úterý 2. listopadu 2021

Odpočinek v přírodě

Slunečné dny jsou už asi pryč, u nás je dnes zataženo a fouká vítr. Takové dušičkové počasí. Snad přijde vhod návrat ke slunečnému dni, kdy jsme byli na výletě v Žirovnici. Měli jsme v plánu jet do Počátek a znovu si je projít. Ovšem před odjezdem ze Žirovnice jsme se na náměstí zastavili v obchodě s módou. Paní prodavačka se s námi dala do řeči, ptala se odkud jsme a jestli ještě jedeme do Počátek. Doporučila nám návštěvu resortu Svatá Kateřina, který je asi 3 km od Počátek. Pro mně to byla novinka, manžel už o resortu slyšel, ale ještě tam nebyl. Takže Počátky jsme jen projeli a zamířili do přírody. 

O bohaté historii tohoto místa se dočtete zde: Resort Svatá Kateřina.


Do areálu resortu mohou jen auta zaměstnanců, zásobování a mají i své malé autobusy. My jsme nechali auto u závory a ten kousek jsme došli pěšky. Viděli jsme, že resort má elektromobily. 






Hlavní budova, kousek od ní je plánek celého areálu. 

My jsme si udělali po areálu procházku.






Dozvěděli jsme se i zajímavou informaci, že zde svého času působil jako lékař Mudr. Antonín Čapek,  otec Heleny, Josefa a Karla Čapkových. 


Hlavní budova ze zadní strany. Je u ní jezírko a po lávce je možné přejít na malý ostrůvek. 


Došli jsme k pramenu Svaté Kateřiny. 





Kousek od pramene je kostel Svaté Kateřiny. 




Nahlédli jsme oknem. Podle toho, co jsme uvnitř viděli, není kostel v současné době asi využívám k bohoslužbám. 


Kousek od kostela je v lese malá chatka. Později jsem zjistila, že také patří k resortu. 





Další místo, které jsme chtěli vidět, je kamenný kruh druidů. Je to novodobá replika megalitické stavby. Byl postaven v roce 2014.






I my jsme si zkoušeli chvíli meditovat.




Já jsme spíš meditovala o tom, jestli si uženu zánět močového měchýře. Ovšem zážitek to byl zajímavý. 



V resortu mají i koně, někteří byli na projížďce a několik se jich páslo v ohradě. 


Opět se ozval můj vtipný muž, prý že nerostou. Panečku, to by byla smaženice. 😉


Slečny jsem se dovolila, jestli si můžu koníčka vyfotit. Říkala, že je to už taková babička. A já jsem si konečně pohladila koníčka, byl to krásný zážitek. Naše Verunka by byla nadšená. 


Dál jsme popošli k pavilonu ajurvédy. Je to krásná stavba, zajímavě řešená. Jeho dřevěná konstrukce se vznáší na stovce žulových pilířů z nedalekého komu. Skleněné opláštění pavilonu umocňuje pocit bezprostředního kontaktu s okolní přírodou. U pavilonu je také meditační zahrada. Pavilon byl otevřen v roce 2019.













Oba jsme obdivovali tuto krásnou budovu, která nese honosný název Kavárna Pavillion. Pavilon pochází z poloviny 19.století a kávu zde popíjel otec bratří Čapků a strýc Franze Kafky holdoval pivu Julius Zeyer. V současnosti se zde konají různé společenské akce. 





Bohužel nás tlačil čas, měli jsme na odpoledne domluvené posezení s příbuznými. Jinak bychom se šli ještě podívat i k pramenu Jihlavy. Tak snad někdy příště. Uměla bych si představit wellness pobyt na tak kouzelném místě. A co vy? Líbilo by se vám tady? 






27 komentářů:

  1. Růženko,to je moc krásné a opravdu i kouzelné místo.Je tam tolik zajímavostí.Já už někdy ani nevím,kam se vydat.Už se mi zdá,že jsme všude byli a mně baví nejvíc objevovat nová místa.Ještě to mám omezený zdravím manžela.Dostali jste krásný tip.Wellness pobyt na takovém místě bych si uměla představit.
    U nás prší od večera,jsem ráda,že jsme si hezké dny užili.Mám také ještě dost fotek na příspěvky.
    Měj hezké listopadové dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, díky blogům zjišťuji kolik krásných míst u nás jsme ještě neviděli. Proto jsem ráda, že jsme se do resortu Svatá Kateřina jeli podívat. Je to krásné místo, které zůstane v srdci.
      Měj pěkný den.

      Vymazat
  2. Růženko, o resortu Svatá Kateřina jsem jen četla, nakoukla jsem tam až teď s Tebou. A líbilo by se mě tam určitě, jdu se podívat na jejich stránky. Děkuju za reportáž. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, na stránky se určitě podívej. Já jsem si už něco přečetla, ale musím stránky více prostudovat.
      Měj se hezky.

      Vymazat
  3. O tomhle místě jsem slyšela, ale nebyla tam. Díky za fotky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo. Jsem ráda, že jsem vám mohla něco z krásného místa ukázat.

      Vymazat
  4. Líbilo by se mi tam ! Díky za reportáž. Určitě stojí za to toto místo vidět.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, myslím, že by se tam líbilo skoro každému.
      Měj krásný den.

      Vymazat
  5. Růženko, tady bych si to také užila. Je to moc krásné a zajímavé místo plné energie. Všehochuť pro všechny smysly. Dobře vám prodavačka poradila. Prima den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, přesně tak. Když budeme příští rok živí a zdraví, tak bychom se tam mohli vrátit třeba na jaře.
      Měj se hezky.

      Vymazat
  6. O tomto místě se dovídám od tebe až nyní, Růženko a to jsem měla pocit, že na jih od Jihlavy toho znám hodně.
    Pa Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že jsem Ti mohla ukázat něco nového.
      Opatruj se.

      Vymazat
  7. Růžo, tak tohle místo si pro nějaký krátkodobý pobyt představit umím. Určitě by se nám tam moc líbilo. Díky za fotky 😄

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že se Ti resort líbí.
      Měj hezký večer.

      Vymazat
  8. Tak to je dobrá reportáž. Vídám na to reklamy, ale takhle naživo jsem to ještě neviděla. Díky za zprostředkování.

    OdpovědětVymazat
  9. V resortu byla na víkend moje švagrová s neteří a byly spokojené. Já se pořád chystám, že se tam podíváme, ale ještě to nevyšlo. Sice to nemáme z chalupy daleko, ale pořád je nějaká práce... Ráda jsem se zatím koukla aspoň na fotky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, díky za kladnou recenzi resortu. Určitě se tam zajeďte podívat, někdy je potřeba i odpočívat.
      Měj se hezky.

      Vymazat
  10. Růženko, o rezortu vím už roky, ale nebyli jsme tam. Koukala jsem, že se tam může s pejsky, hned bych si takový podzimní výlet udělala. Podle tvých fotek tam musí být procházky úžasné!
    Měj pohodový den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, jsem ráda, že jsme se tam byli podívat a že jsem vám mohla ukázat tak krásné místo.
      Měj se hezky.

      Vymazat
  11. Růženko to je velice zajímavé místo s mnoha krásným i sochami a zajímavými stavbami. Upoutaly mě i ty kameny vztyčené vzhůru. Takto postavené kameny prý vyzařují určitou energii a je zajímavé, že mně osobně je na takových místech opravdu moc dobře a jako bych cítila energii, která do mého těla vstupuje. Ostatně já jsem na taková místa velice citlivá. Asi proto mi je lépe v přírodě než ve městech. Měj se hezky a děkuji za úžasnou podívanou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, mně tam bylo moc hezky, ani se mi nechtělo domů. Čím dál víc se cítím lépe v přírodě než ve městě.
      Měj se hezky.

      Vymazat
  12. Růži, to je moc hezké a zajímavé místo. Díky za nahlédnutí prostřednictvím tvých fotek. Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, děkuji. Je to opravdu krásné místo.
      Měj se hezky.

      Vymazat
  13. O tomhle místě jsem nikdy neslyšela. A je fakt krásné. Děkuji, žes nám ho představila :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc ráda jsem vás na tak krásné místo zavedla.

      Vymazat

Děkuji všem za návštěvu a milé komentáře.