neděle 5. září 2021

Toulání s Miluškou

Na dnešek jsme žádný výlet naplánovaný neměli. Ovšem krásný den nás vylákal k odpolední procházce. Kousek jsme popojeli a pak jsme se prošli. Čeřínek je naše oblíbené místo a rádi se tam vracíme. Vzala jsem s sebou Milušku, holka tam ještě nebyla a také aby viděla jak je u nás krásně. 

Musím se předem omluvit za horší kvalitu fotek, nevím, jestli jsem si nějak neopatrně sáhla na objektiv a na některých fotkách je uprostřed stín. 


Měli jsme namířeno k Turistické chatě Čeřínek.

Manžel je nachystaný, můžeme vyrazit. 

Na Čeřínku je hodně chat, jak soukromých, tak i těch, které patří nějakému podniku. 

Tato chata patří nějakému družstvu, ale vypadá to, že sem nikdo nejezdí. 



Další památný strom. Opět je to lípa velkolistá. 


Příprava na Velikonoce? 




Hezký domek. Nakoukla jsem přes plot. 


Myslím, že sem majitel moc nejezdí, asi jen občas poseče trávu. 







Na Čeřínku jsou i původní chalupy, některé jsou hezky opravené a udržované. 


Je tady i občerstvení. A hned vedle je hřiště pro děti. 





 


Tahle chalupa se nám moc líbila a ta nádherná hortenzie......






Bývalý motorest. 







Dál jsme šli lesem. 

 


Turistická chata Čeřínek.





Chata, která patří KČT Čeřínek.











Ještě jsme se šli podívat k rekreačnímu zařízení MOKOV - Moravských kováren. 




Kolem velké chaty s pokoji je několik meších chatek. 








Na tenhle úlovek jsem pyšná.


Tři oříšky pro Popelku?








Ráda fotím trouchnivějící pařezy.


Z jednoho vyrostla i hadovka 





"Zlaté" houby jak je nazval manžel. 
Toulání lesem vystřídala smutná realita. I tady je spousta pokácených smrků. 





Po této cestě kdysi dávno jezdil můj muž se svým tátou v zimě na lyžích. Proto s ním na Čeřínek ráda chodím, zná to tu velice dobře. Už od dětství sem jezdil s rodiči na chatu, která patřila Motorpalu, kde jeho otec pracoval. Už se na blogu také objevila. A pokaždé mi vypráví. 






I tak některé chaty dopadnou, nikdo na ně nejezdí a ony jsou zarostlé v náletových dřevinách. 


Cesta domů, tady jsem už fotila mobilem



Prožili jsme moc hezké odpoledne na místech, která máme rádi. Příroda krásně dobíjí baterky. 
Snad jste i vy prožili krásnou neděli. 




27 komentářů:

  1. Ahoj Růženko, vaše toulky byly krásné, myslím, že i Miluška byla nadšená.

    Přeji ti hezké dny. Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivo, všichni jsme si to užili a Miluška se navíc nesla, takže ji ani nebolely nohy.
      Měj hezké dny.

      Vymazat
  2. Růženko, měli jste krásný den! Sluníčko svítilo, hodně jste viděli. Já myslela, že Miluška bude vnučka! 😄

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Občas beru na výlet některou panenku ze sbírky. Vnučka se jmenuje Veronika a včera byla na výletě s rodiči.

      Vymazat
    2. Panenku nemám doma žádnou. Ale mám dva medvědy z dětství, jednomu je 57 let. :-)

      Vymazat
  3. Krásné toulání, Růženko!
    Měj pohodový den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, děkuji. Bylo to moc prima.
      Přeji krásné pondělí.

      Vymazat
  4. Růži, moc krásný výlet jste si udělali. Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, musíme si užívat krásné počasí.
      Měj se hezky.

      Vymazat
  5. Růženko měli jste hezky výlet i procházku krásnou přírodou i hezkými místy. U nás také lesy na mnoha místech nepoznáváme. Obrovské mýtiny, hromady dřeva a mnohdy se odkryly výhledy, které dříve nebyly možné...Doufejme, že se příroda z tohoto hrozného kácení zase vzpamatuje.Dekuji za fotografie a mějte se moc pěkně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, vždycky mě pohled na vykácená místa zaskočí. Snad tu zase jednou bude les, který mi už bohužel neuvidíme. Ale i tak jsme si výlet užili.
      Měj krásné dny.

      Vymazat
  6. Růženko,moc se mně líbí vaše výletování.Nemusí se zrovna jezdit bůhví kam,všude jsou nějaké zajímavosti a já to mám někdy ráda se toulat jen tak.Ukázala jsi Milušce krásnou přírodu.Ten stín na fotkách mám občas taky a nevím,čím to je.Teď jsem ho měla v servisu,mám vyměněnou optiku a stín mám na některých fotkách pořád.Nechápu.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, ráda se toulám přírodou a Čeřínek je příhodné místo. Pořád jsou tam místa, která neznám a díky mému muži je poznávám. Já jsem si na objektiv asi sáhla, doma jsem ho opatrně vyčistila, snad to bude v pořádku. Mám nový foťák, ale zatím jsem se s ním ještě moc nenaučila fotit. Je daleko těžší než malý kompakt.
      Měj hezké dny.

      Vymazat
  7. Tolik krásy na jednom místě! A tapráce se stahováním a úpravou fotek! Moc gratuluji je to super.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libuško, děkuji. Je to krásné místo. Měj se hezky.

      Vymazat
  8. Růženko, parádní výlet i panence se jistě líbil, byla jsem na Čeřínku jen kdysi jednou a nepamatuji si, že by tam bylo tolik domů a chat.Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, asi jsi byla v jiné části. Tam, kde jsme byli my, se to jmenuje Horní Hutě.

      Vymazat
  9. Bylo krásně a odpoledne jste měli hezké. J
    .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo krásné počasí, moc se nám na výletě líbilo.

      Vymazat
  10. Opět jste si užívali krásný výlet, některé chalupy jsou pěkně zrekonstruované, ale některé jsou chudinky v žalostném stavu. Vykácené lesy, to je hodně smutná skutečnost. V pátek jsem byla u nás v lese, kde ještě před měsícem bylo všechno, tak jak jsem to znala. Teď je situace podobná té na tvých fotkách, až se mi z toho chtělo brečet. Měj se krásně, zdravím 😮

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, je to škoda, že některé chalupy chátrají. Ale ty, co jsou opravené, vypadají moc pěkně. Lesy na Vysočině dostaly hodně zabrat a cestou jsme viděli ještě nepokácené, suché stromy.
      Měj pěkné dny.

      Vymazat
  11. To Milunke celkom závidím, taký krásny výlet :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdyby to šlo, tak bych Tě vzala na výlet s námi.

      Vymazat
  12. Přišla jsem se podívat do míst, kam se nikdy v reálu nepodívám. Ale těch opuštěných nebo nenavštěvovaných a chřadnoucích chat a chatek je všude dost. Je to škoda, dříve byly podnikové rekreace a bylo to využívané, někteří by dnes možná rádi jeli a tam, kde je to v provozu to může být pro někoho drahé. Kůrovcové dřevo hodně podražilo, slyšela jsem v rádiu (mluvili o Šumavě), že cena stoupla o 100%. Píšeš, že lesy na Vysočině dostaly zabrat... Před pár dny jsme byli v Hostýnských vrších a je to podobné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem slyšela, že dřevo hodně podražilo. Včera jsme byli na výletě a jsou místa, jako třeba kolem Bystřice nad Pernštejnem, kde jsou ještě krásné lesy.

      Vymazat
  13. Jé, to jste se i s Miluškou toulali kousek od nás (tedy od naší chalupy) - na Čeřínek je to i na pěší výlet.... A kůrovec tam fakt řádí - v létě jsem taky dávala na blog fotky z procházky k rybníku, kde nám v podstatě vykáceli celé les.

    OdpovědětVymazat
  14. Růženko, moc ráda jsem se s vámi prošla. Výlet se mi libil a určitě i Milušce.

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za návštěvu a milé komentáře.