sobota 18. září 2021

Lesnovské mokřady

Skončily krásné, slunné dny. Předpověď počasí bohužel zase vyšla. Ovšem já mám pro vás ještě jednu procházku kdy bylo hezky. Ve středu už bylo manželovi lépe, tak jsem mu navrhla, že bychom se mohli jít projít. Dojeli jsme na kraj Jihlavy, na Lesnov a šli jsme se projít. Vůbec jsem netušila, že jsou v této lokalitě mokřady, ještě, že mám manžela, který takové věci sleduje.  

Zaparkovali jsme u Domova důchodců. Kdysi tu podzim života trávil manželův dědeček, který se dožil požehnaného věku 101 let. 


V této budově bývala výletní restaurace Tivoli, dnes je tu středisko výchovné péče Jihlava. 


Zde začíná Hornická naučná stezka, má 10 zastavení a trasa má asi 6 kilometrů. Po naučné stezce jsme nešli. 




I tady lesy prořídly. 




Lokalita mokřadu. 


Část Lesnovských mokřadů patří Královské kanonii premonstrátů na Strahově, která pozemky svěřila do péče spolku Mokřady - ochrana a management. 


Babočku paví oko se mi podařilo vyfotit. 








Žabka vystrkovala hlavu z vody, ale jak jsem se pohnula, tak udělala šipku a zmizela pod hladinou.




Baboček tu poletovalo hodně. 

Nebyli jsme na procházce sami, ale Belle věnuji samostatný článek. 

K většímu rybníku už jsme nešli, netušili jsme jestli je cesta průchodná. 







Jediné houby které jsme potkali. 







Tady jsme kousek od jihlavského krematoria.




I místo s křížem bylo pro mně neznámé.


Podle pamětníků měl být kříž součástí křížové cesty. Dvanáct křížů bylo poničeno po druhé světové válce, třináctý zničila vichřice v roce 2000. Zbyl tento jediný. 



Buď vůle Tvá jako v nebi, tak i na zemi. Na původní desce byl  prý německý nápis neznámého znění. Stále se dozvídáme něco nového o místě, kde žijeme. 


Na pozemku krematoria je i urnový háj. 





Krásná vila s krásnou zahradou. Majitelé budou mít bohatou úrodu jablíček. 


Obešli jsme takové kolečko asi 4 km dlouhé byla to příjemná odpolední procházka. Snad se vám bude líbit i tato část Jihlavy. 


28 komentářů:

  1. Děkuji za moc hezkou procházku, Růženko a přeji příjemnou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Růženko,moc hezká procházka a já zase poznala část Jihlavy a okolí.Vnučka přijela z intru,my k nim navečer jedem a tak se musím zeptat,kam chodí v Jihlavě na cvičení.
    Krásné fotografie jsi pořídila.Mokřady jsou zajímavé a ráda je navštěvuji.V hlavě mám také jedny,ale jsou kus od nás.
    Měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, pak mi napiš kam vnučka chodí v Jihlavě cvičit.
      Já ani netušila, že tu nějaký mokřad je, ale teď můžeme sledovat jak se místo mění.
      Měj pěkný víkend.

      Vymazat
  3. Růženko, tam opravdu bylo hezky. Ráda jsem se prošla s vámi. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
  4. Ráda jsem se podívala, i když do podobných míst moc nechodím a sama bych tam vůbec nešla. Už kvůli bezpečí. Ovšem, pokud je to blízko bydliště, člověk by to měl prozkoumat. O víkendu bude asi také procházka? ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že tam nebezpečí nehrozí, je tam pevná cestička. No, nevím, jestli bude o víkendu procházka. Počasí zatím nic moc.

      Vymazat
  5. Krásna prechádzka v prírode <3

    OdpovědětVymazat
  6. Růži, pěkná procházka i fotky. Už i nich trochu dýchá podzim. Já mám tohle období moc ráda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podzim už je tady, líbí se mi jak se listí na stromech začíná barvit. Jen doufám, že ještě přijdou slunečné dny.

      Vymazat
  7. Růženko, důležité je, že jdete spolu a že jste v přírodě. To by jeden neřekl, co je kolem Jihlavy za zajímavosti.
    Zdravím Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, říkala jsem si, že poznáváme vzdálená místa a doma máme spoustu zajímavého.

      Vymazat
  8. Růženko udělali jste si krásnou procházku. Procházky v přírodě dokážou doplnit energii a posílit. Hezké fotografie jsi pořídila. Mějte se pěkně a přeji vám oběma hlavně zdraví. snad se počasí ještě vzpamatuje a bude ještě hezky. u nás teď dva dny prší.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, děkuji. Také doufám, že ještě přijdou slunečné dny. Počasí jaké teď panuje nemám ráda.
      Mějte se hezky a vyhýbejte se virům.

      Vymazat
  9. Růži, babočku už jsem neviděla, ani nepamatuju. U nás poletují jen bělásky, které se snaží Sára nahánět a vyskakuje kvůli nim víc než metr do výšky. Další krásná procházka. Měj pěknou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, v místě, kde je mokřad, bylo baboček hodně. Asi je jim tam dobře.
      Přeji hezkou neděli.

      Vymazat
  10. Tak zase kousek Jihlavy jsem si prohlédla. Pěkná procházka !
    Pěknou neděli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  11. Krásná procházka kolem mokřadů, už to tam vypadá hodně podzimně.
    Růženko, přeji Ti hezký týden. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, podzim už je tady. Ráda bych se sem vrátila na jaře nebo v létě, abych viděla jak se místo proměňuje.
      Měj hezké dny.

      Vymazat
  12. Růženko to byla krásná procházka. Moc ráda jsem se s tebou prošla.
    Iva

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za návštěvu a milé komentáře.