sobota 4. září 2021

Střípky z cest

Při našich cestách občas na chvíli zastavíme v nějakém místě, kde je něco zajímavého. A někdy se mi podaří i pár fotek z auta. Cestou do Humpolce projíždíme vesnicí Kalhov, kde se mi líbí autobusová zastávka. Když jsme jeli do Tasic, tak mi muž v Kalhově zastavil, abych si konečně mohla zastávku vyfotit. 




Už jsme v Kalhově.



Podobná fotografie komína porostlého břečťanem vzbudila na FB všeobecné veselí. 



Zvonička.


Moje oblíbená zastávka. Hned vedle ní je pomník obětem I. a II. světové války. 



Další zvonička.


Tentokrát není na dálnici kolona. 


Zamračená obloha má své kouzlo. Projíždíme Ledčí nad Sázavou. 



Cestou domů jsme jeli opět přes Ledeč nad Sázavou. Chtěli jsme se naobědvat v Restauraci U Řeky.
Ovšem měli jsme smůlu. Uvnitř se konala nějaká akce a zahrádka byla plná. A od řeky to docela foukalo, takže nás chuť na oběd přešla. Pak jsme popojeli a dali si oběd v Havlíčkově Brodě v Hostinci u Palánů. Tam se vždycky dobře najíme. 
 Alespoň jsem si vyfotila zámek.





Kostel sv. Petra a Pavla. Gotická stavba pocházející z doby kolem roku 1400. Později byla přestavována, věž je ze 16.století. 




Naproti kostelu se nachází památník kněze Josefa Toufara. Farář Toufar působil v nedaleké Zahrádce u Ledče a později v Číhošti. Příběh Číhošťského zázraku asi znáte. 

Jak jsem psala v úvodu, někdy neplánovaně najdeme zajímavá místa. Snad se i vám budou líbit. 





15 komentářů:

  1. Opravdu zajímavá místa a Ty jsi to pěkně nafotila.
    Měj se hezky a přeji příjemný víkend!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Máte to vy ale nádherné črepinky z ciest :-) No no no, nie aby ste zmrzli pri obede :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Při obědě jsme nezmrzli, najedli jsme se uvnitř restaurace a pochutnali jsme si.

      Vymazat
  3. Moc hezké střípky z cest.Také jich mám pár nastřádaných.Líbí se mi ta zastávka.
    Zámek v Ledči nad Sázavou jsem měla v plánu,když jsme byli s vnučkou v Humpolci a i další věci.Na všechno nedošlo.Ráda bych se podívala i do Havlíčkova Brodu.
    Růženko,hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, třeba to vyjde příště.
      Měj pěknou neděli.

      Vymazat
  4. Růženko, pěkná mozaika z cestování. Ahoj Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Hezké střípky, Růženko!
    Manžel byl i v Čihošti, děkuji za ten památník.
    Přeji hezkou neděli. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, děkuji. V Číhošti jsme ještě nebyli, snad někdy příště.
      Měj pěknou neděli.

      Vymazat
  6. Hezké střípky. Ledeč pamatuji z mých dětských prázdnin.
    Hezkou neděli. J

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, v Ledči jsem byla poprvé také jako dítě. Byli jsme na výletě ve Smrčné nad Sázavou a jeli jsme se podívat i do Ledče.
      Měj hezkou neděli.

      Vymazat
  7. Růží, vy jste toho projeli a viděli. Balíky jsou super, ty jsem letos nestihla vyfotit.
    Přeji krásný týden. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dašo, já ty balíky fotila za jízdy z auta, manžel trochu zpomalil.
      I Ty měj krásný nový týden.

      Vymazat
  8. Výlety autem mají tu výhodu, že se dá zastavit na zajímavém místě. Ta zastávka je opravdu parádní. Nejdřív jsem myslela, že je to ta první dřevěná stavba.

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za návštěvu a milé komentáře.