středa 19. ledna 2022

Na stromě

Můj dnešní příspěvek je dílem náhody.  Manžel přišel domů z rehabilitace a ptal se mě, jestli už jsem viděla drevokocúra. A díval se z okna. Zvědavost mi samozřejmě nedala a šla jsem se podívat, co tím drevokocúrem myslel. Kousek od nás, v proluce mezi domy, bylo vidět, jak nějaký muž ořezává větve ze smrku. Asi v tom místě strom nešlo pokácet aniž by způsobil nějakou škodu. A tak mě napadlo, že akci nafotím. 


Větve už byly skoro všechny ořezané. Sice jsem předtím slyšela vrčet pilu, ale nenapadlo mě pátrat, co se kde děje. 




Pracovník postupně zkracoval kmen stromu.



Další strom na našem sídlišti je pryč. 😔

Tuhle fotku z prosince sem dávám pro porovnání. Nevím, jaký byl důvod, že strom pokáceli. Když kdysi na sídlišti stromy vysazovali, tak asi nikdo nevzal do úvahy, že stromy vyrostou a budou třeba clonit. Z toho důvodu možná pokáceli i tento strom. 


26 komentářů:

  1. Růžo, drevokocúr mě pobavil, zdravím 😛😃

    OdpovědětVymazat
  2. Růženko, u nás to samé za domem nedávno dělalo několik pracovníků, ovšem ten strom byl téměř suchý ( někdo mu pomohl ) a tak ho osekali a pak ořezali postupně a měli na to i těžkou techniku.Zbyly tam dva smrky, kdo tenkrát vysadil takové stromy blízko domu, asi nevěděl, co dělá. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, tady těch stromů vysazených blízko domů a navíc před okny bylo víc.

      Vymazat
  3. Růženko, takového drevokocúra bychom uvítali v sousední zahradě, kde ztrouchnivělý dub a dvě staré borovice ohrožují naše domy a sousedé to odmítají řešit. Už nám spadlé větve poničily plot a stejně se nic neděje. Hezky jsi rozřezání smrku nafotila. Měj se moc pěkně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, snad sousedi přijdou k rozumu a situaci vyřeší. Ztrouchnivělé stromy jsou nebezpečné.
      Měj pěkné dny.

      Vymazat
  4. Růženko moc pozdravuji tvého mužíčka.. drevokocur mne pobavil 😊.
    Moc děkuji za tvůj příspěvek a krásné dny ti přeji.Z💙

    OdpovědětVymazat
  5. Růženko, máš vtipného muže a ty jsi skvělý dokumentarista.
    Třeba vám na sídliště vysadí nějaké nové stromy!
    Měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, pochybuji, že tu vysadí nové stromy.
      U nás teď chumelí, před chvílí to byla pořádná vánice.
      Měj pěkný den.

      Vymazat
  6. Růženko,to je parádní fotoreportáž.
    U nás v sídlišti často stromy ořezávají a také už káceli,jsem vždy u okna.
    Měj hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, děkuji. Občas tu také ořezávají stromy i keře.
      Měj hezké dny.

      Vymazat
  7. Růži, to se ti povedla fakt pěkná fotoreportáž.

    OdpovědětVymazat
  8. Růženko, nechtěla bych být drevokocúr. Výšky mě nedělají dobře a je mi líto každého pokáceného stromu. Hezky jsi to zdokumentovala, ahoj. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, také výšky nemusím. Čím jsem starší, tím víc mi vadí.
      Měj se hezky.

      Vymazat
  9. Růži, já bych tam teda nevlezla. Hezké zdokumentování. Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, já taky ne. Na lezení po stromech jsem nebyla ani zamlada.
      Měj pěkný den.

      Vymazat
  10. Perfektní fotodokumentce. Ona je spousta stromů nevhodně vysazených. Zpočátku to vypadá dobře, jenže najednou je ze stromu velikán a v daném místě to není prostě to pravé ořechové.
    No a pak přijde na řadu takový ,,drevokocúr".
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, přesně tak. U některých domů byly jehličnany vysazené blízko domů a přímo před okny. Takže se postupně kácí. U vedlejšího vchodu vzal jeden strom za své při vichřici. Drevokocúra jsem obdivovala, protože to určitě není lehká práce.
      Měj pěkné dny.

      Vymazat
    2. Smrk asi hodně stínil domu u kterého byl vysazen. Takto se běžně kácí v těsné zástavbě a nám tak asi budou na zahradě rozřezávat betonový sloup a děsím se toho prachu, jestli budeme muset znova natírat fasádu. Ale zase na druhou stranu lepší než mít na zahradě panelovou silnicí a těžký jeřáb. Ty jsi včas nafotila skvělou reportáž. Měj se hezky.

      Vymazat
    3. Maruško, držím palce ať ten betonový sloup nenapáchá nějaké škody.

      Vymazat
  11. Pěkná reportáž. Mám stromy ráda, na ovocné jsem lezla hodně, trhat plody. V sídlišti máme také vysoké stromy - jehličnaté i listnaté a je pravda, že máme někdy pocit - kdyby ten strom spadl na panelák, nebylo by to dobré. Měli více předpokládat, že stromy vyrostou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U vedlejšího vchodu se právě takový vysoký smrk zlomil při vichřici. Naštěstí se nikomu nic nestalo a nenapáchal žádné škody.

      Vymazat
  12. Tak to bych určitě seděla u okna a pozorovala ho. Zajímavé, to se jen tak nevidí. A pokácel ho opravdu profi, i když zdravého stromu je škoda. Tak za něj snad vysadí nový, který už kácet nebudou, neb si to lépe promyslí...

    OdpovědětVymazat
  13. Veľmi zaujímavá reportáž. Verím, že na porážku stromu bol závažnejší dôvod než clonenie. Je to smutné, ale zároveň veľmi zaujímavé. Ešte som ani nepočula o takomto štýle vyrubovania.

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za návštěvu a milé komentáře.