neděle 3. října 2021

Loučení s létem - výzva

I konec léta se u nás nesl ve znamení výletů nebo procházek.  Počasí v září nám přálo a my jsme se snažili toho využít. Snad přijde vhod ohlédnutí za uplynulým měsícem. I my jsme se s létem hezky loučili.

U pohádkové aleje Lužánky v Bystřici nad Pernštejnem je toto zajímavé vodní zařízení.


Můj hravý manžel si ho vyzkoušel a krásně fungovalo. Mlýnky se točily, voda tekla do korýtka.

Jeden z pařezů z cesty na Pernštejn. Připomene mi, jak jsem se u každého nenápadně vydýchala při focení, ale nakonec jsem stoupání na hrad zvládla. 

Odměnou mi byla procházka krásnou Vrchnostenskou zahradou, která byla po obnově letos na jaře otevřena. 

Hezkého počasí jsem využila, když jsem se šla projít do Starých Hor, abych mohla nafotit koníčky naší vnučce, která byla nemocná.

Nenápadná kytička mi zase připomíná procházku k Lesnovským mokřadům. Je chudinka celá od bláta. 

Z nedělní procházky Jihlavou, kdy jsme si užili s našimi vnoučaty retro jízdu starými autobusy a trolejbusy. Domů jsme šli pěšky, protože jsme toho natřásání, jak pravil můj muž, měli dost. Socha TGM v parčíku u kina Dukly. 


V úterý měli svátek naši Václavové, manžel a syn. Po obědě jsme se šli projít a cesta vedla kolem kapličky, která je zasvěcena právě sv. Václavovi. 


Na chalupě nám kvetly gladioly i v září. Můj muž má radost, že se jim tam daří. 

Přála bych si, aby hezké počasí pokračovalo i v říjnu. 
 

35 komentářů:

  1. Samé krásné výlety jste letos dělali. Hezké fotky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hannet, moc děkuji za pochvalu. Letos těch výletů bylo hodně a my si je užili.

      Vymazat
  2. Růženko moc krásně ses loučila s létem a udělala jsi mi článkem velikou radost stejně, jako dalším čtenářům blogu. Téma výzvy jsi splnila výborně a moc jsi mě potěšila. Je to o našich setkáváních alespoň na blogu a tak Ti moc děkuji a těším se příští víkend na téma" Květy podzimu". Přeji ti krásnou neděli a těším se na další fotografie do dalšiho dílů výzvy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, já Ti děkuji za výzvu. Jsem v tomto blogovém společenství moc ráda. Co už jsem díky blogům procestovala míst v naší krásné zemi, ale i za hranicemi. ¨
      Měj krásné nedělní odpoledne.

      Vymazat
  3. Moc hezké loučení s létem. Snad to bude ještě počasí na procházky a výlety.
    Růženko, měj hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, děkuji. Doufám, že se i v říjnu někam vypravíme.
      Měj hezké odpoledne.

      Vymazat
  4. Růženko, ty s manželem a panenkami výletujete celý rok a máme se i nadále na co těšit u tebe na blogu. Gladioly vám opravdu krásně vykvetly.Jsou nádherné. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, moc si to výletování užívám. Gladioly byly nádherné a připomněly mi tchána, který je také pěstoval.
      Měj se hezky.

      Vymazat
  5. Tiež dúfam v krásne počasie, nádherné fotky a tie gladioly sú prenádherné <3

    OdpovědětVymazat
  6. Růžo, letos jste nachodili opravdu hodně kilometrů a já si vždycky moc ráda prohlížím tvoje fotky. To krásné počasí by klidně mohlo vydržet až do dubna, vůbec bych se nezlobila 😃

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, spíš najezdili než nachodili, ale bylo to moc prima. A s počasím to mám stejně.

      Vymazat
  7. Jé, to zařízení na vodu je super, nikde jsem podobné neviděla. Tam bych si také vyhrála.
    Růží, zahrada na Pernštejně je nádherná, jednou bych se do ní chtěla podívat.
    Přeji fajn týden. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, určitě do zahrady na Pernštejně zajeď podívat.
      Měj pěkný týden.

      Vymazat
  8. Růženko, moc hezké fotky jsi dala do výzvy. 👍👍👍
    Pobavilo mně, že fotíš, když se potřebuješ vydýchat cestou do kopce. 😀 Také jsem nedostatek dechu kdysi kamuflovala focením, ale teď už na rovinu přiznám, že si musím odpočinout. Roky přibývají, tělo chátrá víc. Po infarktu jsem spoustu věcí přehodnotila.
    Měj hezké podzimní dny. 🍀🍂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Manžel ví, že zastavuji, když se potřebuji vydýchat.
      I Tobě přeji hezké říjnové dny.

      Vymazat
  9. Růženko,krásně jsi se s výzvou popasovala.Krásné,zajímavé fotografie.Počasí nám přeje.My také pořád někde jsme.Divím se,že manžel nebrblá.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, doufám, že se ještě někam zajedeme podívat. V zimě muž nerad jezdí, tak se budeme držet doma.
      Měj hezký den.

      Vymazat
  10. Růženko,moc hezké fotografie a rozloučení s létem.🍀

    OdpovědětVymazat
  11. Růži, moc hezký příspěvek do výzvy. Pěkný říjen si přeju taky - čeká mne týden dovolené ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, děkuji. Držím palečky, aby Ti na dovolenou vyšlo počasí.

      Vymazat
  12. Zdravím Růženko. Loučení s létem jste prožívali moc hezky. Taková krásná všeho chuť. Musím se jít podívat na další články, dlouho jsem u tebe nebyla. Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, děkuji. Všehochuť to opravdu byla.
      Měj hezké dny.

      Vymazat
  13. Růženko, hezky jses zapojila do výzvy. Ráda si prohlížím Tvoje fotky z výletů. Máš velkou výhodu, že máš s kým... Já už jezdím hodně sama. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, já bych se sama bála. Nikdy jsem sama nejezdila a je to znát.
      Měj se hezky.

      Vymazat
  14. Hezky a zajímavě jsi tu výzvu, Růži, pojala. Ten mlýnek u pumpy mě také zaujal a v praxi to bude ještě lepší. Líbí se mi, jak představuješ váš kraj. Mečíky v tomto období jsou krásné.
    Přeji, aby hezké počasí ještě vydrželo. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, děkuji. Těší mě, že se Ti náš kraj líbí.
      Měj se hezky

      Vymazat
  15. Moc pěkné fotky, gladiol má parádní barvičku ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Gladiola měla krásnou barvu, proti slunci byla průsvitná.

      Vymazat
  16. Zahrada na Pernštejně se nádherně vyloupla do krásy. Když jsem tam byla naposledy, tak ji teprve začínali budovat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Viděla jsem video z obnovy zahrady a neuvěřitelné, co se zde dokázalo.

      Vymazat
  17. Růži, hezky jsi pojala výzvu. Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
  18. Já byla koncem září v lázních, počasí bylo nádherné, na hodila jsem skoro 80km, takže rozumím, že se vám nechtělo sedět doma. Všude nádherná příroda, louky pošesté ocúny, první barevné listí...

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za návštěvu a milé komentáře.