čtvrtek 3. června 2021

Tam, kde je věčný klid a mír

Využila jsem to, že je manžel tento týden doma a vypravili jsem se na hřbitov uklidit hrob. 

Vzala jsem si sebou foťák, říkala jsem si, že tam určitě něco hezky kvete. 





Na velkém záhonu letos nepokvete směs lučních květin, je osázený keříky. 


Ráda fotím staré náhrobky.


Hrobka helenínského továrníka Löva, vlastnil textilní továrny v Heleníně a Malém Beranově.



Liliovník tulipánokvětý. Před lety mě na něj upozornil manželův tatínek. Jeho krásné květy znám jen z internetu a tak jsem doufala, že to třeba letos stihnu. Byla jsem zklamaná, říkám manželovi, už asi odkvetl. Trochu jsem pátrala na internetu a asi to jsou semeníky, které se přes zimu otevřou do takové hvězdy. Liliovník by měl kvést teď v červnu. Tak mám ještě šanci. 





Manžel se snažil schovat za kmenem lípy. 











Cesty na hřbitově jsou lemované mohutnými lipami. 





Tady pomník zcela zmizel pod břečťanem. 





Batůžek nechal v autě, tak jsem mu svěřila kabelku. 




Konečně se udělalo hezky a tak snad pojedeme i na nějaký výlet. Mějte krásné dny. 

16 komentářů:

  1. Můj švagr chodil kdysi na hřbitov jen tak, na procházku. Bylo tam ticho a mezi mrtvými si třídil myšlenky...

    OdpovědětVymazat
  2. Také ráda chodím na hřbitovy, všeho druhu. Beru to jako zahrady a místo odpočinku těch před námi. Líbí se mi ty konvalinky, některé náhrobky jsou opravdu umělecké. Jiřina z N.
    Růženko, pěkné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Některé náhrobky jsou opravdu krásné a určitě by si zasloužily opravit.

      Vymazat
  3. Taky ráda brouzdám mezi hroby. Liliovník bude mít letos v kvetení asi pěkné zpoždění. Všechno je to skoro o měsíc opožděné. Já to vidím na katalpě a té mé druhé magnólii.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Všechno je hodně opožděné, vidím to na šeřících a jiných rostlinách.

      Vymazat
  4. Přemýšlela jsem nad názvem příspěvku,co to bude,ale hřbitov mě nenapadl.přitom je to naprosto logické.Já jsem dnes byla na dvou,kde máme hrobečky.Zalít kytky a vyměnit ve váze.Kupuji pravidelně chryzantémy v Lídlu,dlouho vydrží.
    Máte krásný a velký hřbitov.Procházím se na hřbitovech ráda a obdivuji staré náhrobky.
    Růženko,měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V Jihlavě je ještě menší hřbitov na Kalvárii, tam mají hrob manželovi prarodiče.

      Vymazat
  5. My s manželem chodíme na hřbitov dost často, je tam klid, spousta zeleně a občas objevíme i nějakou zajímavost. Každé jaro tam najdeme rozkvetlé sněženky úplně nejdřív z celého okolí. Udělala jsi pěkné fotky i toho pána s kabelkou 😁😀😁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, přiznávám, že tam chodím nerada, ale na jaře je tam hezky a hlavně je tam klid.

      Vymazat
  6. Máte krásny cintorín. V Novom Meste nad Váhom som aj ja často chodila na cintorín, len tak, bol tam pokoj. S liliovníkom držím päste, nech si užiješ :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Mám hřbitovy moc ráda, i když jejich návštěva je někdy přece jen bolestná...
    Růženko, děkuji za tu procházku. Moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  8. Máte krásný hřbitov. Já jsem byla na hřbitově právě dneska, přijel i bratr ze Slovenska, protože maminka by měla narozeniny. Moc ráda jsem ho po mnoha měsících viděla.

    OdpovědětVymazat
  9. Hezké fotky, i hřbitov má svou atmosféru. Já mám tulipanovnik na zahradě, právě odkvétá 😉

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za návštěvu a milé komentáře.