pátek 4. června 2021

Údolím Doubravy

Dnes vás pozvu na cestu údolím řeky Doubravy. Obujte si pořádné turistické boty, na lodičky to určitě není. Poprvé jsem v těch místech byla před 17 roky. Tenkrát jsme šli z Chotěboře a trochu jinou trasou. Oba jsme se chtěli do údolí Doubravy zase podívat a krásné počasí k tomu přímo vyzývalo. Tentokrát jsme dojeli autem do Bílku a odtud jsme se vydali po červené turistické značce. 

 

Už se začíná budovat obchvat Havlíčkova Brodu. Zatím je udělaný oblouk na silnici Jihlava-Havlíčkův Brod.


Zaparkovali jsme v Bílku naproti penzionu. Batohy na záda, do rukou foťáky a jdeme. 



Za mostem jsme odbočili.



Tady teče Doubrava ještě klidně. 






Železniční viadukt.


Už v těchto místech jsem znejistěla, netušila jsem, jaká bude cesta.



Míst, kde se můžete nebo musíte přidržovat řetězu je na trase víc. Za tímto úsekem jsme potkali pána, který mě ujistil, že dál už je to lepší. Nebyla to tak docela pravda. 




Copak tam Václav studuje?








Studánka by potřebovala vyčistit. 












Můj muž je odvážnější  a ještě vám ukážu odkud fotil vodopád.







Tudy jsme sešli dolů k řece. 



Vodopád viděný mýma očima. A můžu vás ujistit, že na kameny jsem nelezla. 


Od vodopádu už to není daleko k nejvyšší skále v údolí, k Sokolohradu. 






Sokolohrady jsem musela vyfotit nadvakrát. 



Schody nahoru jsme nefotili, je to docela náročný výstup. 
Tady si odpočineme a příště půjdeme zpátky do Bílku. 
Pokud by vás zajímaly informace o údolí Doubravy, které je přírodní rezervací, tak se můžete podívat tady: Údolí Doubravy.
Jsem ráda, že jsem tu cestu pro mne docela obtížným terénem zvládla. 






34 komentářů:

  1. Růženko,moc krásné údolí,hned bych se tam šla taky projít,ale máme to trošku z ruky.Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, je tam opravdu krásně. Škoda, že to máte daleko, tak Tě alespoň potěšily fotky.

      Vymazat
  2. Růženko to jsou opravdu krásné fotografie a docela náročný výšlap. Tam by se mi moc líbilo. Taková místa mám moc ráda. Překrásné fotografie a super výlet. Ten vodopád nemá chybu. Nádhera. Děkuji za úžasnou podívanou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, víš, že jsem si na Tebe vzpomněla? Že by se Ti tam líbilo. Tu náročnost vyvážila krása údolí.

      Vymazat
  3. tedy to musel být krásný výlet 💙💙💙💙

    OdpovědětVymazat
  4. Tak tentokrát jste si opravdu vybrali náročný terén, ale určitě to za námahu stálo. Parádní fotky, díky 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za tu námahu to opravdu stálo. Byla jsem ráda, že jsem to dala.

      Vymazat
  5. Krásný výlet, ta zeleň všude kolem je pastvou pro oči! 🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky té zeleni, hlavně stromům a řece tam bylo příjemně.

      Vymazat
  6. Páni! Tady je údolí Doubravy pořádně divoké. Ale hezké. My známe Doubravu u Ronova, tam byla už jako beránek :) Měj se hezky, zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, v těchto místech je Doubrava opravdu divoká, ale krásná.
      Měj hezký víkend.

      Vymazat
  7. Růženko, díky za tvé fotky, my dvě jsme si to už napsaly, zdokumentovala jsi to dokonale.
    Výletům zdar. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, ten výlet mi zůstane dlouho v srdci, byla tam nádherně.

      Vymazat
  8. Růženko, to byl opravdu krásný výlet. Voda, skály, i když s překážkami. Dobrodružný výlet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, děkuji. Jsem moc ráda, že jsme se na Doubravu jeli zase podívat.

      Vymazat
  9. Růží, ušli jste krásný i náročný kus cesty kolem řeky a výlet určitě stál za tu námahu. Je tam moc hezky.
    Přeji fajn víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, nemůžu než souhlasit. Stálo to za tu námahu.

      Vymazat
  10. Růži, povedly se ti nádherné fotky, které dokumentují váš krásný výlet. Měj klidnou sobotu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, tentokrát jsou tu fotky nás obou.
      Měj pěkný den.

      Vymazat
  11. Růženko, Chotěboř, Bílek, údolí Doubravy - to je dětství mého muže. Projít údolí si slibujeme už dlouho...
    Děkuji za krásné fotky a přeji hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, určitě si údolí projděte. Je tam nádherně.
      Měj krásný den.

      Vymazat
  12. Růženko,tak to byl náročný výlet.U nás je údolí řeky Jizery docela klidné.Tady mi to připomíná řeku Kamenici,když jsme jednou šli s vnoučatama podél.Bylo to taky náročné.
    Ale ta příroda okolo by se mi líbila.
    Nádherné.
    Měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, právě krásná příroda okolo řeky vyváží tu náročnost.
      I Tobě přeji pěkný víkend.

      Vymazat
  13. Ráda jsem se podívala do míst, která neznám, Doubravu jen z mapy. Z mého pohledu dost náročná trasa, místy těžko schůdná, je vidět, že jste v dobré kondici. Tak více podobných výletů. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Manžel dobrou kondici má, se mnou je to horší. Proto jsem ráda, že jsem to dala. Včera mě pořádně bolely nohy, hlavně kolena.;-)

      Vymazat
  14. Růženko, ten terén vypadal opravdu nesnadný, ale fotografie jsou úžasné. Takové osvěžení v parném dni. Krásný víkend

    OdpovědětVymazat
  15. Tak to jste si udělali opravdu krásný výlet!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  16. Tuhle trasu jsem šla se školou ještě na základce. Ale určitě se sem chci vypravit s holkama. Jinak my šly nedávno taky údolím Doubravy, akorát z Třemošnice do Žlebů. Ona ta Doubrava je vůbec zajímavá řeka...

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za návštěvu a milé komentáře.