čtvrtek 11. června 2020

Chip - vzpomínka

Dnes bych chtěla zavzpomínat na jedno zvířátko, které u nás před lety žilo. Naši kluci si přáli mít nějaké zvířátko. Je to určitě sen téměř každého dítěte, mít nějakého zvířecího mazlíčka. Kluci chtěli křečka a my jim to dovolili. Venda donesl od spolužáka křečka džungarského, bylo to mládě. K němu i letáček s návodem jak křečky chovat, čím je krmit. Od kamaráda jsme si půjčili akvárium, sehnali hobliny a manžel mu vyrobil domeček ze skořápky kokosového ořechu. Dostal jméno Chip, protože v té době byl u nás populární seriál Chip a Dale. Bohužel jsme si ho tenkrát nevyfotili a tak jsem si půjčila fotky z internetu.





Stal se miláčkem nás všech. Kluci mu stavěli dráhu z leporela a on si tam hrál na závodníka. Museli ovšem dávat pozor, aby někam nezaběhl, tyhle malé potvůrky jsou hodně zvědavé a také rády všechno koušou.
Největší péče o něho zůstala na mně a já se starala moc ráda. Chip nejvíc miloval slunečnicová semínka a mně bavilo pozorovat, jak si nacpal vaky na tvářích a pak semínka louskal. Držel si semínko v pacičkách jako je to na fotce. Ze směsi si nejdřív vybral všechna semínka. Jídelníček jsem mu zpestřovala kouskem jablíčka nebo mrkve. A také kouskem vařeného kuřecího masa z křidýlek, o to jsme se spolu dělili. Byl docela krotký, nechal se držet v dlani a hladit i když je pravda, že mi občas za to "zaplatil" nějakým bobkem.
Proč jsem se rozhodla tenhle článek napsat? Včera jsem se u Marty na blogu dozvěděla smutnou zprávu. Jejich milovaná kočička Justýnka náhle odešla za duhový most. Ta zpráva zasáhla i mne, protože jsem Justýnku znala z blogu a měla jsem moc ráda vyprávění Marty o ní. A vzpomněla jsem si, jak jsme těžce nesli když zemřel Chip. Bylo to naše první zvířátko a bolelo to.
V dalších letech jsme ještě měli další dva nebo tři křečky, ale žádný už nebyl jako Chip.

16 komentářů:

  1. Růženko, krásné a milé vzpomínání. 👍💕
    Moji potomci také měli křečka, kterému říkali Ferda. A k tomu byl v domě jezevčík Filip. Jakmile se přiblížil k akvárku, Ferda ztuhl a dělal mrtvého. Pak jsme se ujali kotěte. Dlouho jsem byla proti, obávala jsem se, že se propojí potravinový řetězec. Nestalo se to. Naopak Ferda se s kocourem Tomem přátelil. Ten k němu lezl do akvárka, aby se Ferda po jeho zádech mohl dostat ven. Tom se přátelil i s Fildou, žrali spolu z jedné misky a spali v jednom pelíšku. Kocour skončil pod koly auta na hlavní, Ferda se dožil dvou a půl roku. Filda osaměl. Pořídili jsme si dalšího kocoura a už se moc nekamarádili. Křečka vystřídal potkan Monty. Všechny odchody zvířátek bolely. Poslední kočku jsme měli dlouhých 17 let a po jejím odchodu jsem se rozhodla nemít už žádné zvířátko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Některé zvířátko zanechá nezapomenutelnou stopu. My jsme měli asi před 15 roky krátce kocourka Matýska, přinesli jsme si ho, když byl asi dvouměsíční. Byli jsme vykuleni jeden z druhého, já neměla s kočkami žádné zkušenost. Vyrostl z něj krásný mourovatý kocour. Bohužel se ukázalo, že naše soužití nebude možné, jsem alergik. Kocourka jsme na inzerát darovali mladým manželům do domečku na vesnici. Moc těžce jsem to nesla, vyčítala jsem si, že jsem mu ublížila. Ale moc jsem si přála zvířátko, abych se měla o koho starat. Po čase jsem si pořídili suchozemskou želvu zelenavou, už je s námi od roku 2008. Není to zvířátko na mazlení, ale jsem za Poldíka, jak se želví kluk jmenuje, moc ráda.

      Vymazat
  2. Prvé zvieratká sú proste prvé. Ako malí sme s bráškom mali písmenkové korytnačky, ale prvé také ozaj zvieratko bol náš prvý psík, teda psia slečna, fenka zlatého retrievera. Jej odchod prišiel, keď už som s maminou nebývala, bol náhly, bez predchádzajúcich ťažkostí či choroby. Proste sa jedného dňa už nezobudila. Ešte dnes mi veľmi chýba.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel i s tím musíme počítat, když s nějakým zvířátkem žijeme, že asi odejde dříve než my. Zůstávají krásné vzpomínky na ně.

      Vymazat
  3. Děvčata, co to je ?
    Vy mne zkoušíte, co vydržím, nejdřív Justýna, teď malý Chip ...
    Nemám ráda odchody, nemám ráda ztráty, já je totiž vůbec neumím, ach jo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simonko, to asi většina z nás. Já jsem včera nemohla ten náhlý odchod Justýnky nějak vstřebat, pochopit. A vzpomněla jsem si na malého Chipa. Nechtěla jsem nikoho rozesmutnit.

      Vymazat
  4. My máme kočičku Ritu a kocourka Bubáka a už osm let u nich bydlíme :)

    OdpovědětVymazat
  5. Tak to je hezké.:-) Můj bratr říkal, že kočka je nejlepší kamarád.

    OdpovědětVymazat
  6. Přesně tak, i moje děti, hlavně dcera, chtěly zvířátko. Také jsme měli křečka, ne jednoho, ale první je první. Toho hodně oplakala dcera, když jí umřel. Pak následovali ještě další dva, ale pak už dcera řekla, že už nechce. Každého oplakala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi žádné zvířátko to první nenahradí. Já jsem v dětství žádné neměla, tak jsem si to asi pak vynahradila.

      Vymazat
  7. Jsou to smutné příběhy, ale vzpomínky jsou stále živé. Můj syn je voják, docela tvrdá nátura, ale když držel svého pejska, který musel být uspán, v rukách a cítil, jak z něho život odešel, tak se rozbrečel. Pejsek s nimi žil 14 let a už měl trápení s rakovinou. Zrovna dneska jsem se dívala na video sousedovic kocourka, který se jako kotě nedokázal dostat přes plot, aby prozkoumával svět jako jeho sestřička s mámou. Byl tak smutný a stále je volal. Sestřička ho učila dostat se přes plot. Bylo kouzelné je pozorovat, jak mu radí a jak on se pokouší. Když se mu to konečně podařilo, to už jsem u toho nebyla, ale pak sousedka říkala, že našla utopenou kočku ve své nádrži s vodou., I dkyž ji měla přikrytou, asi se kryti protrhlo a kotě už to nedokázalo. Stále je mi z toho smutno.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Smutný příběh, kocourek na svou touhu objevovat doplatil.

      Vymazat
  8. Naši kluci měli andulku a později jsem i já rozšířila chov a měla papoušků hned několik. Pomohli mi dostat se z nemoci. Pak jsem dostala amazoňana modročelého a musela postupně chov rozprodat, protože jeho chov patřil už mezi náročnější. Po tom, co ho ranila mrtvice už jsem si nic nepořídila, ale synové všichni mají rybičky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rybičky měl švagr. Teď mají pejska Žolíka, je to mazel.

      Vymazat

Děkuji všem za návštěvu a milé komentáře.