měly jsme se sestrama i to divadélko.Samozřejmě,že panenky vedly a vše,co k nim patřilo.Děkuji za krásnou podívanou.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, byli jsme oba nadšení. Také se nám výstava moc líbila.
      Měj hezký víkend.

      Vymazat
  2. Tak to je fakt nádhera. Kostky jsme s bráchou měli taky. Mně zaujala ta loutková divadélka. Taky jsem měla svoje vlastní, které mi vyrobil taťka.
    Moc milý příspěvek,Růženko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, loutkové divadlo jsem bohužel jako malá neměla. Na výstavě bylo spousta krásných hraček, bylo co obdivovat.
      Měj se hezky.

      Vymazat
  3. Růženko díky za vzpomínky na dětství mé i mých synů. Hlavně pohledem na slabikáře na které si dobře pamatuji i na početnici. My jsme si, vlastně nám, museli rodiče myslím že až do čtvrté třídy, knížky kupovat. Pak už jsme je měli od školy a psalo se dozadu, kdo měl knížku na rok půjčenou. Někdy to byla doslova "salátová" vydání, pokud jsme knížku dostali po nějakém nepořádném žákovi. Ale také jsme se z nich učili. Kostky se Sněhurkou jsem také měla a zdědili je i moji tři kluci. Pak už šly do kamen, protože se obrázky odřely. Děkuji za milé vzpomínání. Měj se moc pěkně a opatruj se.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My jsme už knížky dostávali, ale také jsme dozadu na konci roku psali jméno. A pokud byla učebnice rozlepená nebo roztržená, tak jsme ji museli slepit. Je mi docela líto, že se mi žádné hračky nedochovaly.
      Měj se hezky.

      Vymazat
  4. Růžo, to je paráda. Opět jsem si zavzpomínala na dětství, třeba takové kostky nebo malé dřevěné koloběžky. Díky za fotky, určitě jsi si návštěvu užila 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, na takové výstavě člověk hodně vzpomíná. Je dobře, že se všechny ty krásné věci zachovaly. Moc jsem si to užila.

      Vymazat
  5. Krásné vzpomínky i pro mne, kočárky kouzelné, na kostky si z mého dětství pamatuji i já.
    Přeji hezké dny. J

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, moc děkuji. Myslím, že hodně z nás si tam najde hračky z dětství.
      Měj se hezky.

      Vymazat
  6. Růženko, to je tedy skutečně kouzelné místo! Paní Kvěchová jezdila v létě do Kladrub nad Labem, dokonce snad moji mamku učila kreslit... Její práce jsou pro mě krásně starosvětské, s kouzlem a nostalgií.
    Moc děkuji za tuhle reportáž a přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, tak to je krásné. Maminka Ti o paní Kvěchové určitě vyprávěla. Děkuji a přeji krásné dny.

      Vymazat
  7. Růži, krásné místo. Kochám se prostřednictvím tvých fotek. Díky a měj pohodovou sobotu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, děkuji. My jsme se také kochali.
      Měj pěknou sobotu.

      Vymazat
  8. Je to pohlazení po duši, ty kresby a věci... Paní Kvěchovou znám, tedy vím o ní a její kresby mají typický "rukopis". Jen ty dnešní babičky vypadají jinak než na jejích kresbách - jsou moderní, hezké a vypadají mladě ☺. Kostky jsem také měla, ale vyzvednu panenky v kroji a slabikáře. Díky za nahlédnutí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, máš pravdu, že dříve vypadaly babičky jinak. I já tu moji pamatuji v šátku a zástěře. Panenky v kroji jsou krásné a myslím, že i hodně vzácné. Měj hezké dny.

      Vymazat
  9. Růženko, to je krásná výstava. Móóóc se mi líbí. Všechny ty hračky, panenky, kočárky, divadlo, obrázky, knížky, staré věci... Prostě všechno !!! Marii Fischerovou Kvěchovou samozřejmě znám, mám od ní knížky, kostky, pohledy. Koupila jsem si i betlém, který ilustrovala. Ten jsem vystříhala a sestavila do starého kufříku, mám ho i na blogu. Její ilustrace naprosto miluju, nejvíc se mě líbí od ní buclatí andělíčci a děti. Tak jsem se u Tebe potěšila, děkuju. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, ani nevíš jak mě těší, že se vám všem výstava líbí. Je tam spousta krásných věcí a v člověku to vyvolává nostalgickou náladu.
      Měj krásné dny.

      Vymazat
  10. Růží, do Bystřice občas jezdím, ale o tomto muzeu jsem neměla ani tušení. Zkusím se po něm podívat příště, protože je opravdu co obdivovat.
    Přeji hezkou sobotu. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, výstava je v restauraci Ubrousku - prostři se. Pokud budeš mít možnost, tak se tam určitě zajdi podívat.
      Měj pěkný víkend.

      Vymazat
  11. Ruzenko, nádherné,moc děkuji za krásné připomenutí. Mnohé znám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Myslím, že každý z nás tam pozná něco z dětství, z mládí.

      Vymazat
  12. Netušila jsem, že v Nové Bystřici něco takového je. Kočárky a hračky by se mi určitě líbily.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem to nevěděla, ale viděla jsem na FB fotografie a hned jsem věděla kam bych se chtěla podívat. Pro mně to byl ráj, moc jsem si výstavu užívala.

      Vymazat
  13. V Novej Bystrici sme raz boli, ale či tam už vtedy boli takéto nádhery alebo sme len my o nich nevedeli, to netuším. No, naozaj veľmi veľmi ďakujem za úžasné fotky <3 Pokochala som sa :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za návštěvu a milé komentáře.