sobota 22. května 2021

Cestičkami Heulosu

Dnes bych vás chtěla pozvat na krátkou procházku parkem, který má název Heulos. Těm z vás, kteří navštívili jihlavskou ZOO, to možná něco řekne. V údolí Heulosu byl v roce 1957 vybudován  zookoutek, který byl od roku 1982 zařazen  mezi zoologické zahrady. Moje kadeřnice je kousek od ZOO a tak mě napadlo, že bychom si s mužem mohli udělat hezkou procházku. Než mě paní kadeřnice ostříhala, tak si muž došel něco koupit a pak jsme se vydali cestičkami parku, je jich tu bezpočet. Musím se přiznat, že jsme tu dlouho nebyli. 

Pokud by vás zajímala historie parku, tak informace najdete zde: Heulos

A my se půjdeme projít.




Je vidět, že má příroda dostatek vláhy, vše je krásně zelené. Bylo příjemné procházet se pod korunami mohutných stromů. 





V parku je hodně laviček, kde bychom si mohli sednout, ale potřebovaly by jarní očistu. 







Klikatící se cestou jsme sestoupili na chodník, který vede podél Jihlávky. Za plotem na druhém břehu je ZOO, takže jsem mohli alespoň trochu nahlédnout.













Došli jsme k amfiteátru letního kina. Ten byl otevřen v roce 1951.




Přešli jsme přes lávku a pokračovali parkem na druhé straně. Kudy půjdeme dál? Tudy? 


Ne, tudy. 😉


Na tuhle lavičku bych si netroufla sednout. 


Ještě pohled přes plot na plameňáky a stoupáme dál po cestě do kopce.


Před námi se objevil Hrádek. Začal se stavět na jaře roku 1941. Údajně podle návrhu Adolfa Hitlera. Měla zde být první škola pro Hitlerjungent. Po osvobození v roce 1945 sloužila jako internát SPD, později zde byli ubytováni studenti Pedagogického institutu a posléze zámeček sloužil jako ubytovna Vysoké školy zemědělské, to až do roku 1990. Další čtyři roky zámeček chátral. Pak byl bezplatně převeden Střední policejní škole ministerstva vnitra v Jihlavě. 








Za stromy už začíná největší jihlavské sídliště Březinky. 





Kostel svatého Jakuba Většího (též Staršího)


Modeta  Style. Areál a budovy vlastní město a známý výrobce plavek je tu jen v pronájmu. Je mi smutno, z velkého textilního závodu, ze známé značky nezůstalo téměř nic. 


Věžička nalevo patří jihlavské radnici, napravo je kostel svatého Ignáce z Loyoly.



Pohled na parkoviště a hlavní vchod do ZOO. Parkoviště bylo téměř plné. 


Starý Brněnský most. Byl postaven v letech 1926 - 1927 a nahradil dřevěný most. 



Pohled na velký Brněnský most, který byl vybudován v padesátých letech. Starý Brněnský most čeká oprava. Někde už musel být podepřen, protože se začaly uvolňovat kameny. 





Sem k chodím k mojí paní kadeřnici. Včera jsem si to užila a navíc jsme si krásně popovídaly. 



Zpátky jsme jeli přes starý Brněnská most, vede tudy jednosměrka. 
Snad se vám procházka bude líbit a odpustíte mi tu spoustu fotek. Přeji vám krásný den. 




29 komentářů:

  1. Růženko, moc zajímavá zelená procházka. Některá místa jsem poznala a některá mě značně překvapila, kam až jste došli od vás, je to pořádný kus cesty. Pa Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, my tam dojeli autem. Teď nechci jezdit MHD, tak mě manžel dovezl. Jinak jezdím trolejbusem na náměstí a pak jdu pěšky, je to kousek.

      Vymazat
    2. Růženko, moc děkuji za báječnou procházku. V ZOO Jihlava jsme byli s mužem v červnu 2019, kdy jsme jeli na rekreaci. Měli jsme obavu z dálnice, abychom přijeli včas a ejhle. V Jihlavě jsme byli v devět ráno. Takže jsme se rozhodli podívat se do ZOO. Znali jsme jí z fotek, vnučky byly na Vysočině na škole v přírodě a ZOO navštívili. ZOO nás nadchla, jediné minus bylo to, že mi došla baterka ve foťáku a rezervní jsem měla v autě. O důvod víc se někdy vrátit. A pak můžu dělat ramena, když budu vědět, že kolem ZOO je Heulos. To bude ten můj koukat. 😀
      Měj hezké dny. 🍀

      Vymazat
    3. Určitě se k nám někdy vraťte a projděte se i parkem.
      Měj hezký den.

      Vymazat
  2. Růženo, děkuji za seznámení s další netušenou částí Jihlavy. V ZOO jsme byli mnohokrát, ale o parku a "zámečku" jsem neměla tušení.
    Měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Park je vlastně kolem ZOO a zámeček je na té straně, kde je například velká voliéra.
      Měj pěknou neděli.

      Vymazat
  3. Park je moc pěkný a má opravdu zvláštní jméno :) Kamenná stavba se mi taky líbí. Měj se hezky a zdravě. Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
  4. Růženko,krásnou procházku jste měli.Park je krásný a pěkný je i ten Hrádek.Zelená je teď skoro až křiklavá.My využili včera,že nemělo tolik pršet a šli na procházku k Jizeře a doma jsem žasla nad úžasnou zelenou na fotkách.
    Měj hezký zbytek víkendu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, máš pravdu, že je ta zelená až trochu křiklavá, ale vůbec to nevadí. Bylo příjemné se tou zelení procházet.
      Měj hezký den.

      Vymazat
  5. Krásné fotky i vycházka. Kolikrát jsem si říkala, proč vlastně nejdeš na fotovycházku i na Heulos, když to máš relativně pár kroků od domova. A konečně na něj došlo, pěkné pokoukání.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Úplně pár kroků to není. Určitě se tam ještě půjdu s foťákem podívat.

      Vymazat
  6. Ruzenko ten park je krásný a Zoo se mic libila nasemu Pavlovi. Jestli se letos podíváme do Telče a seženeme tam ubytování , tak bych se ráda zajela do Jihlavy podívat a tu ZOO navštívila. Textilky i u nas po privatizaci skončily, mnohé budovy jsou už na zbourání nebo zmizely docela. Lidi přišli o práci a mladí se odstěhovávaji ku Praze kde jsou pracovní možnosti lepší a hlavně daleko lepší a vyšší platy, než tady. Vždycky to tak bylo, jen ty rozdíly jsou ted mnohem větší.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to škoda, že u nás textilní průmysl takhle dopadl. Přitom byly naše výrobky kvalitní, ale převálcovalo je levné a v začátcích hodně nekvalitní zboží z Číny. A co se týká platů, tak máš pravdu.

      Vymazat
  7. Ahoj Růženko, hezky tam je u vás. Pěkně jste si zavýletovali, vše je teď tak úžasně zelené. Měj se hezky. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, děkuji. Tu krásnou zeleň máme i kolem našeho domu.
      Přeji pěknou neděli.

      Vymazat
  8. V Jihlavské ZOO jsme byli a tímto parkem jsme prošli. Je tam moc hezky

    OdpovědětVymazat
  9. Tak to byla krásná procházka, stále máš pro nás co fotit. Jo,jo - textilky tady u nás taky vzaly za své - Texlen, Tepna aj.
    Klidnou neděli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, děkuji, určitě zase něco z Jihlavy pro vás nafotím.
      Textilek je velká škoda, co naděláme.
      Měj pěknou neděli.

      Vymazat
  10. Původně jsem si po přečtení názvu článku myslela, že půjde o Řecko 😀. A i když není, je to na procházku krásné místo 😊.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V Řecku jsem bohužel nikdy nebyla. Ovšem i u nás je spoustu krásných míst k procházkám a takovým místem je i Heulos.

      Vymazat
  11. Růženko to byla dlouhá procházka. Ráda jsem se podívala na místa, kde jsem nikdy nebyla.
    Iva

    OdpovědětVymazat
  12. Netušila jsem, že se park jmenuje Heulos. V amfiteátru jsem byla na koncertě a pak na Nočním běhu pro Světlušku. Jihlavská ZOO je nádherná <3 těším se, až tam zase zavítám :)
    Leník

    OdpovědětVymazat
  13. Krásne fotky, na tento park si spomínam aj s Hannetoniných fotiek, máte to tam krásne :-)

    OdpovědětVymazat
  14. V jihlavské zoo jsem byla ale o tomto krásném parku jsem neměla vůbec tušení. No ale možná i kdybych o něm věděla asi bychom tam nešli, protože při opuštění zoologické zahrady začlo dost prudce pršet. Proto ti moc děkuji za tuto procházku.

    OdpovědětVymazat
  15. Jj, tenhle park si pamatuju, líbí se mi ta zákoutí 😊 Já jsem náš ke kadeřnici zatím neobjednala, vždycky zapomenu 🙄

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za návštěvu a milé komentáře.