čtvrtek 30. září 2021

Návrat k památnému stromu

Dnes se podíváme na místo, které je mému srdci velmi milé. Do Praskoles k památné lípě. Stejně jako ta Zachariášova v zámeckém parku má dutý kmen a přesto odolává věkům. 



Jako obvykle se u lípy vyfotíme.




 Je tu ještě jeden památný strom, tomu už chybí podstatná část koruny.



Ještě si uděláme malou procházku po vsi. 










Kamenné zídky, jak ty staré, tak novější. 







Na konci vesnice chátrá chalupa, pokaždé se k ní zajdeme podívat a je nám líto, že ji nikdo neopraví. Ale jsou tu i hezké domky a několik velkých statků.










Obejít vesničku netrvá dlouho. Řidič už stojí u auta, je čas jet dál. Miluji to tady, nevím, jestli bych na takovém místě mohla žít natrvalo, ale vždycky tu najdu úžasný klid. 


Dívám se na téměř holé kopce a je mi smutno. Tam někde jsem před lety hledala hříbky. Další suché stromy čekají až je někdo pokácí. 



Rybníček u Dobré vody. 

Jedeme silničkou přes kopec a za chvíli jsme v Borovné. 





Šla jsem se podívat na hráz za vodníkem a žáby cvičily skoky do vody. 







Z Borovné mě manžel dovezl do Telče a jela jsem domů autobusem Autobusové nádraží je přestěhované a je hned vedle vlakového nádraží. Den se vydařil podle mých představ.


25 komentářů:

  1. Krásný strom a malebná vesnička. Ráda jsem se podívala. Líbí se mi, že tam jsou ještě i takové ty obyčejné cesty.
    Růženko, měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Helenko, děkuji. Vesnička je opravdu malebná.
    Měj krásný den.

    OdpovědětVymazat
  3. Růži, to je nádherný strom. Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, přála bych této krásné lípě ještě hodně let.
      Měj se hezky.

      Vymazat
  4. Ta lípa toho tedy hodně pamatuje. Kdyby tak mohla vyprávět !!
    Příjemné nakouknutí do míst, která neznám.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, to si také říkám u hodně starých stromů. Co všechno se během věků kolem nich dělo.
      Měj pěkné dny.

      Vymazat
  5. Růženko, zdravím. Taky mám ráda staré stromy. Ta lípa je nádherná ! Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, obdivuji staré stromy, že přes všechny nepřízně stále žijí.
      Měj krásné dny.

      Vymazat
  6. Růžo, ta lípa je opravdu nádherná. Měli jste zase pěkný výlet, počasí nám zatím přeje, na výlety je krásně 🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, děkuji. Jsem ráda, že jsme se tam zajeli podívat.
      Přeji krásné dny.

      Vymazat
  7. Růženko,hezká místa jste navštívili.U nás je hodně památných stromů.Pod jedním leží na hřbitově moji rodiče.Je nádherný.Lípy mám ráda od dětství,kdy jsem četla knížku O zpívající lípě.
    Napadlo mě podívat se,kdo ji vůbec napsala a jsem překvapená,že to jsou povídky a pověsti z Vysočiny.Možná ji také znáš.Vyšla v roce 1961.Zamilovala jsem si ji.Někdy ji doma mám.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, přiznávám, že povídky a pověsti z vysočiny neznám. Lípy mám také moc ráda. Dvě máme hned za domem a tak můžeme sledovat jak během těch let, co tu bydlíme vyrostly.
      Měj se hezky.

      Vymazat
  8. Růženko, krásné místo jste navštívily. Vyzařuje z něj klid a pohoda. Také by se mne líbilo na takovém místě žít. Lípa je nádherná a má můj obdiv, že všechno vydržela a stále se zelená.
    Měj pěkné dny. Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivo, mluvíš mi z duše. Mám taková místa ráda. Je tam klid a pohoda.
      I Tobě přeji hezké dny.

      Vymazat
  9. Růženko, tos nás vzala na klidné a pohodové místo. Natrvalo bych tam asi v tomto věku nerada bydlela, ( doktoři a nákupy ) - ale jako chalupu bych to brala, a hned by bylo co dělat.Při dnešních cenách bych už nikam nejezdila a jen kupovala cement, cihly, barvy, štětce...a mwěla bych to k tobě blíž. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, souhlasím s Tebou. Mít chalupu na takovém místě by bylo prima. A do Borovné je to kousek.

      Vymazat
  10. To je krása moc pěkné fotky :-).

    OdpovědětVymazat
  11. Růženko, to jsou moc krásné fotografie z úžasné Vysočiny. Zase jsi mě potěšila, protože mám ráda ty památné stromy a obdivuji mnohdy jejich dlouhověkost. Přeji ti krásný víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, moc děkuji. Také obdivuji památné stromy a říkám si, kdyby tak mohly vyprávět.
      I Tobě přeji krásný víkend.

      Vymazat
  12. Tie pamätné stromy sú úžasné, ale aj celá obec a všetko :-) Mám rada, keď je autobusová stanica blízko vlakovej, aby som mohla kombinovať spôsob dopravy. Kým som neprišla do Bratislavy, ani som sa nestretla s tým, že by neboli hneď vedľa seba, ale aj v Bratislave aj v Senci sú úplne inde a občas ma to poriadne rozhodí :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je výhoda, když je vlakové a autobusové nádraží hned vedle sebe.

      Vymazat
  13. Růženko, pěkný výlet. Ta lípa je tedy úctyhodného stáří. A uvnitř je úplný pokojíček. Ten domek na konci vsi už asi nikdo neopraví, asi by to stálo majlant. Jestli nemá více majitelů, kteří se přou a nemají peníze na vyplacení nebo opravu. Je to škoda. Mečík má nedhernou sladkou růovou barvu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky si myslím, že domek nikdo neopravi. Část už je zborena.

      Vymazat
  14. Velmi malebná obec. A lupy obě majestátní, snad ještě dlouho vydrží 😊

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za návštěvu a milé komentáře.