neděle 12. prosince 2021

Před polednem

Poslední dobou málokdy svítí slunce a tak se snažím využít každou chvilku, kdy tomu tak je. V pátek jsem dopsala článek o ranní proměně a napadlo mě, že bych se mohla jít na chvíli projít a něco nafotit. Ale kam? Navíc se blížilo poledne, bylo potřeba udělat oběd. Naše sídliště už bylo na blogu několikrát, tak jsem šla cestou mezi garážemi a pak pokračovala kolem zahrádek.


Prostor mezi domy z jiného místa než je pohled z našeho obýváku.





Budova školní družiny, jídelny a kuchyně. 



Pavlovova ulice. Až úplně nahoře bydleli manželovi a pak moje rodiče. Manžel vždycky vzpomíná, jak jezdili ulicí na šironech. Tenkrát byl minimální provoz a hlavně všude neparkovala auta. 


Silnice ke garážím, už jsem tudy dlouho nešla.




Kos neuletěl a hezky mi zapózoval. Asi si užíval sluníčko. 





Říkala jsem si kolik zahrádek je asi využívaných. V těchto místech se některé zahrady rušili a chatky využívali i bezdomovci. Ale myslím, že tady tomu tak není. 





Odtud je vidět na Möbelix.



Na stromech zůstala jablíčka. 




Tady jsem se zastavila a vzpomínala kolik desítek let uběhlo od té doby, kdy tu garáže nebyly a my  jsme tu v zimě sáňkovali. Uprostřed údolí tekl potůček, jednou jsme s kamarádkou do něj vjely a pak jsme se šly k ní domů usušit. Tenkrát jsem měla nové tepláky a co se nestalo. Maminka kamarádky je dala sušit na naftová kamna a jedna nohavice se propálila. Šla jsem domů s malou dušičkou. Asi jsem dostala vynadáno a na nohavici záplatu. 




Cesta, která vedla kolem pole k rybníčku na Dolině, je zarostlá. Místo pole je dálniční přivaděč. 




Viděla jsem spoustu stop, lidé tudy asi chodí s pejsky a někdo už vytáhl běžky. 


Na jedné straně jsou zahrady, které patří k řadovkám.


Tady bývaly školní pozemky, teď jsou tu dlouhé roky zahrady. 







Přes hradbu stromů a keřů je slyšet provoz na přivaděči. 






Cesta se zúžila a já přemýšlela kam se dostanu.




Vyšla jsem v parku přes který jsem kdysi chodila do práce. 








Ještě pohled z třetího patra a jsem doma. Hezky jsem se prošla a i ten oběd jsem stihla včas. Po obědě se bohužel zatáhlo, a proto jsem byla ráda, že jsem se šla dopoledne projít. 

28 komentářů:

  1. Růženko,máte krásnou zimu,hodně sněhu a modrá obloha k tomu.To by mě také hned vylákalo ven.Hezky jsem se s tebou prošla.Pořídila jsi nádherné fotografie.U nás bylo pořád zataženo a velké vlhko a dnes jako zázrakem vylezlo slunce a je jasná obloha.To určitě doma nevydržím a tak už plánuji,že vyjedeme do hor.
    Měj hezkou adventní neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, sluníčko mě vždycky vytáhne ven, alespoň na chvíli.
      Držím palce, aby vám výlet do hor vyšel.
      Mějte krásnou adventní neděli.

      Vymazat
  2. Tak jsem s Tebou toho zase kus u vás pochodila. A ani mne nezábly nohy :-).
    Fotka se zasněženými jablíčky je tedy perfektní.
    Pěknou třetí adventní neděli, Růži !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, děkuji. Jablíčka se sněhovou čepicí jsou fotogenická.
      Měj krásnou adventní neděli.

      Vymazat
  3. Krásně jste měli zachumeleno :)

    OdpovědětVymazat
  4. Růženko, to jsou moc krásné fotografie. U nás také svítilo, ale já jsem strávila dopoledne u vaření, odpoledne se tu sešli dva naši synové a tak jsem se ven vůbec nedostala. Docela mě to mrzí, protože sníh má roztát a tak to zase bude všechno tmavé...Měj se moc pěkně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, u nás sníh už taje. Musíme doufat, že do Vánoc ještě nasněží, příští víkend se má opět ochladit.
      Měj hezký den.

      Vymazat
  5. Krásná procházka zasněženou krajinou - Vysočinou. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  6. To jsou krááásné fotky. Mohu si nějakou ukradnout?
    Závidím že máš čas dopoledne někde chodit, já celé dopoledne vařím. Už mě to nebaví. Můj chlap nemůže na kolo a tak si pořád něco vymýšlí. Zrovna dneska třeba dělal paštiku - nádobí jako v závodní jídelně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věrko, samozřejmě si můžeš fotky stáhnout. Jsem ráda, že se Ti líbí. Věrko, já jsem dělala šunkofleky, tak to bylo rychlé vaření.
      Měj se hezky.

      Vymazat
  7. Dneska byl super den na focení. Ta třpytivá krása všude kolem. Škoda, že nemůžu do komentáře vložit svoje fotky. Na Blog je asi už letos nedám. Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věrko, také miluji zasněženou krajinu, kdy se díky sluníčku sníh krásně třpytí. Škoda, že je to krása tak pomíjivá.
      Měj se hezky.

      Vymazat
  8. Růženko,pěkná procházka a moc hezké fotografie.

    OdpovědětVymazat
  9. Růženko, prošla jsem se s tebou zasněženými vzpomínkami. Čas letí a všechno kolem se mění. Tak mě napadlo, že dříve byly školní pozemky pro výuku polních prací, jak jsme tomu říkali "Polničky", u každé školy. Selibjsme ředkvičky a mrkev, salát, hrášek a využívala to i školní kuchyně. Dneska už nic takového není. Nebylo všechno špatné tenkrát. Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, děkuji. Také si říkám, že by se něco do výuky dnešních dětí mohlo vrátit. Měli jsme i dílny, ruční práce.
      Měj hezké dny.

      Vymazat
  10. Růženko, hotové sněhové království a milé vzpomínky.
    Krásný příspěvek!
    Děkuji a zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  11. Růži, povedly se ti krásné fotky a ráda jsem se s tebou prošla. Měj pohodový vstup do nového týdne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, jsem ráda a děkuji. I Tobě přeji hezký začátek nového týdne.

      Vymazat
  12. Růženko, to je zimní pohádka... Hezká procházka s Tebou. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, zimní pohádka, která je bohužel pomíjivá. Dnes je nad nulou a sníh taje.
      Měj hezký den.

      Vymazat
  13. Krásne slnečné fotky, vtáčik TI krásne zapózoval :-) Veľmi sa mi páčia Tvoje spomienkové príbehy. Verím, že si za tepláky dostala "hubovej", aj keď si za to v podstate nemohla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Měla jsem moc hodnou maminku, takže se to obešlo jen tím vyhubováním. A na tu záplatu nikdy nezapomenu. Mrzelo mě, že se zničily nové tepláky.

      Vymazat
  14. Toho slunka poslední dobou opravdu moc není. Vždycky když vykoukne, srdce mi zaplesá. Každopádně sníh a slunko, to je prostě dokonalá kombinace :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám to stejně, sluníčko mě hned pozitivně naladí. Škodě, že je ho v zimě tak málo.

      Vymazat

Děkuji všem za návštěvu a milé komentáře.