středa 25. srpna 2021

Dolní Pěna

Cestou z Kamenice nad Lipou do Nové Bystřice jsme si udělali malou zastávku v obci Dolní Pěna. Tato obec se nalézá nedaleko Jindřichova Hradce v údolí Pěněnského potoka. První písemné zmínky pochází ze 14.století, kdy byla známa pod názvem Pěnná. Možná si říkáte, co nás do této vesničky zavedlo. Jsou to vzpomínky na dobu, kdy tu měli zahradu s chatičkou naši známí a dvoje prázdniny jsme tu strávili s našimi kluky. Přešla spousta let a vesnice se hodně změnila, je tu postaveno několik nových domů. Stále je tu zahrádkářská kolonie.  


Zaparkovali jsme u restaurace, tu jsem si z doby minulé pamatovala. 


Cesta kolem zahrádek. 


Pěněnský potok. 



Kaple Nejsvětějšího srdce Páně. 








Myslela jsem, že je v otvoru sklípek, ale asi je tam pramen, a proto i ten vodník. 







V tomhle zarostlém místě byste určitě nehledali rybníček přes který protéká Pěněnský potok. 


Netýkavka žláznatá, je to invazní rostlina, které se daří u vodních toků, což je vidět. Rybníček by potřeboval vyčistit.





Střídavě jsem fotila pěkně opravená původní stavení a zahrádky. 
Dál jsme pokračovali silnicí přes Horní Pěnu. 


Jsem ráda, že jsme se do malebné vesničky podívali a připomněli si i veselé historky, které jsme tam o dovolené zažili. 
Příště se podíváme do Nové Bystřice. 




13 komentářů:

  1. Růženko, hezky jste si užili půvabnou vesnici, v Nové Bystřici jsem se něco nakupovala dek, pro sebe, pro známé a příbuzné. Tak se těším, co přineseš. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, možná Tě zklamu, ale zase to bude o panenkách.

      Vymazat
    2. Ani náhodou mě nemůžeš panenkami zklamat, Růženko.Natož medvídkama. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Růženko,hezky výletujete.Já vždycky,když projíždíme tolik vesniček,žasnu nad jejich názvy.Proto raději drncám po okreskách než po dálnici.I tato vesnička má zajímavý název.Vypadá taková klidná a určitě je tam moc hezky.Mám taková místa ráda.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, vzhledem k tomu, že manžel nechce po dálnici jezdit, tak projíždíme spoustou vesniček někdy i s roztodivnými názvy.
      Měj hezké dny.

      Vymazat
  3. Takový návrat do minulosti vůbec není špatný!
    Růženko, přeji příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, byl to moc hezký návrat. S kamarádkou jsme tam jezdívali i na víkendy a těch zážitků bylo hodně. Teď jsem jí poslala fotografie, aby viděla jak to v současnosti v Dolní Pěně vypadá.
      Měj se hezky.

      Vymazat
  4. Růženko navštívili jste další zajímavé místo ten kostelík mi připomnělo kapli Panny Marie na Oldřichově náměstí v Telči, kam maminka chodila na bohoslužby. moc hezké fotografie. Měj se moc pěkně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, děkuji. Asi vím, kde ta kaple Panny Marie v Telči je.
      Měj hezké dny.

      Vymazat
  5. Růženko, hezká vesnička. A teď jdu na ty panenky, těším se moc ! Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za návštěvu a milé komentáře.