sobota 22. ledna 2022

Sněhové zpravodajství

Od čtvrtka, kdy se asi celou republikou přehnala sněhová vichřice, u nás každý den přibývá sníh. Takové malé sněhové zpravodajství si uchovám na blogu. 

Ve čtvrtek dopoledne jsme jeli s mužem nakoupit. Měli jsme štěstí, že jsme to stihli předtím než se přihnala sněhová fujavice.



V duchu jsem litovala všechny řidiče, kteří v tom museli jet. Myslela jsem i na našeho syna, který hodně jezdí po různých stavbách a doufala, že není někde na silnici. Na D5 byla hromadná nehoda, která se naštěstí obešla bez ztrát na životech. 


V pátek ráno krásně svítilo slunce, obloha byla bez mráčků. Bohužel to nevydrželo celý den.



Podle stop běhal za domem zajíc, občas se tu objevuje. 

V noci na sobotu přibylo hodně sněhu. Stromy jsou obalené.









Fouká silný vítr, takže jsem rychle došla nakoupit a šup zpátky domů do tepla.




Kdopak si tu udělal kopeček? Že by krteček? 


Auta mají pořádnou sněhovou čepici.


Chodník je naštěstí protažený.



Tyhle dva stromy rostou naštěstí vedle domů, takže nestíní. To ještě k minulé reportáži.

Přeji všem hezký víkend. 

25 komentářů:

  1. Krása, já bydlím celý život v nížině a musím říct, že dosti pociťuju globální oteplování, když jsem byla malá, byl sníh každý rok, alespoň 10 dní. Postupně to ubývalo a teď jsme na jednom dnu, ob-rok a kdoví jestli. Že se neotepluje mi nikdo nenamluví. U nás si letos nikdo nezasáňkuje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Vysočině sníh padá, ale není ho tolik jako v dobách našeho dětství. Pokaždé, když napadne trochu sněhu, tak se hned za naším domem objeví děti a bobují. Naši kluci se tu kdysi učili lyžovat.

      Vymazat
  2. Růženko, čerstvě zasněžená krajina by u mne vyvolalo uvařit si velký krásný hrnek čaje a koukat ven přes okno.A jen tak si lebedit v teple. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, a co myslíš, že dělám? ;-) Jsem zmrzlík, tak jsem nejraději doma v teple.

      Vymazat
  3. Vychutnávám si bílou krajinu, najednou je to jiné. Mám štěstí, že mi stačí jít jen kousek od domu a mohu se kochat. Ale přiznávám, že jsem zmrzlík, takže hodně rychle domů do tepla. To mi pak stačí pohled z okna.
    Hezký sobotní navečer, Růženko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, když napadne sníh a ještě k tomu svítí sluníčko, tak je to nádhera. Hned se všechno rozsvítí i nálada je hned lepší. Taky jsem zmrzlík, ale zároveň bych se ráda prošla zimní přírodou.
      Měj pěkný večer.

      Vymazat
  4. Růžo, díky za fotky té pravé zimy, jinak už bych ani nevěděla, jak má vypadat. U nás je hlavně silný a studený vítr, chvíli sluníčko a hned zase zataženo. Bílá nádhera 😄👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, u nás taky fouká, ale na Vysočině to není nic neobvyklého, fouká tu často.
      Měj se hezky.

      Vymazat
  5. Růženko moc krásné fotografie. U nás to vypadá stejně. Také jsme měli chumelenice a dnes konečně dopoledne se to začalo vybírat. Moc hezké fotografie Růženko. Měj se moc pěkně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, moc děkuji. Kdyby ten sníh alespoň chvíli vydržel.
      Měj pěkné dny.

      Vymazat
  6. Růženko, děkuji za sněhové zpravodajství. Ten čtvrtek byl skutečně hodně náročný, byla jsem ráda, že manžel jel v tu chvíli po úplně jiné dálnici...
    Přeji hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, to se Ti nedivím. Na té D5 to bylo hrozné.
      Měj pěknou neděli.

      Vymazat
  7. Růženko,u nás to bylo podobné.Akorát,když přišla vichřice byla jsem venku se psem a nebylo to vůbec příjemné.Hrozně ledově foukalo.
    Lepší je to,když vyleze sluníčko,ale vydrží tak sotva do oběda.Ovšem v sobotu to bylo jiné.Bylo hezky a tak jsme povýletovaly s kamarádkou.
    Měj hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, tak to Ti nezávidím. Já byla ráda, že jsem doma. Taky mě to láká ven, když svítí slunce, ale dopoledne vařím a mezitím se většinou zatáhne. Těším se až bude manžel moct chodit na výšlapy, zatím to moc nevypadá. Po rehabilitaci mu kotník otéká. V úterý jde na kontrolu, tak uvidíme, co mu lékař řekne.
      Měj pěknou neděli.

      Vymazat
  8. Jééé, u vás je krásně bílo. U nás bláto a strašný vítr. Ve čtvrtek jsem zažila sněhovou vánici i zimní bouřku, jednou zahřmělo :o), ale jinak po sněhu ani památka.
    Kochám se u Tebe tou bílou peřinou.
    Přeji hezký týden. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, té bílé krásy už trochu ubylo, protože jsou teploty nad nulou.
      Měj hezký nový týden.

      Vymazat
  9. Růženko, to jsou krásné pohledy a výhledy z domova. U nás sníh vždy hned roztaje a tolik bych si přála, aby trošku vydržel. Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivo, zatím se sníh drží, ale už je ho méně.
      Měj hezké dny.

      Vymazat
  10. Já miluji sníh.Škoda že v našem městě nikdy nenapadne dost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ze sněhu až takovou radost nemám, protože mám strach, abych někde neupadla a něco si nezlomila.

      Vymazat
  11. Růži, krásné zimní pohledy. U nás nebyla ani vichřice a není ani vločka. Občas je jen trochu pocukrováno. Měj pohodový nový týden.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, děkuji. Hezky se na to dívá z okna.
      Měj pěkný nový týden.

      Vymazat
  12. U nás bylo sněhu ještě trochu o víkendu, ale od té doby opět travička zelená. Navíc já musím sedět doma, tak jsem si to ani neužila.
    Stran těch stromů, koukala jsem na nějaké zprávy a tam právě říkali, že v parku tam máte hodně smrků napadených kůrovcem, že jich půjde k zemi snad ještě 80, což je děsivé. Třeba byl ten strom taky nějaký nemocný...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady nějaký sníh zůstal. Podle předpovědi počasí by v příštích dnech mělo sněžit, tak uvidíme.
      I v Jihlavě jsou smrky napadené kůrovcem, ale je to spíše v té části kolem ZOO.

      Vymazat
  13. Toľko snehu, to je nádhera, to mi na juhu si môžeme len priať, aj keď ja sneh moc nemusím, takže mne osobne to až tak nechýba.

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za návštěvu a milé komentáře.