neděle 31. října 2021

Podzimní prázdniny

Dnes odbočím od výletu do Žirovnice  a okolí. Tento týden u nás byly tři dny děti, měly prázdniny.  Na výlet jsme nikam nejeli, ale chodili jsme na procházky. Vnoučkovi se moc chodit nechce, byl by nejraději, kdybychom měli před domem zastávku trolejbusu. 

Ve středu jsme se šli podívat na halloweenskou výzdobu do ulice Leoše Janáčka. Na blogu už letos byla velikonoční výzdoba ze stejného místa: velikonoční výzdoba. Říkala jsem si, že by se děti mohly inspirovat a něco mi pak nakreslit. 











Verunce se nejvíc líbily kočky. 



Oba malovali mimoně, horní je Vašíka, spodní Verunky. Ta ještě namalovala kočku a strašidlo. 





Vašík si vyfotil jeřáb.




A ještě vyfotil i sochu. 



Chvíli si hráli na hřišti, které je v parku na Štefánikově náměstí. 


Štefánikovo náměstí se dříve jmenovalo Stalinovo. Kdysi tu bylo i první kino v Jihlavě, byla to dřevěná budova od architekta Arthura Corrazy, který navrhl i vilu ve které jsme bydleli. Kino bylo v místech, kde je teď školní družina. A na místě, kde je nyní park, byl bazén. Měl veškeré zázemí a šest drah se startovacími bloky. Jeho délka byla 25 metrů. Lidé zde plavali až do roku 1958. Já si ho pamatuji už bez vody. Ustoupil bazénu na ulici Evžena Rošického, teď ho máme přes ulici. 




V místech, kde stávala Štefánikova kasárna, se staví bytový areál. Kasárna jsou na spodní fotografii ( zdroj internet). 



V jednu chvíli jsme měli nad hlavou konec ramene jeřábu. Děti byly vykulené, nebyl to moc příjemný pocit. 


Ještě jsem jim ukázala dům, kde jsem kdysi bydlela. 

Druhý den jsme šli do Starých Hor, Verunka chtěla vidět koníčky. Tentokrát bohužel v ohradě nebyli. 





Ve Starých Horách pokračuje stavba lávky pro pěší. Pracovalo se i ve sváteční den. 







U řeky hodně foukalo a vítr čeřil jindy poklidnou hladinu. 






Prázdná ohrada. Verunka ale dlouho nesmutnila, těšila se na hřiště. 





Děti si zacvičily a šli jsme domů. Byla jsem ráda, že jsem si vzala čelenku. Těšila jsem se na šálek teplého čaje. 



Předvoj, já jsem šla jako poslední a fotila jsem. 



Užili jsme si procházku a děti pak spaly jako dudci. V pátek si brzy po obědě pro vnoučata přijeli rodiče, takže se už procházka nekonala. 
I sobota byla slunečná, ale od rána foukal studený vítr. Šli jsme s mužem na hřbitov, měla jsem v plánu, že se pak půjdu projít a něco nafotím. Ale raději jsem s ním zamířila na nákup a pak honem domů, do tepla. 



26 komentářů:

  1. Růženko,moc hezké procházky.Ta výzdoba je parádní,to se určitě vnoučatům líbilo.Také jsem doufala,že tu budu mít na nějaký den vnučky,ale jejich máma dělá pořád naschvály.Neviděl se s nima ani syn.
    Krásně jsi vše nafotila.
    Měj hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, děkuji. To je mi líto, že se nemůžete vidět s vnučkami. Neumím si to představit. Děti by neměly odnášet neshody v rodině.
      Měj pěknou neděli.

      Vymazat
  2. Růženko to jsou hezké fotografie z moc pěkné procházky. Ta výzdoba je zajímavá i když já zrovna nejsem příznivcem haloweenu. Děti moc hezky malovaly. Přeji Ti krásný vstup do nového měsíce - už listopadu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, halloween neslavíme, ale říkala jsem si, že by se výzdoba mohla dětem líbit. Jsou vyfocené se strašidly, fotky bohužel na blog dát nemůžu.
      I Tobě přeji hezký začátek nového měsíce.

      Vymazat
  3. Růženko, pěkně ses popasovala s prázdninami vnoučátek.
    Jak píše Jitka, nemohu pochopit, jak může máma svým dětem zakazovat setkání s tátou a nebo babičkou, dědou, o co vše je ochuzuje!Pokud není táta blázen nebo opilec, měl by s nimi často být!
    A jak píše jára, také nejsem zastáncem těchto strašidelných svátků, i když dýně a podobné podzimní prody beru.
    Babička vařívala z řepy syrob nebo jak se to jmenovalo a bylo to příšerně sladké. Zná to někdo?
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, syrob neznám. Moje mamka kdysi dělala dýňový kompot s ananasovou trestí, ale ten mi moc nechutnal. Snacha dětem vyřezala dýně a Verunka té její namalovala řasy, parádnice se nezapře.
      Měj pěkný večer.

      Vymazat
  4. Růženko, udělala si dětem krásný den. Verunce se nedivím - ty kočky jsou parádní!
    Ráda jsem si přečetla něco z historie Jihlavy.
    Přeji příjemný večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, moc děkuji. Snad se dětem procházky líbily.
      Preji Ti pěkný večer.

      Vymazat
  5. Hezky jste si to s dětmi užili :)

    OdpovědětVymazat
  6. Růži, hezky jste si to užili. A děti ti namalovaly hezké obrázky. Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, děkuji. Obrázky malovaly na poslední chvíli, teď se jim nějak nechce tvořit.
      Měj hezký den.

      Vymazat
  7. Růženko, to je krásná výzdoba v tom parku. Obdivuju, jak si s tím dál někdo práci. Opravdu půvabné, zrovna jako obrázky vnoučat. Měj se hezky. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, ta výzdoba je u domů a je to moc hezký nápad. Místo je dokonce hlídané kamerami. Pokud tam něco bude na Vánoce, tak to snad stihnu nafotit.
      Měj hezké dny.

      Vymazat
  8. Prázdniny vydařené, výzdoba je parádní, klobouk dolu. Procházky kolem vody mám moc ráda. Přeji krásné a barevné podzimní dny. J

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, děkuji. Procházka do Starých Hor a pak kolem řeky je moje oblíbená.
      Měj hezké dny.

      Vymazat
  9. Hezké procházení a to ozdobené místo v parku je parádní. Dětem se to musí líbit a nejen jim.
    Já už mám takové radovánky s malými vnoučaty za sebou- už nám nějak vyrostla :-).
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, ozdobené místo je u domů kousek od nás. Všem se nám to moc líbilo.
      Měj se hezky.

      Vymazat
  10. Pěkné procházkym Růženko. My už vnoučata nehlídáme, za chvíli budou vnoučat hlídat nás. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, my ještě vnoučata hlídáme i když to není moc často.
      Měj se hezky.

      Vymazat
  11. Výzdoba je vážně roztomilá, tohle musí zákonitě kolemjdoucím vykouzlit úsměv na tváři :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nebyli jsme jediní, kdo se na výzdobu přišel podívat. Je to moc hezké.

      Vymazat
  12. Nádherná prechádzka s vnúčatkami a krásne obrázky :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Počasí nám ještě přálo, hezky jsme se prošli.

      Vymazat
  13. Super výzdoba, krásné obrázky a samozřejmě i fotky. My jsme trávili podzimní práznidny v karanténě, takže by nebyli ani po vesnici :-x

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to muselo být nepříjemné. My jsme zažili v lednu izolaci a tak vím jaké to je.

      Vymazat

Děkuji všem za návštěvu a milé komentáře.