čtvrtek 13. ledna 2022

Krása květů

K dnešnímu článku mě inspirovala  Jitka, když na svém blogu uveřejnila krásné fotografie kytiček, které jí doma dělají radost. Kvetou mi všechny tři orchideje, které mám a pomalu odkvétá vánoční kaktus. Zkusila jsem je nafotit, tak hezky jako Jitka to neumím, ale snad vás potěší. 

Fialová kvete nejdéle, už od prosince. 



Kytičkám dělá společnost panenka, jak jinak. 

Po chvilkách pletu, pro panenky i pro sebe. 


Pro Amayu jsem upletla svetřík.

Pro sebe ponožky. Mám ponožkové příze moc ráda, hezky vzorují. Docela jsem se trefila, aby byly obě stejné. 

Další pokus o pěstování fialky. Lístečky mi přišly poštou od panenkové kamarádky Jany. Když pustily ve vodě kořínky, tak jsem je zasadila a čekám jak porostou. Držte mi palce, fialkám se v mé péči moc nedaří.

Přeji vám hezké dny.

27 komentářů:

  1. Růžo, kvete ti to krásně, já čekám pár květů u jedné orchideje, tak jsem zvědavá. Fialku se také pokouším rozmnožit. Zasadila jsem koncem října tři pěkné listy přímo do země, ten jeden se krásně rozrůstá, ale dávají si načas. Když je nechávám zakořenit ve vodě, chvilku se snaží, ae nakonec mi stejně chcípnou. Tak uvidím, jestli se to tentokrát podaří. Zdravím 😉😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, já mám fialky vždy tak 2-3 roky. Zalévám do misky, přesazuji podle rad a ony stejně nakonec uhynou. Doufám, že tentokrát vydrží déle.
      Měj hezké dny.

      Vymazat
  2. Růženko,krásně jsi kytičky nafotila.Je to radost,když se v zimě můžeme potěšit květy.Mně ještě kvetou doma čtyři fialky.V létě se jim moc nedaří,já všechno přelévám a v zimě jsem taková opatrnější.Fialky se dobře ujímají,tak ti určitě rozkvetou.
    Svetříček je moc krásný a ponožky parádní.Já mám ponožky háčkované,přitom dříve jsem hlavně pletla a teplé ponožky mám hrozně ráda.Mám jich několik.Počasí za nic nestojí,tak se zdržuji více doma a pořád něco kutím.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, mně udělá radost každý kvítek. Nejsem dobrá pěstitelka.
      Teplé ponožky nosím doma v zimě, také je mám ráda a mám několikery. Háčkované mám takové ťapky.
      Měj hezké dny.

      Vymazat
  3. Růži, kvete ti to hezky. Já jsem takový trochu trapič kytek - zapomínám zalévat. Ale teď se fialka, co jsem dostala loni od syna a jeho slečny už rok drží a dokonce i dvakrát kvetla... :). Ale kromě ní už mám doma jen odrostlou mini vánoční růži, zbytek kytek, co jsem měla, se mi nepovedlo udržet při životě :(
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, taky občas zapomenu kytičky zalít. Jsem ráda, že mi orchideje kvetou, asi jsem pro ně našla správné místo v bytě.
      Měj hezký den.

      Vymazat
  4. Krásně fotky a ty krásné kvetoucí orchideje.
    Rada: až ti porostou ty fialky, tak někdy v březnu se jukni jestli nebudou potřebovat přesadit. Do květináče ti stačí jedna sazenička. Z lístečku jich vyraší určitě více. A kdyby bylo moc sazeniček, tak ti v tom jednom květináči neporostou a ani pořádně nepokvetou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věrko, vím, že jsi mi kdysi radila jak fialky přesazovat. Bohužel mi odešla i ta od Tebe. Prostě se jim u mně nedaří. Přímo na okenní parapet je nechci dávat, protože v létě tam praží sluníčko.

      Vymazat
  5. Krásné květy, Růženko! Kytičky jsou u tebe v dobrých rukách.
    A to pletení - daly by mi hodně zabrat ponožky, ty pidi kousky na panenky naprosto nechápu! jsi fakt dobrá!
    Přeji pohodový den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, děkuji za pochvalu. Ovšem dobrá zahradnice nejsem.
      Ponožky pletu na krátkých jehlicích, není to těžké. Pletu na nich i oblečky pro panenky, musím se pochlubit, že jsem pletla i pro menší panenky než je Amaya. Ale zase neumím vyplétané vzory, což mě docela mrzí.
      Měj krásný den.

      Vymazat
  6. Růženko, krásně Ti to kvete. Já màm orchideje jen dvě v kuchyni na okně, ale kvetou taky krásně. Ponožky pletu celoročně, pořád mám nějaké rozdělané, hlavně při cestování. Panence nový svetřík moc sluší, hodí se k ní. Měj se hezky. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, děkuji. Ponožky se hodí. Občas je pletu i synovi, ten v nich v zimě spí. Když byl vnouček miminko, tak jsem pletla ponožky i pro něj.
      Měj se hezky.

      Vymazat
  7. To je nádhera, tie kvetinky <3 S fialkami držím päste. Svetrík aj ponožky sú super, hlavne ti ponožky, fakt sa Ti veľmi pekne podarilo trafiť vzorovanie :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Růženko krásně Ti orchidejky kvetou. také mi tři kvetou a jednu jsem přesazovala v létě, tak ta zatím odpočívá. Dále mi kvetou i kolopejky a fialky. Moc hezky jsi pletla. Ponožky máš perfektní,. Přeji Ti krásný víkend a opatruj se.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, moc děkuji. Kolopejky mi stejně jako fialky moc nejdou.
      Měj se hezky.

      Vymazat
  9. Růži, to je nádhera ke kochání! To já doma teda nemám. Měj pohodovou sobotu.

    OdpovědětVymazat
  10. Taky mi kvetou orchidejky a jak už jsem někde psala, tak moc velké péče ode mne nedostávají a ony kvetou a kvetou. Odkvetou a už je nový výhon s poupaty.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, možná je někdy lépe méně péče.
      Měj hezké dny.

      Vymazat
  11. Hezké orchideje. Mamka je má také moc ráda, takže jich máme hned několik :). Fialky jsme dávaly mamince ve školce ke Dni matek. Jelikož mám dvojče, tak jsme měly dvě kytky, proto druhá putovala za babičkou. Stále ji má. Už je to přes 16 let :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to obdivuji, fialka u mně moc dlouho nevydrží.

      Vymazat
  12. Moc pěkné orchideje i pletené věcičky. Fialky jsou docela vděčné kytičky. Já jsem dostala od vnučky také lístečky a zakořenily brzy, ale než jsem je zasadila, tak jim několikrát došla voda a skoro vyschly....Ale už jsou zasazené a dokonce kvetly malými plnými květy, ale protože jich bylo v květináčku několik, tak mají málo místa. Asi je budu muset rozesadit, ale bojím se, že je zase poškodím. Vidím, že tobě už tam nové lístečky rostou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, jsem ráda, že rostou a snad fialka časem i pokvete. Ráda bych viděla jakou má barvu.
      Měj hezké dny.

      Vymazat
  13. Krásné orchideje, taky mám nafoceno (už pár let :-x). No a ponožky se pěkně povedly, určitě krásně hřejí :-)
    Držím pěsti, ať se fialkám dobře daří :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za návštěvu a milé komentáře.