sobota 13. listopadu 2021

Červená Lhota

 Minulou neděli mě manžel překvapil otázkou, jestli s ním pojedu na Červenou Lhotu. Bylo před obědem a tak jsem se divila, kam že se to chce vydat. Sobotní výlet se mi moc líbil a tak jsem kývla. Věděla jsem, že to nebude Červená Lhota, kde je známý krásný červený zámek. Natolik muže znám a tak jsem tušila, že to má nějaký háček. Našel totiž na mapě kousek od Třebíče obec s názvem Červená  Lhota a podle mapy tam měl být kostel a zámek. Po obědě jsme vyjeli.


Proti sobotě, kdy bylo krásně slunečno, se ochladilo a po nebi se honily mraky. 




Červená Lhota leží v údolí Leštinského potoka asi 9 km od Třebíče. Přívlastek Červená vznikl podle červené výmalby uvnitř kostela. Počátky obce souvisí s působením nedalekého třebíčského kláštera. První písemné zmínky o obci jsou z roku 1400. Více o historii obce najdete zde: Červená Lhota.


Kostel sv. Vavřince. Jádro stavby bylo postaveno ve 13.století v románském slohu. Následně bylo zřejmě prodlouženo gotickou a renesanční přístavbou. 














Dočetla jsem se, že kdysi tu nějaký zámeček byl, ale manžel chtěl jet dál a tak jsem si alespoň nafotila kostel ze všech stran. A vím, že Červená Lhota je i na Vysočině. Další zastávkou na trase byly Přibyslavice. Tam vás zavedu příště. 


30 komentářů:

  1. No to mě se nemůže stát, že by muž řekl, že našel místo na výlet a my někam vyrazili! Kdyby se tak stalo, tak si řeknu že blouzní z horečky ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, my se tak nějak střídáme v nápadech kam jet. A navíc poslouchá Český rozhlas Vysočinu a občas tam zazní něco, co nás inspiruje k výletu.

      Vymazat
  2. Čtu Červená Lhota a těším se na zámek, jelikož tvého může neznám 😉. Ale ii tenhle výlet byl hezký. Pravda, že sobota s Andulkou měla sluncem projasněný den. Měj se hezky. J

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jano, já tušila, že nepojedeme do Jižních Čech. Ale ráda jsem poznala další vesničku na Vysočině a kostel se mi moc líbil.
      Měj hezké dny.

      Vymazat
  3. Růženko, to je zajímavé místo a kostel sv. Bartoloměje je moc krásná stavba, velice zajímavá je jeho vnější výzdoba. Moc krásné fotografie jsi pořídila a já Ti děkuji za další seznámení s místem, o němž jsem neměla ani tušení. U nás je už týden zataženo, chladno, vítr a "vlezlo" tak, že se ani ven nechce a u mně už je co říci. Ani nikam cestovat hromadnou dopravou nechceme kvůli šířícímu se počtu nakažených i po očkování a tak sedíme doma a já se věnuji ručním pracím. Tento měsíc už vidím, že svůj plán nachodit pěšky sto kilometrů měsíčně, tentokrát asi nesplním...Měj se moc hezky a opatrujte se oba.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, děkuji. Ani já jsem o tomto místě neměla tušení, ani můj muž. U nás je stejně, takže taky sedím doma. My máme s výlety na nějakou dobu utrum. Manžel je po operaci prasklé achilovky a čekám, kdy ho pustí domů. Na šest týdnů má sádru a na nohu nesmí šlapat.
      I vy se opatrujte a mějte hezké dny.

      Vymazat
  4. Růži, kostel je moc pěkný- manžel našel prima cíl výletu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, to byl pro nás oba výlet do neznáma. Netušili jsme, že i na Vysočině je obec Červená Lhota.

      Vymazat
  5. Růžo, tak to ti závidím, že manžel vymyslí výlet. U nás to nepřipadá v úvahu. Manžel má problémy s bolestmi nohou i kyčlí, takže se mnou nechce chodit ani na procházky po Praze. Chodím sama na chatě i do lesa, ale zas tak moc mi to nevadí. Spíš mě chybí ty jednodenní výlety. Měj se fajn, zdravím 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, jednodenní výlety mám ráda. Sama bych se do lesa bála, já bych se určitě ztratila. Teď budu nějakou chvíli chodit sama na procházky pokud bude hezké počasí.
      Měj se hezky.

      Vymazat
  6. Růženko, pěkné, pro mne neznámé místo a opravdu povedený výlet.
    U nás nosím nápady já a volantu se chopí manžel. On mne na ty ,, bouračky,, - jak nazývá mnohdy zchátraé památky, rád vozí.
    Těšíme se na další pokračování. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, já se ráda nechám překvapit. Tentokrát to bylo neznámé místo pro nás oba. A jsem ráda, že jsme se tam zajeli podívat a pak jsem si doma přečetla i nějaké informace.

      Vymazat
  7. Růží, tak tuto Červenou Lhotu neznám, ale ráda jsem se sem podívala. Kostel je moc pěkný. Manžel měl parádní nápad na výlet.
    Přeji hezkou neděli. D.

    OdpovědětVymazat
  8. Růži, to je nádherný kostel. Toto místo samozřejmě vůbec neznám, tak díky za zprostředkování. Měj pohodovou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, děkuji. Rádi poznáváme nová místa a já je ráda přiblížím i ostatním.
      Měj hezkou neděli.

      Vymazat
  9. Růženko, manžel měl skvělý nápad, není od věci občas prozkoumat nějaké místo, které není tak profláknuté.
    Těším se na pokračování vaší cesty.
    Moc tě zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, přesně tak. Snad se Ti bude líbit i pokračování.
      Měj pohodovou neděli.

      Vymazat
  10. Růženko, hezký kostel, já znám jen Červenou lhotu v jižních Čechách. A mám to tak nějak podobně jako Vendy. Na výlet občas se mnou muž jede, ale to je z mé iniciativy. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, já jen díky mému muži poznávám krásy naší země. Cíle výletů vymýšlíme oba a někdy nás náhoda zavede na zajímavé místo.
      Měj hezký den.

      Vymazat
  11. Růženko,tak toho se já nikdy nedočkám,že by manžel s něčím přišel,kam bychom mohli jet.On se do mapy ani nepodívá.Úspěch je ten,že se už aspoň optá,co jsem naplánovala za výlet.Co se týče jeho,dokáže den proležet u televize.Kostel je krásný,rada po nich cestuji,leckdy to je jediná zajímavost v malé obci.Mám taková místa ráda.Už bych někam vyjela,ale musím místa,kde to není na chození daleko.Kotník pořád cítím.
    Měj hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, muž má plnou krabici map a když někam jedeme, tak se na trasu také podívá do mapy. Podle navigace jel asi 2x a od té doby leží někde v šupleti. A tak nás někdy překvapí i objížďka. Právě zastavení u vesnických kostelů mám moc ráda a pak pátrám po jejich historii. To mně také baví. Kotník ještě šetři, ať ho máš v pořádku.
      Měj pěknou neděli.

      Vymazat
  12. Ráda s vámi cestuji, protože mému muži se už výletovat moc nechce.
    Krásný kostel.
    Měj klidný den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  13. Kostel je bezesporu zajomava stabba..zakze to stoji za to byt to neni ona Cervena Lhota

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádi jsme navštívili i tuto Červenou Lhotu, kde je pěkný kostel.

      Vymazat
  14. Opäť úžasný výlet a úžasné stavby, manžel to perfektne vymyslel :-)

    OdpovědětVymazat
  15. Tak teď jsi mě opravdu překvapila, vůbec jsem netušila, že Červené Lhoty jsou dvě. A tahle vůbec nevypadá špatně, mají tam krásný kostel :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za návštěvu a milé komentáře.